Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Cesta k triumfu přes jednu zastávku

Cesta k triumfu přes jednu zastávku

Pirelli: Klíčové bude opotřebení pneumatik

Až v desátém podniku sezony byla poprvé k dispozici tvrdá směs pneumatik, takže tou nejměkčí byla měkká. Na ní také dosáhla finálová desítka svých nejlepších kvalifikačních časů. V čele s držitelem pole position Lewisem Hamiltonem.

Čtyřnásobný šampion vyhrál čtvrtou kvalifikaci na VC Velké Británie v řadě. Jeho časy se postupně zlepšovaly: 2015 – 1:32,248, 2016 – 1:29,287, 2017 – 1:26,600, 2018 – 1:25,892. Letos se však na postavení v čele startu nejvíc nadřel. V minulých letech nemusel svádět tak vyrovnanou bitvu o prvenství: 2015 – náskok 0,113 na Rosberga, 2016 – 0,319 na Rosberga, 2017 – 0,547 na Räikkönena, 2018 – 0,044 na Vettela.

Lewis Hamilton přiznal, že to byla jeho nejtěžší kvalifikace v kariéře. Teplota asfaltu překročila 40 °C a podobné podmínky se očekávají také pro závod. Představitelé Pirelli předpovídají na cestě k vítězství strategii jediné zastávky stejně jako loni.

Lewis Hamilton byl po rozhodujícím kole kvalifikace naprosto vyčerpaný

Opět nás překvapila neobvykle vysoká teplota asfaltu,“ přiznal Mario Isola, šéf závodního oddělení Pirelli. „Jezdci mohli využít zkušeností získaných v podobných podmínkách během pátečních tréninků. Ve druhé části kvalifikace podle očekávání všichni použili měkkou směs, která byla až o vteřinu na kolo rychlejší. Taktiku bude určovat rychlost opotřebení této směsi v závodě. Jedna zastávka by měla být jednoznačně výhodnější, ale právě stav pneumatik – v tomto horkém počasí – může tento předpoklad změnit.

Pro zajímavost ještě nabízíme přehled, jaký největší počet kol závodníci ujeli na jednotlivé směsi: na měkké Gasly absolvoval 23 kol, na střední Vettel 24 kol a na tvrdé Hülkenberg a Sirotkin po 20 kolech. A ještě nejlepší časy: na měkké Hamilton 1:25,982, na střední Hamilton 1:26,818 a na tvrdé Bottas 1:29,573.

Jezdci Mercedesu, Ocon, Grosjean, Magnussen a Leclerc už nemají k dispozici novou sadu s měkkou směsí. To by však nemělo hrát žádnou roli. A střední směs na přezutí mají k dispozici všichni. Víc prozradí následující infografika Pirelli.