Novinky

  • 15.10.2018 Neutral Racing Point nasadí do úvodních tréninků na VC USA, Mexika a Brazílie Nicholase Latifiho

  • 15.10.2018 Neutral Stoffel Vandoorne podepsal smlouvu s týmem formule E HWA.

  • 14.10.2018 Good Český tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha vyhrál závod 12 hodin Spa

Facebook Instagram

Bohatě by stačilo patnáct velkých cen ročně

Bohatě by stačilo patnáct velkých cen ročně

Abiteboul: Ať se o ně pořadatelé porvou

Jestliže začátkem sedmdesátých let se ročně konalo 12 velkých cen F1, nyní se jejich počet blíží dvojnásobku. A má být ještě hůře, protože Liberty Media se netají svými plány přivést šampionát do Miami, Hanoje a bůhví kam ještě.

Jenže ne všem se to líbí. Zásadní nesouhlas vyjadřuje kupříkladu Cyril Abiteboul z Renaultu: „Je nutné dokázat udržet pozornost fanoušků. A závody musejí být něčím výjimečným. Momentálně tomu však tak není.“ Současně připomenul, že je nyní na pořadu pět podniků v šesti týdnech a do toho ještě přišly MS v kopané, Tour de France a další laskominy. Diváci jsou vším přesyceni.

A nejen oni. „Chceme přinášet poselství o hrdosti, motivaci a energii,“ prohlašuje Abiteboul. „Ale jak máme projevovat stejné nadšení jako v dobách, kdy se odjelo za rok patnáct klání? Zapadáte do rutiny. Všichni toho máme plné zuby. Jenže F1 by neměla být o každodenním chození do práce.

Lékem by podle něj měla být redukce kalendáře na patnáct až osmnáct velkých cen. Zná i odpověď na námitku, že by se tak snížily příjmy promotéra a tím i týmů: „Prostě zajdou za pořadateli a řeknou jim: Podívejte, je třeba snížit počet závodů, šest z vás zůstane na ocet. Co můžete nabídnout, abyste se mezi nimi neocitli? Postavilo by to dosavadní obchodní vztahy na hlavu. Sám bych byl zajímavý na reakce.

My také, protože takový nátlak (někdo by mohl mluvit i o vydírání) se může otočit proti jeho iniciátorům. Například Hockenheimring a Silverstone se bouří proti současné výši poplatků a těžko by byly ochotny platit ještě více. „Je mně jasné s tím spojené riziko. Ale jinak zabředneme do vážné krize,“ varuje Abiteboul.

 

Nastává soumrak klasických tratí v kalendáři MS F1?

 

reklama
reklama

Komentáře ke článku