Rastův perfektní den v pohoří Eifel

Nürburgring – 1. závod
Loňský nováček a mistr Rast završil v sobotu na Nürburgringu svůj perfektní den, během kterého nepustil nikoho před sebe v žádné z výsledkových listin. Po zisku pole position a vítězství si navíc jezdec Audi připsal maximální počet bodů, které dnes byly v pohoří Eifel k dispozici (28), a poskočil na pátou příčku v šampionátu.
Rastova cesta za druhým letošním triumfem však nebyla tak jednoduchá, jak by se při pohledu do tabulek mohlo zdát. Německý závodník sice udržel po startu vedení a vypracoval si solidní náskok, ve druhé půli závodu mu však vyrostla vážná konkurence ve Spenglerovi.
Kanaďan sebral v 15. kole druhé místo Paffettovi, neměl v úmyslu své tempo krotit a až do samotného závěru trpělivě ukrajoval z náskoku vedoucího muže. Rasta zachránilo vypršení časového limitu - v cíli oba dělilo něco málo přes osm desetin sekundy.
„Závod byl těžký, především pak posledních deset minut. Bruno mne doháněl a já už neměl potřebnou rychlost. Dal jsem do toho vše, co jsem mohl,“ popsal vítěz poslední kola.
Podobný pocit jako Rast zažíval v závěru i Paffett, jehož třetí místo bylo ve velkém ohrožení. Glock přezouval až ve 24. kole a měl proto znatelně čerstvější obutí než jeho bezprostřední soupeři. Nejprve si poradil se čtvrtým Wittmannem a v předposledním kole dokonce zaútočil před šikanou NGK na Paffetta. Manévr však po drobném kontaktu nezvládl, probrzdil a musel mimo trať. Tím se připravil o možnost vrátit se po osmi závodech znovu na stupně vítězů.
Paffettovi třetí místo stačilo k návratu na první příčku průběžného pořadí, jeho největší rival Di Resta totiž zůstal bez bodu. Skotský pilot startoval až z osmé pozice a po souboji s Engem ve 12. kole skončil v hodinách. Za kolizi byl potrestán jezdec BMW, ale vzniklou ztrátu už Di Resta nezvládl dohnat.
„Kolize s Paulem mne mrzí, ale věřím, že místo tam bylo – pak už ale najednou ne,“ popsal viník svůj pohled na situaci, kdy Di Resta mířil po ideální stopě k apexu třetí zatáčky a Eng hledal skulinu pro cestu vpřed.
Samotnou rychlostí dnes Mercedes na konkurenci z Audi a BMW nestačil. Navíc si do poháru značek nebude moci započítat Paffettovy body za třetí místo. Do Wehrleinova vozu totiž Stuttgartští museli instalovat svůj celkově devátý motor, přičemž pravidla povolují výrobcům použít maximálně osm agregátů na jednu sezonu.
Ve stínu Rastových úspěchů proběhlo Rockenfellerovo malé jubileum. Mistr z roku 2013 dnes jel svůj 150. závod v DTM, ve kterém se po startu z jedenácté pozice dokázal probojovat až na šesté místo v cíli.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | René RAST | Audi | Rosberg | 57:14.769 | 40 | |
2. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 57:15.631 | +00.862 | 40 |
3. | Gary PAFFETT | Mercedes-AMG | HWA | 57:21.631 | +06.862 | 40 |
4. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 57:22.046 | +07.277 | 40 |
5. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 57:24.817 | +10.048 | 40 |
6. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 57:37.977 | +23.208 | 40 |
7. | Pascal WEHRLEIN | Mercedes-AMG | HWA | 57:41.596 | +26.827 | 40 |
8. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 57:42.170 | +27.401 | 40 |
9. | Augusto FARFUS | BMW | RMG | 57:50.454 | +35.685 | 40 |
10. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 57:51.012 | +36.243 | 40 |
11. | Lucas AUER | Mercedes-AMG | HWA | 57:54.912 | +40.143 | 40 |
12. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 57:58.257 | +43.488 | 40 |
13. | Edoardo MORTARA | Mercedes-AMG | HWA | 57:58.433 | +43.664 | 40 |
14. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 58:00.153 | +45.384 | 40 |
15. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes-AMG | HWA | 58:02.678 | +47.909 | 40 |
16. | Philipp ENG | BMW | RBM | 58:08.979 | +54.210 | 40 |
17. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 58:10.984 | +56.215 | 40 |
18. | Paul di RESTA | Mercedes-AMG | HWA | 58:18.809 | +1:04.040 | 40 |
Průběžné pořadí šampionátu (15/20): 1. Paffett 194, 2. Di Resta 186, 3. Mortara 138, 4. Wittmann 122, 5. Rast 121, 6. Glock 119, 7. Auer 110, 8. Wehrlein 98, 9. Eng 87, 10. Spengler 63...