Promoklá předehra patřila Mercedesu

VC USA – 1. trénink
Nevalné povětrnostní podmínky způsobily, že v úvodním tréninku se toho mnoho neodehrálo. Nejrychlejší byl Hamilton. Stačilo mu k tomu šest kol. Ferrari jich najelo pětkrát tolik, přesto nepůsobilo nejjistějším dojmem.
Počasí aktivitám na dráze opravdu hrubě nepřálo. Zpočátku hustě lilo (vlhkost vzduchu 94 %) a teploměr ukazoval nevlídných 16 stupňů.
Z těchto důvodů stáhl Racing Point původně nahlášeného Latifiho a raději nasadil kmenového jezdce Ocona. Z oznámených hostujících účastníků tak dostali šanci jen Norris a Gelael.
Toro Rosso informovalo, že v Gaslyho voze byl vyměněn motor. Francouz se proto bude na startovním roštu stěhovat dozadu. Jako první se na trať vydali, samozřejmě na pneumatikách do mokra, Ericsson a Gelael. Za sebou nechávali obrovská oblaka vodní tříště. Po určitém váhání absolvovali instalační kola také Hamilton a Vettel.
Po čtvrt hodině Hülkenberg průkopnicky vyzkoušel přechodné gumy. Naopak oba red bully, Pérez a Leclerc se nadále schovávali pod střechou garáže.
Slábnoucí srážky ale Verstappena a Ricciarda nakonec přece jen vylákaly z boxů. Druhý jmenovaný zaznamenal na přechodné směsi základní čas 1:55,3. Verstappen ho překonal hned o 1,6 sekundy. Naopak Otmar Szafnauer se svěřil reportérovi televize Sky, že Racing Point si nehodlá moc opotřebovat „mokré“ pneumatiky. A s tím, že by přišly ke slovu slicky, v této seanci nepočítá.
Red Bull byl v dešti rychlejší než Ferrari
Po půl hodině mizivého provozu převzal vedení Ricciardo a za něho se zařadil Bottas. Vzápětí se ale výkonem 1:48,8 posunul do čela. Vettel si zatím počínal velmi opatrně, přesto se nevyvaroval zaváhání ve vlásence. Leclerc uvízl v kačírku, dokázal se nicméně vlastními silami vysvobodit. Přitom ovšem zaneřádil asfalt, takže trénink musel být na chvíli přerušen.
V poločase vykrystalizovalo pořadí Bottas (1:48,8), Ricciardo (+0,6), Verstappen (+1,8), Sainz (+2,1), Ericsson (+3,1), Räikkönen (+3,3), Alonso (+3,4) a Leclerc (+3,9). Šest borců stále nemělo změřený čas.
Hodinu trvalo, než se důrazněji do akce zapojil Hamilton – 1:47,5. Vettel se mu marně snažil přiblížit. Měl zjevně problémy s ovládáním auta, protože už podruhé se nevešel do zatáčky. Nešlo to ani jeho parťákovi Räikkönenovi, a tak ferrari prohrávala nejen s mercedesy, ale i s red bully.
Hamilton vystoupil z vozu již čtvrt hodiny před koncem a nebudil dojem, že by se ještě do kokpitu hodlal vrátit. Na Bottase měl ostatně náskok 1,3 sekundy, následovali Verstappen, Ricciardo, Vettel a Räikkönen. Na tom se již nic nezměnilo.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:47,502 | 6 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:48,806 | + 1.304 | 7 |
3. | ![]() |
![]() |
TAG Heuer | 1:48,847 | + 1.345 | 9 |
4. | ![]() |
![]() |
TAG Heuer | 1:49,326 | + 1.824 | 9 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:49,489 | + 1.987 | 18 |
6. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:49,928 | + 2.426 | 20 |
7. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:50,665 | + 3.163 | 8 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:50,821 | + 3.319 | 10 |
9. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:50,961 | + 3.459 | 14 |
10. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:51,016 | + 3.514 | 14 |
11. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:51,036 | + 3.534 | 9 |
12. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:51,232 | + 3.730 | 9 |
13. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:51,234 | + 3.732 | 19 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:51,459 | + 3.957 | 18 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:51,589 | + 4.087 | 14 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:51,614 | + 4.112 | 15 |
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:51,655 | + 4.153 | 17 |
18. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:51,717 | + 4.215 | 7 |
19. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:51,896 | + 4.394 | 14 |
20. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:52,625 | + 5.123 | 21 |