Novinky

  • 16.01.2019 Neutral Mick Schumacher by se měl stát testovacím jezdcem Ferrari

  • 15.01.2019 Neutral Ferrari poprvé vyjede s novým vozem F1 při filmovacím dni 17. února

  • 14.01.2019 Neutral Racing Point F1 Team představí nový vůz 13. února v Torontu

Facebook Instagram

Ferrari rozdělilo strategii svých jezdců

Ferrari rozdělilo strategii svých jezdců

Pirelli: Přehled pneumatik pro závod

Deštivý pátek připravil týmy o důležité informace, na jejichž základě se vypočítává nejvhodnější strategie pro závod. Proto ještě dlouho do sobotní noci hloubali stratégové nad nově získanými daty.

Nejzajímavější změnou z pohledu dodavatele pneumatik je pokus Ferrari chytit Mercedes do taktické pasti. Italové totiž rozdělili strategii a každý jezdec nastoupí na jiné směsi. Je to celkem logické. Vettela čeká penalizace, a proto bylo zapotřebí mít vpředu Räikkönena na rychlejší směsi. V ideálním případě – pokud by skvěle zvládl start – by se mohl dostat i před stříbrné šípy. Pomoci by mu k tomu měla právě měkčí a o pár desetin vteřiny rychlejší směs.

Naopak někteří jezdci se ze druhé části kvalifikovali na superměkké směsi, aby na trati vydrželi déle. Zvládli to nejen Hamilton s Bottasem z Mercedesu, ale také Vettel z Ferrari a Ricciardo z Red Bullu. Hamiltonovo deváté vítězství v kvalifikaci zároveň znamená, že už jistě získá v této sezoně největší počet pole position.

Až v sobotu se jezdilo na suchu, mezi třetím tréninkem a kvalifikací měly týmy jen hodinu na vyhodnocení získaných údajů. Ukázalo se, že mezi jednotlivými variantami nejsou velké rozdíly. Je to přibližně půl vteřiny mezi každou směsí,“ vysvětloval Mario Isola, šéf Pirelli pro automobilový sport. „Nikdo však nemohl absolvovat dlouhé úseky, proto nemáme informace o opotřebení pneumatik. Pro závod to tedy nechává některé otázky otevřené. Bude zajímavé sledovat, jak si s tím jednotlivé týmy poradí. Rozhodně uvidíme zajímavý start do závodu.

Pirelli očekává, že většina jezdců pro závod zvolí strategii jediné zastávky v boxech.

Na měkké směsi zatím dosáhl nejlepšího výkonu Ocon (1:36,856), na superměkké Vettel (1:33,079) a na ultraměkké Hamilton (1:32,237). A ještě jeden důležitý údaj. Nejdelší úseky ujeli na měkké směsi Hartley (17 kol), na superměkké Gasly (19) a na ultraměkké Bottas, Räikkönen a Vettel (11).

Následující infografika prozradí, jaké směsi mají jezdci pro závod k dispozici.

 

 

 

Komentáře ke článku