Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Sečteno a podtrženo - Fisichella dostal napomenutí

Sečteno a podtrženo - Fisichella dostal napomenutí

Důvodem byla kolize s Markem Webberem.

Giancarlo Fisichella obdržel po kolizi s Markem Webberem ze strany závodních komisařů varování. Nehoda se odehrála ve třicátém sedmém kole GP Malajsie a pro Itala i Australana znamenalo konec v závodě.

Jak jsme Vás informovali v článku Webber a Fisichella se obviňují navzájem, narazil Fisichellův Renault do Weberova Williamsu během předjížděcího manévru Australana. Renault přeletěl přední část Williamsu a těsně minul Weberovu helmu.

Webber, poté co vystoupil ze svého poškozeného monopostu, hrozil směrem k Fisichellovi oběma rukama. Vítěz úvodního podniku letošní sezóny Fisichella však za kolizi v poslední zatáčce necítil vinu.

"Předjel jsem jej a brzdil o něco později," uvedl Fisichella pro Reuters.

"V okamžiku, kdy jsem byl na nájezdu do zatáčky, jsem jej viděl na vnějšku. Nebyla to moje chyba. Jak jsem brzdil, tak zadní část mého vozu uklouzla. Mark mi nenechal žádný prostor na chybu. Mám prostě jiný názor, to je vše. Myslím si, že je to tak v pořádku."

Webber to však vidí celé jinak a obvinil Fisichellu z nebezpečné jízdy.

"Giancarla rozhodně respektuji – je to dobrý jezdec a nedělá to každý víkend," uvedl sklíčený Webber. Australan přišel o velkou šanci na zisk prvního pódia v kariéře a navíc v Malajsii již počtvrté nedokončil.

"I pokud bych tam nebyl, tak by stejně přišel o auto. Skončil ve štětku. Dalo mi práci se přes něj dostat a chtěl jsem jet dál. Pak se najednou objevil znovu."

Komisaři po zhlédnutí videa a na základě konzultací s oběma jezdci a jejich týmy rozhodli a udělili Fisichellovi varování. Žádný další trest však Ital nedostal. Webberova zloba vycházela zejména ze skutečnosti, že měl Fisichella evidentní problémy s ovládáním vozu poté co z Italova monopostu odpadl kus přední karoserie.

"Myslím si, že ztratil deflektor," uvedl Australan.

"Jeho auto bylo vyřízené. Vzhledem k tomu, v jakém stavu bylo jeho auto, to byl nešťastný manévr. Giancarlo byl v …. Jsem velmi zklamaný. Předjel jsem ho...a on se mi to pokusil vrátil na špinavé straně, kde neměl prakticky žádnou přilnavost. Brzdil a překvapivě, překvapivě ztratil kontrolu a došlo ke střetu."

Fisichella potvrdil, že ztratil část svého vozu v důsledku čehož měl na rozpáleném Sepangu problémy s přilnavostí.

"Ztratil jsem deflektor nebo kus křídla a ztratil dvacet procent přítlaku. Auto bylo neříditelné," dodal Fisichella. "Byl to prostě závodní incident."