Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Barrichello: "Společně vyhráváme, ale také prohráváme."

Barrichello: "Společně vyhráváme, ale také prohráváme."

Špatný výsledek z Malajsie není jen chybou Bridgestone.

Rubens Barrichello toho od Grand Prix Malajsie stihl skutečně hodně. Nejdříve se vrátil do Evropy, aby si minulé úterý odbyl premiéru za volantem letošního monopostu Ferrari - F2005. Rubens se pak na skok přesunul do rodné Brazílie, odkud zamíří do Manamy, kde se jede třetí podnik letošní sezóny - Grand Prix Bahrajnu.

V poklidu domova v Sao Paulu se Rubens vrátil k nepřesvědčivému vystoupení, které Ferrari předvedlo na Sepangu.

"Nevěděli jsme, jak na tom jsme, tedy až do okamžiku, než se začalo závodit," prohlásil Barrichello.

"Kvalifikace se nám příliš nepovedla. Uvědomili jsme si, že problém vězí v nových pneumatikách. Rozhodně jsme však nečekali, že se nám bude v kvalifikaci dařit tak špatně. V den závodu se však podmínky zlepšily spíše ve prospěch konkurence, než pro nás. Pokud by mne během závodu nepostihl problém, dojel bych asi mezi prvními šesti."

Barrichello zvolil v porovnání se svým týmovým kolegou odlišnou směs pro kvalifikaci i závod, když upřednostnil tu měkčí ze dvou sad Bridgestone. Brazilec to však nepovažuje za hlavní problém.

"Pokud bych měl možnost závodit znovu, vybral bych si stejné pneumatiky," potvrzuje Rubens.

"Dával jsem na pneumatiky pozor a mohl jsem držet slušné tempo. Měl jsem smůlu, že jsem se tři kola před zastávkou v boxech zasekl za Webberem. Mark byl o jeden a půl sekundy pomalejší.Bylo vážně těžké jej předjet. Poté, co jsem zastavil u svých mechaniků a vyjel opět na trať, se vyvážení postupně zhoršovalo. Inženýři viděli na telemetrii velké změny v oblasti aerodynamiky (způsobené ucpáním zadního křídla). Nic jsem s tím nemohl dělat. Auto bylo po patnáct kol velmi přetáčivé. Díky tomu se moje pneumatiky zcela opotřebovaly."

Pokud však nebyly v Sepangu hlavním problémem pneumatiky, tak co?

"Nemyslím si, že za obtíže během GP Malajsie může pouze a jen Bridgestone," dodává Brazilec.

"Měli jsme ve hře F2004 M a věděli jsme, že odjet do Sepangu se starým autem bude znamenat nejtěžší závod sezóny. Samozřejmě, že jsme měli problém s pneumatikami, ale nebyla to jen chyba Bridgestone. Na auto nemusíte dívat jako na celek. Jak říkáme ve Ferrari, vyhráváme spolu, ale spolu také prohráváme. Důležité je, abychom táhli za jeden provaz a dokázali problémy vyřešit."