Novinky

  • 17.06.2019 Neutral Olivier Fisch se stal novým tiskovým mluvčím FIA

  • 16.06.2019 Good Posádka Alonso - Buemi - Nakadžima vyhrála pro Toyotu závod 24 hodin v Le Mansu

  • 16.06.2019 Neutral Tři hodiny před koncem 24h Le Mansu stále vede toyota Conwaye, Kobajašiho a Lópeze

Facebook Instagram

Schumacher ve Ferrari 1996 a Schumacher ve Ferrari 2019

Schumacher ve Ferrari 1996 a Schumacher ve Ferrari 2019

Otec i syn osedlali koníka z Maranella

Do Ferrari tento týden znovu usedl Schumacher. Po dvanácti a půl letech se vrátil za volant rudého vozu z Maranella, aby zkrotil vzpínajícího se koníka. Místo sedminásobného mistra světa Michaela to však byl jeho začínající syn Mick.

Michael Schumacher se stal v letech 1994 a 1995 mistrem světa v týmu Benetton. Za rekordních 25 milionů dolarů ročního platu se potom nechal přemluvit k přestupu do Scuderie Ferrari. Když poprvé přijel do Maranella, vítalo jej 4500 fanoušků i novinové titulky „Vítej v chaosu!“.

Ten ovšem pořádkumilovný Němec nehodlal připustit a začal s týmovým šéfem Jeanem Todtem budovat zcela nový tým, jehož sezonním cílem se staly dvě výhry. Schumacherův příchod se stal velkou motivací pro celý tým, který začal cílevědomě pracovat na zlepšení. Výsledkem byly tři výhry, víc než získali všichni jezdci Ferrari od roku 1990 – Gerhard Berger ve VC Německa 1994 a Jean Alesi ve VC Kanady 1995.

Michael Schumacher působil v týmu Ferrari nepřetržitě 11 sezon. Za tu dobu absolvoval 180 velkých cen a každý rok nejméně jednou vyhrál. Posbíral celkem 72 vítězství, 58 pole position, 53 nejrychlejších kol, 116 pódiových umístění, 1066 bodů s průměrem 5,92 na závod. Stal se suverénně nejúspěšnějším jezdcem nejslavnější značky v historii F1. V barvách Ferrari naposled startoval 22. října 2006 ve VC Brazílie.

Jeho syn Mick (*22. 3. 1999 ve Vufflens-le-Château) začínal závodit v roce 2008 v motokárách. Dotáhl to až na stupeň vítězů německého mistrovství, ale skrýval se pod jménem Mick Junior. Jméno Mick Schumacher se ve startovních listinách objevilo až v roce 2015 v šampionátu ADAC Formula 4. V letech 2017 a 2018 působil ve F3 a své účinkování završil vítězstvím v jejím evropském šampionátu.

Nebylo divu, že se rázem ocitl v hledáčku velkých týmů. Vždyť odborníci velmi pozorně sledovali jeho závodnický růst od samého počátku. Proto byl 19. ledna 2019 zařazen mezi elitní talentované jezdce ve Ferrari Driver Academy.

Poslední březnový víkend poprvé startoval v seriálu F2 v týmu Prema. Uvedl se velmi dobře, protože v obou závodech dojel na bodovaných místech. V úterý 2. dubna potom dostal příležitost svézt se v monopostu Ferrari při oficiálním testu F1 na okruhu as-Sachír v Bahrajnu.

Mick Schumacher odjel ve voze Ferrari SF90 se startovním číslem 29 celkem 56 kol a vedl si skvěle. Dopoledne vytěžil ze 33 kol nejlepší čas 1:32,552, odpoledne přidal dalších 23 kol a čas posunul na 1:29,976. Celkem tedy absolvoval vzdálenost velké ceny.

Testy jsou něco úplně jiného než závod, takže nelze srovnávat nesrovnatelné. Ale jen pro připomenutí: ve VC Bahrajnu měl v prvním tréninku nejrychlejší Charles Leclerc čas 1:30,354, ve druhém šestý Max Verstappen 1:29,725, ve třetím třetí Lewis Hamilton 1:30,334… Ale znovu zdůrazňuji, že podmínky v testech jsou zcela odlišné.

Všichni si teď kladou otázku, zda půjde i nadále v otcových stopách.

 

Michael Schumacher během první sezony u Ferrari v roce 1996

Mick Schumacher při prvním testu u Ferrari v roce 2019

 

Michael Schumacher za volantem Ferrari F310 v roce 1996

 

Mick Schumacher za volantem Ferrari SF90 v roce 2019

 

První test u Ferrari byl pro Micka velkým zážitkem

 

Syn sedminásobného šampiona vyjíždí poprvé na trať

 

 

 

 

 

 

Komentáře ke článku