Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Ricciardo při přestupu ztratil kouzelné brzdy

Ricciardo při přestupu ztratil kouzelné brzdy

Pár jezdců si těžko zvyká v nových týmech

"Myslím si, že rok 2014 mě formoval, ale i moje závodění posunulo úroveň předjíždění v celé F1," řekl neskromně Daniel Ricciardo, kdy se loni už pomalu loučil s týmem Red Bull a jako jeden z nejrespektovanějších jezdců v poli přestupoval k Renaultu. Mluvil o předjíždění pomocí pozdního brzdění a následného krocení vozu v zatáčce. A je třeba přiznat, že tohle zůstalo Ricciardovi vlastní až do konce roku 2018. Po přečtení aktuálního rozhovoru s ním se ale zdá, že lví podíl na úspěšných manévrech měly špičkové, extrémně stabilní a poslušné vozy z dílny Red Bullu. U Renaultu Ricciardova magie nefunguje.

"Problémem je, že jsem si toho z Red Bullu přinesl hodně. Měl bych se o co podělit, jenže místo toho na to musím zapomenout, protože náš vůz je velmi odlišný a musí se krotit odlišně," řekl Ricciardo. "V testech a v Melbourne jsem byl za hranou, ale takový byl můj styl u Red Bullu. Do zatáček jsem najížděl vysokou rychlostí, vůz měl dobrý zadek. Ale teď to musím dělat jinak.

Nemyslím si, že musím nutně změnit jezdecký styl. Chci zůstat jezdcem mimořádně agresivním na brzdách. Ale to přijde, až když budu vozu důvěřovat. Momentálně vozu na brzdách nevěřím tak, jak jsem mohl loni. Uvědomil jsem si, že často blokuji kola a že je to v situacích, ve kterých by se mi to loni nestalo. Takže hledám limity.

Mohu zlepšit svou jízdu se současným vozem, ale celkově by mohl být v této oblasti lepší. Jsou zde další oblasti, třeba přítlak, ale to je normální. Takže tato jedna věc je nyní pro mě prioritou.“


Australan není jediný, kdo se po přestupu evidentně trápí. Jeho místo u Red Bullu zaujal Pierre Gasly. Loni u Toro Rosso zářil, ale z Red Bullu prozatím nevymáčkne tolik jako Max Verstappen.

"Je přede mnou ještě hodně práce. V posledním závodě jsem byl na trati hodně osamělý, tak jsem zkoušel různé věci, abych zjistil, jak vyřešit věc, která mi teď dělá největší problémy. Mám pár odpovědí. Víme, co chceme zlepšit. A za mě mohu říci, že také mám co zlepšovat. Snad to bude víkend od víkendu lepší," řekl Gasly.

Mezitím Charles Leclerc jakoby si s novým vozem Ferrari rozuměl lépe než Sebastian Vettel. Mladík potvrdil, že jejich jezdecké styly se dost liší a SF90 si nastavují odlišně.

"Už od Barcelony máme, já a Seb, hodně odlišné jezdecké styly. Od vozu očekáváme odlišné věci, hledáme jiné vyvážení. Nechci zacházet do detailů, ale dva naprosto stejné vozy by nám nevyhovovaly stejně," řekl Leclerc.

A na jeho místě u Alfy Romeo teď působí Antonio Giovinazzi. Ten poslední dva roky strávil především prací v simulátoru Ferrari a zdá se, že mu to moc nepomohlo.

"Mám se hodně co učit. Ne pouze věci spojené s tím, jak zajet rychlé kolo. Zahřívání pneumatik, dobré první kolo po výjezdu z boxů, management brzd, jak si poradit s provozem na trati. Je to komplikované, potřebuji více času, abych se všechno naučil,“ řekl Giovinazzi.