Novinky

  • 17.06.2019 Neutral Ferrari požádalo o přezkoumání Vettelovy penalizace z VC Kanady

  • 17.06.2019 Neutral Olivier Fisch se stal novým tiskovým mluvčím FIA

  • 16.06.2019 Good Posádka Alonso - Buemi - Nakadžima vyhrála pro Toyotu závod 24 hodin v Le Mansu

Facebook Instagram

Alonso ztratil den testů kvůli špatnému odstínu oranžové

Alonso ztratil den testů kvůli špatnému odstínu oranžové

Brown odhalil některé chyby McLarenu v Indy

O některých velkých chybách, kterých se McLaren dopustil při přípravách na Indy500, se zatím jen šuškalo. Šéf stáje Zak Brown teď v Monaku dvě přiznal. Zdůraznil, že problémy se na snahu McLarenu předvést se v americkém závodě nabalovaly jako sněhová koule a vyústily v neúspěšnou kvalifikaci.

Problémy začaly už při testu v Texasu. Jak Brown přiznal, McLaren neměl pro Alonsa volant. „Nebylo to tak, že jsme přijeli na test a zjistili jsme, že někdo zapomněl doma volant. Chtěli jsme udělat náš vlastní, ale to jsme časově nestíhali. Volant potřebujete. U Cosworthu si ho můžete většinou přímo koupit ze skladu, jenže zrovna žádný neměli. Tak jsem musel požádat o laskavost a Carlin nám volant pomohl zajistit,“ řekl Brown.

To ale nebylo všechno. Další obrovská chyba přišla v Indianapolisu. Když Alonso ve středečním tréninku boural, přišel o celý jeho zbytek a na dráze se neobjevil ani následující den. Tým totiž neměl k dispozici náhradní monopost – poslal ho přestříkat, protože byl ve špatném odstínu oranžové!

„Byla tam špatná barva. Mělo to být naše náhradní auto, z důvodů, které musím ještě vyšťourat, jsme ho neměli včas přestříkané. Takže když jsme potřebovali náhradní vůz, tak nebyl připravený. Byl oranžový, ale nebylo to naše standardní schéma. Nedostali jsme ho zpět přestříkané a připravené včas, což byla obrovská chyba,“ přiznal Brown. McLaren si přitom podle agentury AP stěžoval Carlinu, který mu vůz zajistil a byl jeho technickým partnerem, už po dubnovém testu v Texasu. Když ale ve středu náhradní monopost potřeboval, ležel rozložený v dílně Carlinu 30 minut od okruhu.

 

Alonso při testu v Texasu ve voze se špatným odstínem oranžové

Dalšími chybami, kterých se McLaren dopustil, bylo třeba špatné nastavení převodů, takže v neúspěšné nedělní kvalifikaci měl Alonso vůz schopný jet maximální rychlostí jen 227,9 mil/h, nebo zmatky v imperiálních a metrických jednotkách, s nimiž se tým při přípravě monopostu potýkal. Když Alonso vyjel v neděli ráno před kvalifikací na dráhu, škrtal spodkem vozu o povrch, protože tým si spletl centimetry a palce a špatně nastavil světlou výšku!

 

Za hlavního viníka neúspěchu se označil sám Brown. Spoustu věcí by dnes udělal jinak. „Kéž bych vzal Gila (de Ferrana – pozn. red.) dříve, ale jeden z našich slibů byl, že nepoškodíme náš program ve formuli 1, a myslím, že v ní se posouváme. Nemohl jsem převést Gila, dokud jsme neměli Andrease (Seidla). Pak se přesunul do Indy, ale myslím, že v tu dobu už jsme byli hodně pozadu,“ přiznal Brown.

 

 

Alonso v Indianapolisu už ve správných barvách

 

Myslel si přitom, že tým je na dobré cestě. Program oznámili už v říjnu, auto bylo co do míst pro sponzory vyprodané, rozpočet dobře nastavený, ale úspěch se nedostavil.

 

Přes to všechno se Brown zájmu o IndyCar nevzdává. Věří, že McLaren se z chyb poučí a zkusí to ve Staré cihelně znovu. „Když závodíte, tak jste jednou nahoře a jednou dole. Teď jsme očividně byli hodně dole, nejníže za mých 25 let v závodění. Myslím, že se z toho musíme oklepat, poučit se ze svých chyb a zkusit to znovu. A to máme v úmyslu,“ řekl podle webu Racer.com šéf McLarenu s tím, že podobně je naladěná i správní rada.

Komentáře ke článku