Novinky

  • 17.09.2019 Good Sir Stirling Moss, vítěz 16 velkých cen a 4krát vicemistr světa F1, slaví 90. narozeniny

  • 16.09.2019 Neutral Audi vyjednává s managementem Roberta Kubici o jeho přestupu do DTM

  • 16.09.2019 Neutral Haas představil podobu vozu bez log bývalého titulárního partnera Rich Energy

Facebook Instagram

Ferrari nemění koncept předního křídla

Ferrari nemění koncept předního křídla

Pokusí se vylepšit současné řešení

Pokud byste se vrátili k článkům, v nichž byly analyzovány zimní testy v Barceloně, narazili byste i na úvahu několika odborníků o tom, jak dlouho Mercedesu potrvá přechod od masivního předního křídla generujícího hodně přítlaku, ale i hodně aerodynamického odporu, ke křídlu ve stylu Ferrari, které je subtilnější a proud vzduchu prioritně směřuje kolem vozu. Zdálo se to být pravděpodobným scénářem, jelikož Ferrari v zimě excelovalo. Scénář je ale opačný, Mercedes zatím zvítězil v každé velké ceně a reportéři se ptají Ferrari, kdy začne kopírovat stříbrný vůz.

"Nemyslím si, že musíme vyměnit naše přední křídlo za jiné," řekl šéf Ferrari, Mattia Binotto, v rozhovoru pro web Motorsport. "Prostě jsme přišli s konceptem odlišným od Mercedesu, ale to ještě neznamená, že jsme již tento koncept vytěžili na maximum. Nečekejte od nás žádnou změnu.

Řešení ve stylu Mercedesu jsme zkoumali na začátku tohoto projektu, na začátku vývoje. Během sezony svá rozhodnutí přirozeně kriticky prozkoumáte. Chcete se ujistit, že jste udělali správné rozhodnutí. Ale momentálně neplánujeme takovou změnu."

Vinu Binotto hází na Pirelli a jeho letošní pneumatiky, které již nemají problém s přehříváním, naopak, nyní je uměním udržování dostatečně vysoké teploty. Jemné zacházení není správnou cestou.

"Jsou to úplně jiné pneumatiky než loni. Loni neměl nikdo problém se zahříváním, všichni mysleli na chlazení. Čím níže jsme udrželi teplotu, tím více přilnavosti jsme měli. Tyto pneumatiky jsou jiné, zahřívání je mnohem náročnější. Můžete si pomoci vysokou teplotou brzd, způsobem chlazení, ale ano, i vyšším přítlakem. My máme dobrou aerodynamiku, velmi efektivní, ale maximální přítlak, to je jiná věc."


Pirelli dlouho před začátkem roku oznámilo, že vzdává snahu donutit týmy měkkými směsmi pneumatik k alespoň dvouzastávkovým strategiím, protože to poslední dva roky nikam nevedlo. Letošní pneumatiky jsou tvrdší, aby na ně jezdci mohli v boji tlačit bez obav, že by jim kvůli tomu jedna zastávka byla málo.

Ferrari ale pneumatiky nezmění, proto se podle zákulisních informací pouští do náročného projektu nového předního zavěšení pro svůj vůz. Inženýři Alesandro Cinelli, Giacomo Tortora a Marco Adurno byli přeloženi na nové pozice a vedení automobilky Ferrari, předseda John Elkann a ředitel Louis Camilleri, odsouhlasilo navýšení rozpočtu týmu o peníze na tento projekt, aby se nemuselo ubírat z jiných oblastí. Pozice Mattiu Binotta jako šéfa týmu a technického ředitele v jedné osobě prý zůstává silná.

"Mattia má mou plnou důvěru. Nepochybuji, že najde řešení," řekl Camilleri pro italská media. Ta mezitím informují o rozporech mezi “opomíjeným“ Charlesem Leclerkem a starou gardou týmu a jednoznačně se staví na stranu "motivovaného, ​​inteligentního a šikovného" Monačana…

Komentáře ke článku