Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Po roce zrychlení o půldruhé vteřiny

Po roce zrychlení o půldruhé vteřiny

VC Francie – analýza Pirelli

Pro Pirelli byla VC Francie obzvlášť významná, protože bylo jejím titulárním sponzorem. Zároveň byla velkou výzvou, protože bude nejspíše patřit mezi nejžhavější závody sezony. Tedy alespoň podle teploty asfaltu, která dosáhla až 57 °C.

V těchto extrémních podmínkách většina jezdců podle očekávání použila nejvýhodnější strategii střední – tvrdá směs. Šest z prvních sedmi jezdců v cíli zvolilo tuto taktickou variantu. Pouze pátý Vettel se rozhodl pro dvě zastávky, ale to jen proto, aby získal bonusový bod za nejrychlejší kolo v závodě. Proto v samém závěru přezul na měkkou směs a dosáhl svého cíle.

Snahou jezdců bylo kvalifikovat se do závěrečné části kvalifikace na střední směsi, aby na ní mohli zahájit závod. Sedmi z nich se to podařilo. Ovšem Gasly dokázal, že na jednu zastávku bylo možné jet i po startu na měkké směsi.

Vozy byly mnohem rychlejší než v minulém ročníku. Už v polovině závodu Bottas dosáhl času srovnatelného s loňským nejrychlejším kolem. A to přesto, že měl ještě daleko víc paliva a mnohem tvrdší pneumatiky. Zatímco loni mělo Bottasovo nejrychlejší kolo hodnotu 1:34,225, letos Vettel stlačil čas až na 1:32,740.

Několik jezdců se snažilo získat výhodu absolvováním dlouhého úvodního úseku na tvrdých pneumatikách. Rekordmanem byl Stroll, který ujel do zastávky dokonce 39 kol.

Nejlepšího času na tvrdé směsi pneumatik dosáhl Hamilton výkonem 1:32,764. Na střední byl nejrychlejší rovněž Hamilton (1:34,683) a na měkké Vettel (1:32,740). Nejdelší úseky ujeli na tvrdé směsi Stroll (39 kol), na střední Vettel, Albon a Russell (25) a na měkké Gasly (17).

Více zajímavých informací se dozvíte z následující infografiky.