Novinky

  • 06.09.2025 Good Pierre Gasly prodloužil smlouvu s Alpine do konce roku 2028

  • 06.09.2025 Good Daniele Ricciardo je ambasadorem Ford Racingu, značky Raptor

  • 06.09.2025 Good Monako má smlouvu na pořádání GP F1 do roku 2035

Facebook Instagram

Některé velké ceny už nečeká dlouhá budoucnost

Některé velké ceny už nečeká dlouhá budoucnost

Nových zájemců je spousta a Carey je připraven škrtat

Chase Carey, výkonný ředitel formule 1, nabízí svůj pohled na budoucnost kalendáře velkých cen. Má mnoho nových zájemců a kalendář nelze nafukovat každý rok, takže některé tratě zřejmě budou muset udělat místo jiným.

"V této oblasti je poptávka opravdu velká," pochlubil se Carey v rozhovoru s analytikem Wall Street. "Máme nabídky z celého světa. Máme plný kalendář a víceleté smlouvy, takže možnosti jsou omezené, ale ještě zbylo pár nevyužitých možností. Dvaadvacet závodů je dost, ale jsem si jist, že ještě pár dalších bude možné přidat. Hledáme dlouholetá partnerství. S tímto vědomím přidáváme nové závody a s některými konkrétními se asi rozloučíme. Zdědili jsme několik kontraktů, které nejsou zcela v souladu s tím, co my pokládáme za přínosné."

Ztráta okruhu nemusí nutně znamenat vyškrtnutí velké ceny. V Brazílii stále běží spor São Paulo versus Rio de Janeiro a podobně to vypadá ve Španělsku, kde Katalánský okruh loni zajistil finance pouze na jednoroční prodloužení smlouvy, což není v souladu s politikou dlouholetých partnerství.

"Všichni chceme, aby velká cena zůstala v Barceloně," řekl nedávno šéf okruhu Vincenc Abuilera. "Abychom mohli pokračovat, budeme potřebovat pomoc. Opět nás čekají těžká jednání s Liberty Media, ale vždy jsme k nim byli upřímní."

Šance se ale chce chytit okruh v Jerezu, na kterém se VC Španělska konala v 80. a 90. letech minulého století. Trať ležící v Andalusii se může spolehnout na podporu města Jerez de la Frontera. Licenci Grade 1 má, otázkou je rychlost, s jakou by se dala vylepšit infrastruktura v okolí okruhu.

Obnovený zájem o získání velké ceny avizuje jiná španělsky mluvící země - Argentina. Její nový ministr sportu a turistiky se nechal slyšet, že rád podpoří návrat nejrychlejších vozů do Buenos Aires. A v roce 2023 prý bude třeba udělat místo také pro Saúdskou Arábii, která se již pustila do výstavby okruhu.

São Paulo a Barcelona aktuálně nedokáží zaručit dlouhodobou stabilitu