Novinky

  • 06.07.2020 Neutral Williams nasadí do 1. tréninku na VC Štýrska místo Georgea Russella Jacka Aitkena

  • 06.07.2020 Neutral Holanďan Nyck de Vries se stal rezervním jezdcem Toyoty pro seriál WEC

  • 05.07.2020 Bad Alfa Romeo zaplatí 5000 eur za uvolněné kolo na Räikkönenově voze

Facebook Instagram

Nemůžeme vyhrát, tvrdí Ferrari

Nemůžeme vyhrát, tvrdí Ferrari

Může se stát, že Scuderia rychle odepíše celou sezonu

Těžko se tomu věří a celé to může být součástí psychologických her před prvním závodem sezony, ale faktem je, že Scuderia Ferrari vysílá velmi jasné signály, že minimálně v prvním závodě nebude bojovat o vítězství.

O úpravě konceptu aerodynamiky a vyšším aerodynamickém odporu nového červeného vozu se píše už delší dobu. Kromě toho začalo Maranello také tvrdit, že část výkonu motoru byla obětována ve prospěch spolehlivosti.

"Myslím, že z pohledu výkonu a celkově motoru nejsme tak silní, jako jsme byli loni," řekl šéf Scuderie Mattia Binotto pro Motorsport. "Dá se říci, že jsme se soustředili na spolehlivost, a to se určitým způsobem projevilo na výkonu. Rychlost je ale značně ovlivněna odporem. Když hledáte rychlost na rovinkách, chcete zvyšovat výkon motoru a snižovat odpor."

Jelikož FIA minulý týden oznámila důvernou dohodu s Ferrari, týkající se loňské pohonné jednotky, dá se spekulovat, že od tohoto roku se Ferrari muselo vzdát svých tajných pomůcek, proto přišlo o část výkonu. To jsou ale pouze dohady.

Zprávy o nízkém sebevědomí italského týmu přicházejí odevšad. Binotto prý zaměstnancům rozeslal dopis, v němž se píše, že nemají očekávat vítězství Ferrari v Melbourne. Podle zdrojů webu Motorsport Italy se dokonce očekává slabý celý začátek sezony a zlepšení by mohlo přijít až v Nizozemí, v prvním evropském závodě. Tam by se měly nasadit nová aerodynamika i pohonná jednotka.

Příští týden se dozvíme, zda je na tom Ferrari opravdu tak špatně, nebo nás tento člověk vodí za nos. Foto: Ferrari

Pokud by ani v Nizozemsku nebylo SF1000 konkurenceschopné, mohl by se tým vzdát marného snažení a soustředit se na vývoj vozu pro rok 2021.

"Sezona je na samém začátku a nemůžeme ji celou jen tak odepsat. V prvních měsících bude určitě prioritou letošní vůz. Potřebujeme čas na pochopení vozu a jeho slabých míst. Snad objevíme věci, které se budou dát rychle napravit. Pak, po pár závodech, se uvidí. Pokud by ztráta na čelo byla stále velká, možná nad tím začneme uvažovat," připustil Binotto.

Binotto také řekl, že závodní simulace v Barceloně vypadaly nadějněji než ty kvalifikační. To sice také není vysloveně dobrá zpráva, ale obráceně by to bylo určitě horší.

Zdroj: FORMULE.cz

Komentáře ke článku