Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Ferrari by uvítalo další tým na straně Bridgestonu

Ferrari by uvítalo další tým na straně Bridgestonu

Tvrdí to alespoň šéf týmu Jean Todt.

Nelehký úkol leží na bedrech šéfa Ferrari Jeana Todta: dostat stáj z Maranella zpět na stupně vítězů a do boje o titul. Až současná krize rudého týmu ukazuje, kolik práce a úsilí se skrývalo za jejich několikaletou dominancí. Todt však slibuje obrat, což znamená, že Maranellští ve svém tempu (jak vývojovém tak i testovacím) rozhodně nepoleví. Spíše naopak. Zároveň naznačil, že přítomnost dalšího top týmu s pneumatikami Bridgestone by Scuderii pomohla.
 
"Neudělali jsme pořádně svou práci, to je jasné. Nebudeme však pro to hledat nějaké výmluvy. Nechybí nám toho moc, musíme ale startovat vepředu. Pokud půjdeme do závodu z čelních pozic, budeme silní," poukazuje Todt na současnou slabinu rudých vozů. "Dostává nás to do těžké situace. Když startujete vepředu, tak tam také zůstanete."
 
Výkonnost japonských pneumatik Bridgestone v kvalifikaci je v poslední době u Ferrari často skloňovaným pojmem. Jean Todt však stejně jako dříve svému exkluzivnímu technickému partnerovi věří: "Pracují na tom, ale otázkou je, kdy dosáhneme potřebného výsledku. Může to být za dva, tři, pět nebo i více závodů."
 
"Na bridgestonech bojujeme jako jediní. Je to skvělý partner. Skvělý, protože jsme toho s ním vyhráli více než kdokoliv jiný. Pokud však máme třeba jen i nepatrný problém, dostane se před nás hned osm vozů. Ale copak si stěžuji? Ne, my o tom víme a tuto situaci jsme chtěli. Musím však říct, že bychom neměli nic proti dalšímu kvalitními týmu s pneumatikami Bridgestone. Určitě by to pomohlo při testování."
 
Po fantastické sérii vítězství bez jakýchkoliv technickým problémů (alespoň na straně sedminásobného mistra světa), to začíná letos u Ferrari po stránce spolehlivosti pořádně skřípat. Podle Todta má však tým vše pod kontrolou a věří, že tvrdou prací dokáže tento nepříznivý trend zvrátit.
 
"Měli jsme problém s motorem u Rubensova vozu, což poznamenalo celý jeho závod. Bohužel takové věci se normálně stávají. Dlouhou dobu jsme byli úspěšní bez jakýchkoliv technických potíží, a najednou jsou tady. Vše je však na nás, musíme pracovat lépe."
 
Řada lidí se zamýšlí nad otázkou, zda je současná forma maranellského týmu pouze dílem pneumatik, či zda v tom hraje roli i nový monopost F2005. Podobné úvahy však vedení  stáje vidí jako neopodstatněné.  "V Bahrajnu jsme byli silní, dokud jsme byli v závodě. V Imole jsme byli hodně silní, ale startovali jsme zezadu. A ve Španělsku to bylo něco podobného, ovšem potkal nás opět problém a navíc jsme znovu museli jít do závodu ze zadních pozic. Jsme konkurenceschopní, ale v tomto okamžiku prostě nesbíráme žádné body."
 
Francouz přiznává, že pohled do tabulek je pro Ferrari velmi bolestivý, nepřipouští si však, že by se ve zbývajícím čase nepodařilo týmu na tuto novou situaci v šampionátu adekvátně odpovědět. "Je to pro nás stále těžší. Každý závod, ve kterém ostatní získají 6, 8 nebo 10 bodů, nám situaci ztěžuje. Máme před sebou ale dlouhý šampionát, zbývá ještě 14 závodů."