Novinky

  • 05.08.2020 Good Felix da Costa (Techeetah) vyhrál první ze šesti závodů formule E v Berlíně

  • 05.08.2020 Bad Letošní závod na 500 mil v Indianapolisu se uskuteční bez diváků

  • 04.08.2020 Bad Šéf Mahindry Dilbagh Gill měl před berlínskými závody FE pozitivní test na Covid-19

Facebook Instagram

Na úvod v Indianapolisu nejrychlejší Power

Na úvod v Indianapolisu nejrychlejší Power

GMR Grand Prix – 1. trénink

Jediný trénink před sobotní Velkou cenou Indianapolisu IndyCar Series ovládl trojnásobný vítěz tohoto závodu Power. Na měkké sadě pneumatik zajel čas 1:09,9487. Jako jediný předvedl výkon pod hranicí jedné minuty a deseti vteřin.

Druhá příčka v cíli patřila Ferruccimu ve voze týmu Dale Coyne Racing. Švéd Ericsson byl třetí před O´Wardem v McLarenu a svým stájovým kolegou Dixonem, který je coby vítěz předchozího závodu v Texasu také lídrem šampionátu.

„Na začátku tréninku jsme byli dost mimo, ale dokázali jsme vůz nastavit. Před kvalifikací máme hodně o čem přemýšlet. Doufám, že budu mít šanci na pole position,“ hodnotil Power trénink.

Týmy musely do jednoho tréninku vtěstnat přípravy na kvalifikaci i na samotný závod. Tím většina jezdců začala. V závěru přezuli na měkkou sadu pneumatik a přešli na kvalifikační režim. Díky tomu se pořadí v čele měnilo často.

V Indianapolisu nechybí v extra voze Andretti Autosportu James Hinchcliffe. Foto: IndyCar

Power vítězstvím v tréninku získal nepatrnou výhodu. Mohl si vybrat, jestli na trať v kvalifikaci vyrazí v první nebo ve druhé skupině. Zvolil tu druhou. Mezi trénink a kvalifikaci IndyCar jsou totiž zařazené dva tréninky NASCAR Xfinity Series. Power svou volbu vysvětloval tím, že trať pogumovaná vozy NASCAR bude pro piloty jiná, než jaké měli teď podmínky v tréninku.

„Bude to hrát roli, trať se hodně během tréninku měnila. Protože jsem byl nejrychlejší, mohl jsem si vybrat kvalifikační skupinu. Takže snad auta nanesou na trať nějakou gumu a náš setup bude stále relevantní,“ uvedl.

Trénink byl dvakrát přerušen červenými vlajkami. Nejprve přesně v polovině kolidovali v 7. zatáčce Hunter-Reay a Ferrucci. Hunter-Reay do vysílačky sdělil, že Ferrucciho neviděl a ten do něj narazil. Pak ale přijal za kolizi zodpovědnost, byl totiž pilotem vyjíždějícím z boxů, který měl dát přednost jezdci v rychlém kole. Druhé přerušení způsobil Sage Karam, když jeho vůz zůstal stát nehybný na dráze.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Will Power Team Penske Chevrolet 1:09,9487   30
2. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda 1:10,1242 +0.175 21
3. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda 1:10,1648 +0.216 28
4. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet 1:10,1874 +0.238 29
5. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 1:10,2054 +0.256 25
6. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 1:10,2846 +0.336 25
7. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 1:10,3129 +0.364 27
8. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda 1:10,3619 +0.413 29
9. Spencer Pigot Rahal Letterman Lanigan Honda 1:10,3633 +0.414 23
10. Oliver Askew Arrow McLaren SP Chevrolet 1:10,3641 +0.415 30
11. Colton Herta Andretti Harding Steinbrenner Honda 1:10,3847 +0.436 17
12. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 1:10,3862 +0.437 26
13. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda 1:10,4550 +0.506 24
14. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda 1:10,4859 +0.537 30
15. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 1:10,5204 +0.571 21
16. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 1:10,5381 +0.589 25
17. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 1:10,6058 +0.657 36
18. Max Chilton Carlin Racing Chevrolet 1:10,6114 +0.662 26
19. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 1:10,6854 +0.736 31
20. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet 1:10,6935 +0.745 26
21. Zach Veach Andretti Autosport Honda 1:10,7089 +0.760 27
22. Álex Palou Dale Coyne Racing Honda 1:10,8863 +0.937 26
23. Charlie Kimball A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 1:10,9799 +1.031 25
24. James Hinchcliffe Andretti Autosport Honda 1:11,2270 +1.278 26
25. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 1:11,4484 +1.499 42
26. Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing Chevrolet 1:11,6165 +1.668 28

Zdroj: FORMULE.cz

Komentáře ke článku