Novinky

  • 20.09.2020 Neutral Po 16 hodinách jsou nadále v čele 24 hodin Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral I po šesti hodinách vedou ve 24 hodinách Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral Toyota trojice Buemi /Nakadžima /Hartley vedla po dvou hodinách závod 24 hodin Le Mans

Facebook Instagram

McLaren s motorem Mercedes, ale svou převodovkou

McLaren s motorem Mercedes, ale svou převodovkou

Tým zůstává výrobcem vlastních ústrojí

Šéf McLarenu Andreas Seidl potvrdil, že tento tým se sice stává motorovým zákazníkem Mercedesu, ale tím byznys s ním končí. Woking se nevzdá ani vlastní převodovky, kterou si většina netovárních týmů kupuje spolu s pohonnými jednotkami.

"Naše strategie se nemění. Sice příští rok budeme mít motory od Mercedesu, ale nikdy jsme neplánovali vzdát se svých převodovek. Nadále budeme vyrábět vlastní převodovky," řekl Seidl.

Jak víme, McLaren by měl mít i vlastního dodavatele paliva a maziv. Takový záměr oznámil i v roce 2018, kdy představil partnerství s Petrobrasem. Z avizovaného technického partnerství však byla pouze sponzorská smlouva ukončená na konci roku 2019. V červenci tohoto roku McLaren oznámil, že ho začíná sponzorovat americký Gulf, přičemž partnerství má do technické spolupráce přerůst příští rok. Tým tedy nezačne odebírat produkty Petronasu, jak to po vzoru továrního Mercedesu dělají Racing Point a Williams.

McLaren by ale po vzoru Mercedesu mohl snížit světlou výšku zádi svého vozu.

"Bylo by to riskantní, ale naše studie ukazují, že by to mohlo mít svá pozitiva. Sice si nemyslím, že koncept s vysokým zadkem je zcela mrtvý, ale stojí to za zvážení. Máme pár nápadů, jak by to mohlo fungovat. Jenže udělat takovou změnu v krátkém čase by bylo komplikované. Jeden tým to před touto sezonou udělal, ale správnost jeho postupu je sporná," řekl technický ředitel McLarenu James Key, evidentně narážející na počínání týmu Racing Point.

McLaren potřebuje od Mercedesu pouze jeho pohonné jednotky. Foto: McLaren

Zdroj: originální materiál redakce, titulní foto: McLaren

Komentáře ke článku