Novinky

  • 26.10.2020 Good Scott Dixon (Ganassi) získal svůj šestý titul v šampionátu IndyCar

  • 26.10.2020 Good Josef Newgarden (Penske) vyhrál závěrečný závod IndyCar v St. Petersburgu

  • 25.10.2020 Good Vítězem VC Portugalska F1 se stal Lewis Hamilton (Mercedes)

Facebook Instagram

Tvrdé gumy jsou v Barceloně na nic

Tvrdé gumy jsou v Barceloně na nic

Vypadá to na dvě zastávky v boxech

V Barceloně jsou bílým kruhem označeny pneumatiky směsi C1, nejtvrdší v nabídce Pirelli. Nevíme, zda to souvisí se španělským srpnovým vedrem, ale jisté je, že v pátek si jezdci s těmito pneumatikami vůbec nerozuměli. Zbývající dvě směsi jsou na tom lépe, ale ani ony nebyly navrženy na jízdu na tak náročném okruhu, jakým je Barcelona, ​​a za tak vysokých teplot. Teplota asfaltu se v pátek vyšplhala na téměř 50 °C.

"Je to náročné. Takové teplo tady ještě nebylo. Normálně sem jezdíme v únoru a v březnu a pak se vrátíme na začátku května. Krásné počasí, ale ve voze je to peklo a pneumatiky trpí," konstatoval Lewis Hamilton. "Nejsou navrženy do takových podmínek. Pouze se smýkáme po trati na přehřátých pneumatikách. Zatím jsem si nevšiml, že by se nám na nich tvořily puchýře, ale toho jsem si nevšiml ani v pátek v Silverstone. Nejsem si jist, jakou vzdálenost dokážeme ujet na jedné sadě ve srovnání s Red Bullem. Na základě tohoto srovnání rozhodneme, zda pojedeme na jednu nebo na dvě zastávky."

"Zatím žádné puchýře," přidal se Carlos Sainz z McLarenu. "Máme však problémy s rychlou degradací a přehříváním pneumatik. Takže to nebude jednoduchý víkend."

Sainzův týmový kolega Lando Norris byl k nejtvrdší sadě podstatně méně shovívavý.

"Odpad. Mám pocit, že i na pneumatikách do mokra bych měl více přilnavosti. Nechápu to," postěžoval si. "Ale takový problém mají asi všichni. Vždy, když se na trati objevil někdo na tvrdých pneumatikách, jeho vůz se choval otřesně. Když se vrátil na střední nebo měkkou směs, masivně zrychlil. Takže to nebude jenom náš problém."

George Russell z Williamsu kvůli tomu očekává, že v neděli bude zapotřebí alespoň dvouzastávková strategie.

"Jednozastávková strategie asi nebude dobrá. Museli bychom přezouvat, řekněme, ze středně tvrdých pneumatik na tvrdé, jenže ty jsou na nic. Takže lepší bude použít pouze střední a měkké. To by znamenalo dvouzastávkovou strategii. Dvakrát střední a jednou měkké nebo dvakrát měkké a jednou střední. Tvrdé si nezaslouží být nasazeny na vůz F1," prohlásil britský závodník.

Norris si tvrdé gumy do závodu určitě nevezme. Foto: McLaren

Zdroj: originální materiál redakce, titulní foto: Ferrari

Komentáře ke článku