Mercedes se obejde i bez párty hrátek
VC Itálie – 2. trénink
Mercedesu zjevně zákaz takzvaného párty módu, uplatňovanému v klíčových momentech kvalifikace či závodu, nevadí. Ostatní převálcoval obvyklým způsobem, když Hamilton tentokrát předčil Bottase. Skutečně působivé výkony podává v Královském parku AlphaTauri a Ferrari uvidělo slabounké světlo na konci tunelu.
V Monze začalo připalovat. Rtuť na teploměru se vyšplhala na 27 stupňů, asfalt žhnul 44 stupni. Vyplývalo z toho, že zahřátí pneumatik na provozní teplotu by přece jen nemuselo být tak obtížné.
Ředitel velké ceny Michael Masi vydal mezi oběma tréninky upozornění, že nepřipustí v nájezdovém a dojezdovém kole pomalou nebo klikatou jízdu.
V roli průkopníků se na okruh vydali oba haasy a Räikkönen. Ten rovněž zaknihoval referenční čas, 1:23,06 na středních gumách. Iceman se pochopitelně dlouho z vedení neradoval. Přeskočilo ho hned několik soupeřů, z nichž nejrychlejší byl Gasly (1:22,034) před Albonem (+0,29).
Špička si dávala na čas, Hamilton, Bottas ani Verstappen neměli za sebou ještě ani instalační kolo. Grosjean, Räikkönen a Norris se na různých místech nevešli na dráhu, z trablů ovšem všichni vyvázli bez znatelných šrámů.
AlphaTauri je zatím největším překvapením počínajícího víkendu. Foto: AlphaTauri
Gasly postoupil na 1:21,57 a nadále odolával tlaku konkurentů, z nichž nejblíže teď byli Sainz (+0,32) a Stroll (+0,47). Důrazně o sobě dávali vědět rovněž Ocon a Ricciardo. Ferrari se usadila hluboko ve druhé desítce, což již nikoho neudivilo.
Konečně jsme se dočkali i těžkých vah. Hamilton nezaváhal a Gaslyho deklasoval rozdílem třídy – 1:21,08 na středních pneumatikách. To Verstappen se dostával do tempa pozvolněji a na obhájce titulu mu chyběla téměř půlsekunda. Výše zmíněné Masiho varování si mnozí očividně příliš k srdci nevzali. Svědčí o tom i podrážděná Russellova reakce: „To je zlý sen. Brzy dojde k těžké nehodě!“
Nejdéle otálel v boxech Bottas. Z vlastního rychlého kola měl zřejmě smíšené pocity. Hamilton po zlepšení na 1:20,64 mu utíkal o tři desetiny, v jeho prospěch však hovořily použitá tvrdá směs i to, že se obešel bez „tahouna“.
Ouverturu jsme měli za sebou a nastala napjatě očekávaná simulace kvalifikace. Co udělá zákaz změn motorového režimu s drtivou převahou Mercedesu, však ukázat příliš nemohla. Pořád šlo o zkoušku nanečisto, s jen napůl odhalenými kartami.
Sainz i tak ihned dokázal, že senzace se nejspíše nedočkáme. Ač s nejrychlejším obutím, na duo trojcípé hvězdy se díval z hodně velké dálky (+0,66). Další borci vytvořili silniční zácpu v zatáčce Parabolica ve snaze dostat se do závětří jiného auta. Jen malé předznamenání to, co nás nejspíše čeká v sobotu, až půjde opravdu do tuhého.
Mercedes se i v tomto chaosu orientoval nejlépe. Hamilton zajel 1:20,19, Bottas 1:20,45. Gasly nabral téměř sekundu, následovali Verstappen, Sainz, Kvjat, Stroll, Leclerc(!), Pérez a Ocon. Za očekáváním se nacházeli třináctý Albon a čtrnáctý Ricciardo (oba však přišli rozhodnutím sportovních komisařů o výborný čas).
Leclerkovo deváté místo je za současné situace pro Ferrari velkým úspěchem. Foto: Ferrari
Podivné hlášení dorazilo z Hamiltonova kokpitu těsně po začátku části, věnované zdolávání dlouhých úseků. Mistra světa při nácviku startu z neznámých příčin bolely prsty… Russell předváděl styl, hodící se spíše pro soutěžáka, a přicházel o jeden čas za druhým. Zdaleka ovšem nebyl sám.
Na opotřebených měkkých gumách sázeli Hamilton a Bottas kola v průměru lehce nad 1:24, o sekundu rychleji než Gasly. Později přešel Hamilton na střední a Bottas na tvrdé pneumatiky, i nadále však kralovali. Nejvíce se jim přibližoval Verstappen.
Ke všeobecnému překvapení udeřil na poslední chvíli na novém měkkém obutí Norris a postoupil na třetí místo! Gasly nemohl reagovat, i kdyby chtěl, protože stál v boxech. Mechanici se pokoušeli přivést k rozumu příliš neklidný zadek auta.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:20,192 | 32 | |
| 2. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:20,454 | + 0.262 | 29 |
| 3. | Lando Norris |
McLaren |
Renault | 1:21,089 | + 0.897 | 19 |
| 4. | Pierre Gasly |
AlphaTauri |
Honda | 1:21,121 | + 0.929 | 25 |
| 5. | Max Verstappen |
Red Bull |
Honda | 1:21,228 | + 1.036 | 30 |
| 6. | Carlos Sainz |
McLaren |
Renault | 1:21,313 | + 1.121 | 30 |
| 7. | Daniil Kvjat |
AlphaTauri |
Honda | 1:21,376 | + 1.184 | 35 |
| 8. | Lance Stroll |
Racing Point |
Mercedes | 1:21,389 | + 1.197 | 32 |
| 9. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:21,503 | + 1.311 | 32 |
| 10. | Sergio Pérez |
Racing Point |
Mercedes | 1:21,594 | + 1.402 | 31 |
| 11. | Esteban Ocon |
Renault |
Renault | 1:21,697 | + 1.505 | 32 |
| 12. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 1:21,733 | + 1.541 | 28 |
| 13. | Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:21,786 | + 1.594 | 32 |
| 14. | Alexander Albon |
Red Bull |
Honda | 1:21,883 | + 1.691 | 36 |
| 15. | Daniel Ricciardo |
Renault |
Renault | 1:22,080 | + 1.888 | 29 |
| 16. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:22,088 | + 1.896 | 32 |
| 17. | Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:22,147 | + 1.955 | 34 |
| 18. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:22,254 | + 2.062 | 34 |
| 19. | Nicholas Latifi |
Williams |
Mercedes | 1:22,825 | + 2.633 | 32 |
| 20. | George Russell |
Williams |
Mercedes | 1:22,927 | + 2.735 | 34 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes

Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

04.09. 2020
Lewis Hamilton
Mercedes
Valtteri Bottas
McLaren
Pierre Gasly
AlphaTauri
Max Verstappen
Red Bull
Carlos Sainz
Daniil Kvjat
Lance Stroll
Racing Point
Charles Leclerc
Ferrari
Sergio Pérez
Renault
Sebastian Vettel
Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo
Alexander Albon
Daniel Ricciardo
Kevin Magnussen
Haas
Williams