Novinky

  • 20.09.2022 Good Bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya slaví 47. narozeniny

  • 17.09.2022 Good Alonso věří, že pokoří hranici 400 velkých cen F1.

  • 15.09.2022 Good Antonio Giovinazzi se má zúčastnit testu s Alpine.

Facebook Instagram

Názory na safetycar se různí

Názory na safetycar se různí

Vše podle pravidel. Ale bylo to dobré?

Svět Formuli 1 řeší, zda bylo dobré dojet Velkou cenu Itálie za safetycarem. Po sportovní stránce se neudála žádná křivda, na což jako první upozornil Charles Leclerc. V cíli druhého jezdce si fanoušci Ferrari samozřejmě přáli vidět na prvním místě.

Konec závodu byl frustrující, raději bych závodil, ale druhé místo máme kvůli tomu, jak probíhala velká cena. Je to škoda,“ řekl Leclerc.

Lewis Hamilton se rovnou vytasil s nápadem, jak takové situace řešit lépe. Velká cena by měla být prostě prodloužena o další kola. Tak prosté to nebude, protože týmy s sebou nevozí nástroje pro rychlé dotankování paliva. Hamiltonův týmový šéf vyzdvihl význam kontroverze po loňském Abú Zabí.

Jednoduše máme pravidla napsaná černé na bílém. Já prostě vidím jen to, že pravidla byla dodržena do posledního puntíku. Potom už nebyl čas restartovat závod. Pokud chce někdo změnit pravidla a zajistit show na poslední dvě kola, naprostý chaos, tak může navrhnout změnu pravidel. Neměli bychom si stěžovat na dodržování aktuálně platných pravidel,“ nechal se slyšet Toto Wolff.

Bezpečnost je naší jedinou prioritou, přitom incident nebyl tak velký, aby si vyžádal vyvěšení červené vlajky,“ vysvětluje suše FIA. „Závod byl dokončen za safetycarem kvůli dodržování procedur, na kterých se FIA ​​dohodla s účastníky. Načasování nemá na procedury žádný vliv.

Tifosi nadchl výjezd safetycaru, ale rozzlobil jeho dojezd až do cíle VC Itálie. Foto: Ferrari

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Ferrari