Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Nevěřící Hamilton a "schovaný" signální panel

Nevěřící Hamilton a "schovaný" signální panel

Drama jedné obyčejné zastávky

Přinášíme přepis rádiové komunikace během osudné zastávky Lewise Hamiltona v nedělní Velké ceně Itálie.

Jak známo, obhájce titulu vjel do uzavřené boxové uličky a vyfasoval za to trest 10 sekund stop and go, což mu zruinovalo závod. Hájil se tím, že signalizaci nespatřil, a vypadá to, že nelhal.

V 19. kole odstavil v Parabolice svůj vůz Kevin Magnussen. V té chvíli vedl Hamilton o 13 sekund před Sainzem a jeho závodní inženýr Peter Bonnington ho ubezpečil, že pneumatiky jsou zatím v dobrém stavu.

O kolo později éter znovu ožil:

Bonnington: „Safety car, safety car. Box, box.

Hamilton: „Chci tvrdé gumy. Tvrdé gumy. Tvrdé gumy.

Bonnington: „Rozumím, Lewisi. Ale je pozdě to měnit. Přejdeme na střední.

Hamilton vzápětí přejel bílou čáru, vyznačující v boxech úsek s předepsanou rychlostí 80 km/h.

Bonnington: „Zůstaň venku! Vjezd je uzavřen.“ Pozdě… 

Hamilton přehlédl signalizaci a varování od týmu přišlo pozdě. Foto: Mercedes

Hamilton přezul a vrátil se na trať.

Hamilton: „Nepochopil jsem přesně, co jsi předtím říkal.

Bonnington: „Rozumím Lewisi. Zpráva přišla pozdě. Vjezd do boxů byl uzavřen.

Hamilton: „Byl zavřený?

Bonnington: „Prověřujeme to.“

Hamilton: „To je k smíchu. Kvůli tomu autu po pravé straně? To přece vůbec nestálo v cestě.

Po chvíli.

Hamilton: „Tak byla boxová ulička zavřená?

Bonnington: „Na monitoru se objevilo hlášení, ano, bylo tomu tak. Teď o tom diskutujeme.

Teprve o dvě kola později si Hamilton všiml signálního světla, které předtím přehlédl. Bylo totiž umístěno na vnější straně Paraboliky, a ne přímo v nájezdu do depa, jak si myslel. Teď už bylo jasné, že trest ho nemine, a proto dostal pokyn, aby si vytvořil co největší náskok.

Po zastavení velké ceny v důsledku Leclerkovy nehody Hamilton vedl na toto téma konverzaci se sportovním ředitelem Ronem Meadowsem a závodním šéfinženýrem Andrewem Shovlinem. Nemohli mu ale poskytnout žádnou příznivou informaci.

Nepomohla ani osobní intervence u sportovních komisařů. Jeho argumentace, že umístit signalizaci na levou stranu do jedné z nejnebezpečnějších zatáček v celém seriálu je nesmysl, má jistě své opodstatnění. Vinu z něj ovšem nesmyla.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes