Mazepin si dojel pro vítězství ze sedmé řady

F2 v Mugellu – hlavní závod
Ani nevalná kvalifikace nakonec nevadila Mazepinovi v cestě za nečekaným vítězstvím. Hodně mu však šel na ruku chaotický závěr klání.
Pro vývoj závodu se staly klíčovými dva výjezdy safety caru. Do té doby vše nasvědčovalo tomu, že triumf spadne do klína držiteli pole position Lundgaardovi.
Situace se začala komplikovat ve chvíli, kdy Alesi odstavil nepojízdný vůz. Zpočátku došlo k vyhlášení režimu virtuálního safety caru, jenže záhy se ukázalo, že traťoví maršálové s monopostem nepohnou bez pomoci jeřábu. Do akce tak musel Bernd Mayländer se svým stříbrným mercedesem. Někteří piloti využili příležitosti a zajeli si mimo původní plán pro čerstvé měkké gumy.
Osm kol před koncem přišel restart. Lundgaard a druhý Ghiotto jej zvládli hladce, za nimi se však Cunoda v první zatáčce pokoušel dostat pod třetího Ticktuma. Manévr ovšem nezvládl a svého soka vystrčil ven z dráhy. Cunoda za to inkasoval od sportovních komisařů pětisekundovou penalizaci a od horkokrevného Ticktuma několik nadávek.
Mazepin bleskově popadl nabízející se příležitost za pačesy. Foto: FIA F2
Hned poté se srazili Schumacher, Žou a Aitken. Zatímco nositel slavného jména pokračoval s minimální ztrátou, Žou a Aitken skončili. Litovat toho musel zejména Číňan, který díky chytře zvolené strategii zřejmě směřoval za prvenstvím.
Znovu se kroužilo za zpomalovacím vozem, zatímco další oběť Ilott měnil pochroumané přední křídlo. To už se ale na třetím místě vynořil jeden z nedávno přezutých Mazepin. Po rozsvícení zelených světel také této výhody jaksepatří využil. Ghiotta i Lundgaarda bez problémů předjel.
Dán viditelně zvolnil a musel před sebe pustit také Delétraze, Drugoviche a Schumachera, jenž se stal novým lídrem průběžné klasifikace. První body v šampionátu získal sedmý Estonec Vips, zaskakující za stále zraněného Gelaela.
Jeden z favoritů Švarcman doplatil na kolizi s Aitkenem v boxové uličce už při nájezdu na start(!). S poškozeným difuzorem to ještě zkusil, brzy ale marné úsilí vzdal.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mecachrome | 59:22,869 | 33 | 25 |
2. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mecachrome | 59:27,329 | 33 | 18 |
3. | ![]() |
Charouz Racing Systém | Mecachrome | 59:27,388 | 33 | 17 |
4. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 59:27,729 | 33 | 12 |
5. | ![]() |
Prema Racing | Mecachrome | 59:28,243 | 33 | 10 |
6. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 59:30,694 | 33 | 12 |
7. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mecachrome | 59:31,222 | 33 | 6 |
8. | ![]() |
BWT HWA Racelab | Mecachrome | 59:33,041 | 33 | 4 |
9. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 59:33,303 | 33 | 2 |
10. | ![]() |
Carlin | Mecachrome | 59:33,532 | 33 | 1 |
11. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 59:33,969 | 33 | 0 |
12. | ![]() |
UNI Virtuosi | Mecachrome | 59:34,616 | 33 | 0 |
13. | ![]() |
Charouz Racing Systém | Mecachrome | 59:34,626 | 33 | 0 |
14. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 59:35,297 | 33 | 0 |
15. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 59:36,457 | 33 | 0 |
16. | ![]() |
Carlin | Mecachrome | 59:36,981 | 33 | 0 |
17. | ![]() |
DAMS | Mecachrome | 59:38,828 | 33 | 0 |
18. | ![]() |
Campos Racing | Mecachrome | 1:00:15,065 | 33 | 0 |
![]() |
UNI Virtuosi | Mecachrome | DNF | 0 | ||
![]() |
Campos Racing | Mecachrome | DNF | 0 | ||
![]() |
BWT HWA Racelab | Mecachrome | DNF | 0 | ||
![]() |
Prema Racing | Mecachrome | DNF | 0 |
Pořadí šampionátu F2 - 2020
p. | Jezdec | ∑ | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Mick Schumacher | 153 | - | 2 | 12 | - | 15 | 10 | 2 | - | 6 | 14 | 8 | 10 | 15 | 12 | 25 | 12 | 10 | |||||
2. | Callum Ilott | 149 | 27 | - | 10 | 6 | 8 | 12 | 10 | - | 29 | 4 | 14 | 1 | 1 | - | 12 | 15 | - | |||||
3. | Robert Švarcman | 140 | 15 | 8 | 25 | - | 25 | 8 | - | - | 4 | - | 18 | - | 12 | 17 | 2 | 6 | - | |||||
4. | Christian Lundgaard | 128 | 12 | 6 | 8 | 17 | - | - | 12 | 14 | 18 | - | - | - | - | 2 | 15 | 12 | 12 | |||||
5. | Nikita Mazepin | 127 | - | - | - | 1 | 20 | 6 | 25 | 6 | 12 | 1 | - | 4 | 18 | 8 | - | 1 | 25 | |||||
6. | Juki Cunoda | 123 | - | - | 24 | - | - | - | 15 | - | 8 | 15 | 12 | 8 | 29 | - | 12 | - | - | |||||
7. | Louis Delétraz | 110 | 6 | 12 | - | - | 6 | 4 | 8 | 10 | 10 | 8 | 1 | - | 12 | 4 | 4 | 8 | 17 | |||||
8. | Guanyu Žou | 102 | - | 2 | 12 | - | 15 | 10 | 2 | - | 6 | 14 | 15 | - | 6 | 10 | 10 | - | - | |||||
9. | Luca Ghiotto | 89 | - | - | - | - | 12 | 15 | - | - | - | - | 4 | 12 | 2 | 6 | 20 | - | 18 | |||||
10. | Felipe Drugovich | 79 | 4 | 17 | - | - | 10 | - | 10 | 4 | 1 | - | 6 | 15 | - | - | - | - | 12 | |||||
11. | Daniel Ticktum | 77 | 10 | 10 | 4 | 12 | 2 | - | 4 | 15 | - | 2 | 2 | 2 | 8 | - | 6 | - | - | |||||
12. | Nobuharu Macušita | 42 | 2 | 4 | - | - | - | - | 1 | 2 | - | - | 27 | 6 | - | - | - | - | ||||||
13. | Marcus Armstrong | 36 | 18 | - | 6 | 10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | |||||
14. | Jack Aitken | 35 | - | 1 | 2 | 4 | - | - | - | 1 | 15 | 10 | - | - | - | - | - | 2 | - | |||||
15. | Jehan Daruvala | 24 | - | - | - | - | 8 | 2 | - | 8 | - | - | - | - | - | - | 1 | 4 | 1 | |||||
16. | Giuliano Alesi | 8 | 8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
17. | Jüri Vips | 6 | - | - | - | - | 6 | |||||||||||||||||
18. | Arťom Markelov | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 4 | |||||
19. | Roy Nissany | 5 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | |||||
20. | Sean Gelael | 3 | - | - | 1 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||
21. | Pedro Piquet | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | |||||
22. | Guilherme Samaia | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
23. | Marino Sató | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: FIA F2