Novinky

  • 15.02.2021 Neutral Stáje Red Bullu ve F1 oficiálně potvrdily, že po roce 2022 budou pokračovat s motory Honda

  • 12.02.2021 Bad Fernando Alonso se zranil během cyklistického tréninku ve Švýcarsku

  • 11.02.2021 Bad Ferrari zrušilo veškeré plány na svůj vstup do seriálu IndyCar

Facebook Instagram

Macík do třetice všeho dobrého

Macík do třetice všeho dobrého

Češi na Dakaru prohráli jen s kamazy

Martin Macík to přece jen dokázal. S navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Davidem Švandou dosáhli třetího etapového vítězství, když byli v kategorii kamionů nejrychlejší i v závěrečný den soutěže. Macík navíc vyrovnal nejlepší celkové umístění svého otce, který v roce 2010 ještě v Jižní Americe také obsadil čtvrté místo.

Závodit se muselo až do poslední chvíle. Nebylo to zadarmo. Ale je to tam. Dokázali jsme, že rychlost máme. To je důležité. Příští rok tu budeme znova. Pro mě půjde o desátý Dakar. A chceme znova bojovat mezi nejlepšími,“ uvedl v cíli v Džiddě.

Pořadatel se každý den snažil udělat trať zajímavou. V navigaci se objevily vychytávky, kterými jsme se i my občas nechali zmást. Ale přesně to se mi líbí,“ pochvaloval si Tomášek.

Strůjcem úspěchu je především Kocour, tedy Martin Macík starší, hlavní konstruktér, a jeho léta a léta vývoje, entuziazmu a neutuchající energie. Kluci v kabině se skvěle doplňují. Klobouk dolů před Matesem, co dokáže za volantem, s tím se musíte narodit. František je pan navigátor a týmový tmelič. David Švanda je machr, který za velmi krátkou dobu pobral znalosti z konstrukce aut a současně získal schopnost vydržet tu šílenou jízdu,“ dodal manažer stáje Big Shock Racing Martin Pabiška. 

Tři etapová vítězství a čtvrté místo celkově. (Zleva) Švanda, Macík a Tomášek se mohou radovat. Foto: Big Shock Racing.

O pomyslném zlatě se rozhodlo už dávno předtím. Převaha ruských kamazů byla opět znatelná a nelze se zbavit dojmu, že Dmitrij Sotnikov byl na nejvyšší příčku dosazen víc interním rozhodnutím než děním v terénu. Z tohoto pohledu je čtvrtá pozice Macíka a pátá Aleše Lopraise maximem možného s bonusem v podobě skalpu nebezpečných běloruských mazů.

Výsledky 12. etapy: 1. Macík – Tomášek – Švanda (CZ/CZ/CZ, Iveco), 2. Šibalov – Nikitin – Tatarinov (RUS/RUS/RUS, Kamaz) +01:00, 3. Sotnikov – Achmadějev – Achmetzjanov (RUS/RUS/RUS, Kamaz) +02:04, 4. Višněvskij – Novikov – Sačuk (BLR/BLR/BLR, MAZ) +04:28, 5. Mardějev – Svišťunov – Galiautdinov (RUS/RUS/RUS, Kamaz) +04:46…7. Loprais – Pokora – Alkendi (CZ/CZ/SAE, Praga) +08:25, 8. Casale – Leon – Hoffmann (CHI/CHI/CZ, Tatra) +11:13, 10. Šoltys – Schovánek – Šikola (CZ/CZ/CZ, Tatra) +26:23. Valtrovo iveco odstoupilo ze soutěže.

Konečné pořadí: 1. Sotnikov – Achmadějev – Achmetzjanov (RUS/RUS/RUS, Kamaz), 2. Šibalov – Nikitin – Tatarinov (RUS/RUS/RUS, Kamaz) +39:38, 3. Mardějev – Svišťunov – Galiautdinov (RUS/RUS/RUS, Kamaz) +1:14:35, 4. Macík – Tomášek – Švanda (CZ/CZ/CZ, Iveco) +1:45:51, 5. Loprais – Pokora – Alkendi (CZ/CZ/SAE, Praga) +2:00:31…9. Casale – Leon – Hoffmann (CHI/CHI/CZ, Tatra) +5:27:50, 10. Šoltys – Schovánek – Šikola (CZ/CZ/CZ, Tatra) +5:33:32.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Big Shock Racing

Komentáře ke článku