Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Poslední jízdy před sprintem patřily Alonsovi, Hamiltonovi s Verstappenem stále hrozí trest

Poslední jízdy před sprintem patřily Alonsovi, Hamiltonovi s Verstappenem stále hrozí trest

Velká cena São Paula - 2. trénink

Ve 12:00 hodin místního času odstartoval v Brazílii druhý volný trénink. Ten byl pro jezdce a týmy poslední příležitostí vyzkoušet monoposty před kvalifikačním sprintem, který je na programu dnes v 16:30 hodin místního času (20:30 hodin našeho času). Asfalt měl před startem tréninku teplotu 47 stupňů, vzduch 18 stupňů.

Ještě před začátkem tréninku bylo rušno v zákulisí. Po skončení včerejší kvalifikace se totiž dostali do hledáčku sportovních komisařů Hamilton a Verstappen. Na Britově voze bylo zjištěno, že při otevření zadního křídla po aktivaci systému DRS je mezera mezi spodní a horní rovinou větší, než pravidla dovolují. Verstappen se zase po skončení kvalifikace dotknul Hamiltonova monopostu, který byl ale tou dobou v režimu parc fermé. Před začátkem druhého tréninku stále nebyl ani v jedné z těchto záležitostí znám verdikt.

Ihned po začátku druhého tréninku se na trať vydali první jezdci. Byli jimi Räikkönen, Giovinazzi, Mazepin, Stroll, Schumacher a Vettel. Většina z nich nazula střední směs pneumatik. Výjimkou byl Mazepin, který vyjel na nejtvrdší sadě. Vettel se Strollem se po dvou kolech vrátili do boxů a přezuli na novou sadu. Brzy se na trať vydali i Cunoda s Pérezem. Zatímco pilot AlphaTauri byl dalším, kdo nazul střední směs, Pérez nasadil tu nejměkčí. Postupně vyjížděli i další.

 Po prvních deseti minutách se nacházel v čele výsledkové listiny Sergio Pérez. Foto: Red Bull



Po deseti minutách sice mělo na svém kontě první sobotní kilometry čtrnáct pilotů, pouze pět z nich ale mělo zajetý i měřený čas. První místo patřilo Pérezovi. Druhý byl Cunoda, třetí Räikkönen, čtvrtý Giovinazzi, pátý Mazepin a šestý Schumacher.

Zhruba 43 minut před koncem Pérez první místo ztratil. Mexičana překonal jeho týmový kolega Verstappen. Vedoucí muž šampionátu jezdil stejně jako Pérez na nejměkčí sadě pneumatik. Jeho kolo mělo hodnotu 1:12,102 a Péreze překonal o více než sekundu. Vzápětí Péreze přeskočil i Ocon, jedoucí na střední směsi. Tou dobou už byli jedinými piloty, kteří ještě nevyjeli na trať, jezdci Mercedesu Hamilton a Bottas.

Jezdcům znovu dělala problémy čtvrtá zatáčka. Za překročení traťových limitů v tomto místě byl smazán čas Leclercovi. Na trať už konečně vyjeli i oba piloti Mercedesu. Hamiltonův vůz byl vybaven náhradním zadním křídlem. To, se kterým jezdil včera, bylo totiž stále zabaveno sportovními komisaři. K nasazení náhradního kusu dostal tým písemné svolení.

Jezdci Mercedesu se vydali na trať jako poslední. Foto: Mercedes



Verstappen se držel na první příčce i po uplynutí první poloviny tréninku. Druhý byl stále Ocon (+0,984) a třetí Pérez (+1,117). Bottas se zařadil na osmé místo, Hamilton na patnácté.

Zhruba dvacet minut před koncem si na "staré dobré časy" zavzpomínal Alonso. Mistr světa z let 2005 a 2006 zajel na nejměkčích pneumatikách čas 1:11,238, pokořil o 864 tisícin sekundy Verstappena a dostal se na první místo. Norris překročil traťové limity ve čtvrté zatáčce a byl mu smazán čas. To samé potkalo také Räikkönena a opět Leclerca. Gasly si stěžoval, že se jeho vůz nedá řídit.

Charlesi Leclercovi dělá tento víkend čtvrtá zatáčka potíže. Foto: Ferrari



Alonso se  čele udržel až do konce tréninku a nakonec se stal jeho vítězem. Vzhledem k tomu, že se piloti soustředili zejména na závodní simulace a ne na zajíždění co nejrychlejších časů, ale nelze brát jeho vítězství příliš vážně. Druhou pozici obsadil Verstappen a třetí čas nakonec zajel Bottas. Hamilton skončil pátý a Pérez šestý.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Fernando Alonso Alpine Renault 1:11,238   23
2. Max Verstappen Red Bull Honda 1:12,102 + 0.864 26
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:12,355 + 1.117 24
4. Esteban Ocon Alpine Renault 1:12,407 + 1.169 26
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:12,741 + 1.503 25
6. Sergio Pérez Red Bull Honda 1:12,903 + 1.665 29
7. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:12,997 + 1.759 37
8. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:13,078 + 1.840 31
9. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:13,099 + 1.861 33
10. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:13,355 + 2.117 39
11. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:13,426 + 2.188 41
12. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:13,448 + 2.210 25
13. Lando Norris McLaren Mercedes 1:13,581 + 2.343 23
14. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:13,608 + 2.370 32
15. George Russell Williams Mercedes 1:13,615 + 2.377 24
16. Juki Cunoda AlphaTauri Honda 1:13,726 + 2.488 38
17. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:13,747 + 2.509 42
18. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:14,025 + 2.787 24
19. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:14,066 + 2.828 40
20. Nikita Mazepin Haas Ferrari 1:14,909 + 3.671 37


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Alpine