Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Masi byl pod příliš velkým tlakem

Masi byl pod příliš velkým tlakem

Mercedes a Red Bull našli společnou řeč.

Po sezoně, ve které se dalo mluvit o otevřeném nepřátelství týmů Mercedes a Red Bull, se jejich představitelé po kontroverzním finále v podstatě shodli ve dvou věcech. První byla zřejmá hned, a sice že za kontroverzní poslední kola posledního závodu nenese zodpovědnost žádný z jezdců. A teď se také shodli v názoru, že ředitel závod°F1, Michael Masi, je ve stresových situacích pod příliš velkým tlakem. V budoucnu to může vést k přerozdělení kompetencí, zatím to vypadá alespoň na přerušení komunikačního spojení mezi Masim a šéfy týmů. S návrhem přišel výkonný sportovní ředitel F1, Ross Brawn.

Souhlasím s Rossem a rovným dílem jako Rosse viním i sebe, protože my oba jsme byli součástí rozhodovacího procesu, který vedl ke zpřístupnění komunikačního kanálu režii televizního přenosu kvůli zlepšení transparentnosti a zábavy fanoušků,“ řekl šéf týmu Mercedes, Toto Wolff.

Dát fanouškům přístup k informacím například o problémech s vozem, diskusím o možných strategiích a podobně byl dobrý nápad, ale přestřelili jsme. Já i Christian (Horner, šéf týmu Red Bull) se musíme chytit za nos. Dostali jsme možnost mluvit přímo s ředitelem závodu a jelikož jsme se naplno vložili do boje za naše týmy, tak jsme oba překročili meze. Evidentně jsem byl součástí důvodu, proč byla práce ředitele závodu pod tlakem šéfů týmů ještě náročnější.

Měli bychom udělat krok zpět a šéfové týmů by už neměli mít možnost mluvit přímo s ředitelem závodu. To je, koneckonců, práce sportovních ředitelů jednotlivých týmů. A já osobně bych zašel ještě dále a řekl, že ani sportovní ředitelé by neměli lobbovat a vyvíjet tlak na ředitele závodu.

Ve stejném duchu se vyjádřil motorsportovní šéf Red Bullu.

Nový prezident FIA by měl přijít s novým systémem podpory Masiho, protože teď je na všechno sám,“ nechal se slyšet Helmut Marko. „Letos jsme mu na bedra naložili příliš. Podle mě by šéfové týmů ani týmoví manažeři neměli mít během závodu možnost mluvit přímo s ním. A také potřebujeme zjednodušit pravidla. Příliš mnoho rozhodnutí letos rozzlobilo buď nás nebo Mercedes. Rozhodnutí musí být předvídatelnější.

Red Bull s Mercedesem nepřímo potvrdily názor, že Masi svoji práci letos nezvládal. Foto: Red Bull

Bývalý závodník ve službách Red Bullu také řekl, že má pochopení pro hněv a záměr odvolat se na straně Mercedesu a ocenil, že po pár dnech bylo od tohoto záměru upuštěno.

Mohu pouze říct, že to bylo velké gesto ze strany Mercedesu. Hamilton měl smůlu, ale tu jsme měli i my v Silverstonu, v Budapešti a v Baku. Závodění je už takové. Ale dokážu pochopit to obrovské rozčarování.

Zdroj: Autosport, La Gazzetta dello Sport, úvodní foto: Red Bull