Novinky

  • 04.12.2022 Bad Zemřel bývalý pilot F1 Patrick Tambay, bylo mu 73 let.

  • 02.12.2022 Bad VC Číny F1 se nepojede ani v roce 2023, chybět bude počtvrté za sebou

  • 17.11.2022 Good Nico Hülkenberg se vrací do F1, v sezoně 2023 bude jezdit za Haas

Facebook Instagram

Macík v Abú Zabí končí

Macík v Abú Zabí končí

Převodovku se nepodařilo opravit

Druhá etapa letošního ročníku Abú Zabí Desert Challenge nedopadla pro Martina Macíka šťastně. Na jeho kamionu Iveco totiž došlo k poruše převodovky, kvůli které nemohl sedlčanský závodník dojet do cíle. Původně se sice chtěl ve středu znovu zapojit do soutěže, nakonec se ale nepodařilo závadu opravit a Macíkovo vystoupení tak končí.

„Zůstali jsme viset v duně. Chtěli jsme scouvat, ale nešlo to. Zjistili jsme, že se nám na převodovce zasekla dvojka a auto jede jen dopředu. Tam byl ale obrovský kopec písku, který nešel vyjet. Takže jsme vzali lopaty a kopali koleje. Museli jsme vypnout motor, aby nás převodovka netáhla dopředu a tlačili Karla (přezdívka Macíkova kamionu - pozn. red.) dolů z duny. To se nám dařilo asi do poloviny kopce. Dál to nebylo možné. Zkoušeli jsme, co se dalo. Vymontovali jsme i kardan. Nakonec jsme zavolali pořadatele a ti nás stáhli navijákem. Zjistili jsme, že můžeme jet jen dopředu na dvojku," popsal Macík své pondělní potíže.

I přes odstoupení ale sedmý muž letošní Rallye Dakar nachází na své účasti ve Spojených arabských emirátech i pozitiva: "Jsme rádi, že jsme to všechno zažili. Ujeli jsme přes 400 kilometrů v extrémně náročných dunách, které jen tak někde nenajdete. Testovali jsme několik novinek, aby táta (Martin Macík starší - pozn. red.) mohl postavit ten slibovaný nový kamion. A příště se sem rádi vrátíme, duny jsou tu nádherné," dodal.

Účinkování Martina Macíka na Abú Zabí Desert Challenge končí po dvou etapách. Foto: Big Shock Racing



Jediným Macíkovým soupeřem v kategorii kamionů byl při Abú Zabí Desert Challenge Kees Koolen ze stáje Project 2030. I jeho Iveco ovšem bylo sestrojeno ve vývojovém centru Martina Macíka staršího MM Technology. Nizozemskému závodníkovi tak nyní stačí k vítězství dojet. V takovém případě by Koolen Macíka předstihl i v průběžném pořadí šampionátu a sebral mu celkové vedení. Za první místo v soutěži si totiž přičte na konto 30 bodů. Za prvenství v etapě se navíc uděluje pět bodů a jelikož jsou ještě na programu tři, může z nich vytěžit dalších 15 bodů.

Nadcházející dva podniky mistrovství světa v dálkových rallye, kterými budou soutěže v Kazachstánu (24.-30. duben) a španělské Andalusii (6.-12. červen), se Macíka nejspíše týkat nebudou. V tiskové zprávě jeho týmu se totiž uvádí, že další start na něj a jeho parťáky Františka Tomáška (navigátor) s Davidem Švandou (palubní mechnik) čeká až v podniku Baja Aragón. Ten bude součástí světového poháru v cross-country bajách a uskuteční se od 22. do 24. července. Na závěrečném podniku mistrovství světa v dálkových rallye v Maroku (6.-12. října) se ale Macík ukázat chce.

Zdroj: Big Shock Racing, FORMULE.cz, úvodní foto: Big Shock Racing