Barcelonské testy začaly nejlépe pro Boschunga, Bölükbaşi s Vipsem bourali

Testy F2 v Barceloně - 1. den
První z trojice testovacích dní F2 ve španělské Barceloně skončil vítězstvím domácí stáje. Nejrychlejší čas totiž zajel Boschung z týmu Campos před Armstrongem a Iwasou. Tato trojice a poté ještě také čtvrtý Sato ale byli jedinými jezdci, kteří nasadili měkkou sadu pneumatik. Úterní jízdy se neobešly bez červených vlajek. Postarali se o ně mimo jiné i Bölükbaşi a Vips. Ti havarovali.
V dopolední tříhodinovce se jezdilo jen omezeně. V Barceloně totiž panovaly chladné podmínky a navíc spadlo i pár kapek deště. Nejlépe dopadla dopolední fáze pro Drugoviche. Současný lídr průběžného pořadí zajel čas 1:29,755. Za ním následovali Pourchaire (1:29,920) a Iwasa (1:30,124).
Odpoledne už se oteplilo a s tím šla nahoru i aktivita na dráze. Nejprve byly k vidění jízdy na dlouhou vzdálenost, poté přišly ke slovu kvalifikační simulace. Nejrychlejší čas dne nakonec zajel Boschung, za kterým se umístili Armstrong, Iwasa a Sato. Je ale třeba dodat, že toto kvarteto jako jediné použilo během dne měkkou směs gum. Z jezdců na tvrdé sadě zůstal nejlepší Drugovich, který se ale propadl z prvního místa na páté. Boschung si nepřipsal první místo pouze v tabulce podle zajetých časů, ale i podle odjetých kol. Během dne absolvoval celkem 87 okruhů.
Celkem pětkrát zavlály červené vlajky. Dopoledne se tak stalo třikrát. Nejprve se roztočil ve druhé zatáčce Williams a zůstal stát. V desáté zatáčce poté zastavil Lawson. Daleko hůře než tato dvojice ale dopadl Bölükbaşi. Turek, který poslední podnik F2 v Džiddě musel vynechat poté, co si přivodil otřes mozku při nehodě ve volném tréninku, tentokrát havaroval v deváté zatáčce. Poškození na jeho voze byla natolik velká, že se ve zbytku dne na dráze už neukázal. Odpoledne přišla druhá havárie. Ve třetí zatáčce se o ni postaral Vips. Poslední červenou vlajku zapříčinil Sargeant, který zastavil v první zatáčce.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Campos | Mecachrome | 1:27,929 | - | 87 |
2. | ![]() |
Hitech | Mecachrome | 1:28,170 | + 0.241 | 56 |
3. | ![]() |
DAMS | Mecachrome | 1:28,331 | + 0.402 | 70 |
4. | ![]() |
Virtuosi | Mecachrome | 1:28,436 | + 0.507 | 60 |
5. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 1:29,131 | + 1.202 | 57 |
6. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 1:29,312 | + 1.383 | 75 |
7. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 1:29,383 | + 1.454 | 72 |
8. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 1:29,439 | + 1.510 | 67 |
9. | ![]() |
Van Amersfoort Racing | Mecachrome | 1:29,492 | + 1.563 | 73 |
10. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 1:29,495 | + 1.566 | 53 |
11. | ![]() |
Virtuosi | Mecachrome | 1:29,777 | + 1.848 | 62 |
12. | ![]() |
Carlin | Mecachrome | 1:29,788 | + 1.859 | 50 |
13. | ![]() |
DAMS | Mecachrome | 1:29,824 | + 1.895 | 56 |
14. | ![]() |
Charouz Racing System | Mecachrome | 1:29,844 | + 1.915 | 62 |
15. | ![]() |
Prema | Mecachrome | 1:29,909 | + 1.980 | 51 |
16. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 1:29,975 | + 2.046 | 72 |
17. | ![]() |
Van Amersfoort Racing | Mecachrome | 1:29,993 | + 2.064 | 66 |
18. | ![]() |
Carlin | Mecachrome | 1:30,180 | + 2.251 | 59 |
19. | ![]() |
Hitech | Mecachrome | 1:30,207 | + 2.278 | 52 |
20. | ![]() |
Prema | Mecachrome | 1:30,439 | + 2.510 | 36 |
21. | ![]() |
Campos | Mecachrome | 1:30,820 | + 2.891 | 76 |
22. | ![]() |
Charouz Racing System | Mecachrome | 1:31,455 | + 3.526 | 21 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2