Deštivou loterii ovládl Herta

GMR Grand Prix – závod
Colton Herta i přes nepovedenou kvalifikaci dokázal zvítězit v závodě IndyCar Series na okruhu v Indianapolisu. Pomohly mu k tomu naprosto nevyzpytatelné podmínky, které ve Staré cihelně v sobotu byly, a především rozhodnutí týmu jako první na osychající trati přezout na slicky. Herta to ještě navíc podpořil skvělým manévrem, když nad vozem začal ztrácet kontrolu. Vítěz kvalifikace Power sice dojel až na třetí příčce, stačilo mu to ale k tomu, aby převzal vedení v šampionátu.
IndyCar nejprve chtěla start závodu posunout na dřívější čas, nakonec byl ale naopak odložen kvůli dešti. Když se jezdci dostali na dráhu, ta už začala pomalu osychat. Závod byl ale vyhlášen jako mokrý, takže všichni museli startovat na pneumatikách do mokra.
Lundgaard se v první zatáčce dostal do trávy a ztratil několik pozic. První kolo se nepovedlo Powerovi. V 7. zatáčce na něj zaútočili Palou po vnějšku a Newgarden po vnitřku, oba se před něj dostali, přičemž Palou šel na první místo. Využil toho O´Ward a protáhl se před oba piloty týmu Penske.
Power následně vrátil Newgardenovi předjetí, vytlačil ho až na trávu a Newgarden ztratil několik pozic. O´Ward se posunul v závěrečných zatáčkách do čela. Power v dalším kole v páté zatáčce byl příliš široký a dostal se před něj Rosenqvist na druhém mclarenu. Rychle se přehnal i před Paloua a vydal se stíhat svého stájového kolegu.
Ve třetím kole přišel rozhodující moment závodu. Herta a Sató zamířili do boxů, aby se vzdali pneumatik do mokra ve prospěch slicků. V dalším kole k mechanikům zamířili O´Ward, Power či Newgarden.
Ale Herta byl na slickách neuvěřitelně rychlý a i přesto, že do závodu vyrážel ze 14. místa, když Power vyjížděl z boxů, tak se kolem něj Herta prohnal. Byl za O´Wardem ale rychle využil toho, že měl gumy zahřáté a převzal vedení.
V 8. kole přišla první žlutá fáze, když dostali hodiny Kirkwood a Palou a loňský šampion skočil ve trávě, odkud se už nedokázal sám dostat. Restart v 11. kole si Herta pohlídal. za ním byly oba mclareny, Power, Daly a Newgarden.
Šance na dobrý výsledek se brzy rozplynuly pro Newgardena. Dostal se do sendviče mezi Harveyho a Rossiho a skončil v únikové zóně 12. zatáčky. Při restartu se dostal Sató na čtvrté místo před Powera. Dlouho se ale nezávodilo, De Francesco narazil do VeeKaye, který se dostal mimo dráhu a při návratu skončil nešťastně před mladým Kanaďanem.
Ve 32. kole Herta zastavil pro nové slicky. Rosenqvist se díky pozdějšímu pit stopu dostal před O´Warda a krátce také před Hertu, který si ale vedení hned vzal zpátky. Na trati došlo palivo Dixonovi a navíc v únikové zóně skončil Kellett, což vyžadovalo další žlutou fázi.
Rossi, Palou a DeFrancesco zariskovali, vsadili na déšť a během žluté fáze si vzali pneumatiky do mokra. Ve 42. kole přišel restart, dlouho se ale nezávodilo. O´Ward zaútočil na Rosenqvista a následně i na Hertu, při tom ale strhnul vůz tak prudce, že skončil v hodinách a Rosenqvist do něj narazil. Sató skončil na trávě a následně v hodinách, když se nehodě vyhýbal.
Další žlutá fáze skončila ve 46. kole. Herta si záhy poradil s Ericssonem jedoucím na alternativní strategii a ujížděl smečce pronásledovatelů, která tentokrát byla ve složení McLaughlin, Harvey, Grosjean, Pagenaud, Power a O´Ward.
Ti ale sváděli souboje hlavně mezi sebou. O´Ward se tak brzy vrátil na třetí místo. Palou, Rossi a další piloti sázející na brzký příchod deště museli znovu do boxů pro slicky.
V 56. kole přišla další žlutá fáze, tentokrát po hodinách Jimmieho Johnsona. Boxy se otevřely v 59. kole, McLaughlina tým dostal z boxového stání před Hertou. Žlutou protáhly hodiny VeeKaye, přičemž začalo víc pršet, takže většina jezdců z čela si zajela pro nové pneumatiky do deště. Ne však McLaughlin, který z prvního místa udělal pod žlutými vlajkami chybu a propadl se na šestou příčku.
O´Ward vedl při restartu, ale nazuté měl slicky, takže s ním Herta neměl nejmenší potíže. McLaughlin ve 3. zatáčce dostal další hodiny, což Dixona, Calderonovou a Rossiho vyhnalo do písku. Pod žlutými vlajkami dostal hodiny také O´Ward. Restart přišel ve chvíli, kdy do vypršení limitu určeného pro závod zbývalo sedm minut.
Herta, Pagenaud a Power na čele ujížděli. Za nimi byl původně Montoya, ale přes toho se přehnali Daly, Ericsson a Rosenqvist, načež Montoya v 6. zatáčce narazil do zdi. Znovu zavlály žluté vlajky a pod nimi byl závod už dojetý.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 02:01:56,3273 | 75 | 50+3 |
2. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | + 3,0983 | 75 | 40 |
3. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 7,1538 | 75 | 35+1 |
4. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 7,8193 | 75 | 32+1 |
5. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 9,6535 | 75 | 30 |
6. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | + 11,0949 | 75 | 28+1 |
7. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | + 11,5104 | 75 | 26 |
8. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | + 11,5105 | 75 | 24 |
9. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 11,8047 | 75 | 22 |
10. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 13,9916 | 75 | 20 |
11. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | + 16,7300 | 75 | 19 |
12. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | + 17,9817 | 75 | 18 |
13. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 19,5748 | 75 | 17 |
14. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | + 24,4881 | 75 | 16 |
15. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | + 31,9259 | 75 | 15+1 |
16. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 41,8037 | 75 | 14 |
17. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | - 1 kolo | 74 | 13 |
18. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | - 1 kolo | 74 | 12 |
19. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | - 1 kolo | 74 | 11+1 |
20. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | - 1 kolo | 74 | 10+1 |
21. | ![]() |
Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | - 2 kola | 73 | 9 |
22. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | - 2 kola | 73 | 8 |
23. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | - 2 kola | 73 | 7 |
24. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | Havárie | 72 | 6 |
25. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | - 15 kol | 60 | 5 |
26. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | Havárie | 53 | 5 |
27. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | Havárie | 34 | 5 |
Zdroj: Původní reportáž redakce, úvodní foto: Penske Entertainment