Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Verstappen neměl rychlost na pole position

Verstappen neměl rychlost na pole position

Pérez ukazuje prstem na pneumatiky.

Max Verstappen nevěří, že vůz Red Bullu měl včera rychlost potřebnou k poražení Charlese Leclerca. Na Carlose Sainze by si však troufal, nebýt nehody v závěru kvalifikace.

Dosud to byl hodně náročný víkend,“ přiznal Nizozemec. „V kvalifikaci, hlavně ve Q3 začaly věci do sebe zapadat. V závěru Q3 jsem byl hodně optimistický, protože jsme postupovali podle trochu jiné strategie než vozy kolem. A myslím, že by to zafungovalo. A opravdu to bylo dobré kolo, než jsem dojel do té zatáčky. Opravdu smůla. Neměli jsme být na čtvrtém místě. Ani na pole position, Charles byl mnohem rychlejší než my, ale bylo by fajn být na druhé pozici.

Verstappen po předčasném ukončení kvalifikace zuřil, přestože boural jeho týmový kolega.

Tohle bych zakázal! To je nejlepší, udělat své kolo a pak to prostě pustit do zdi,“ řekl Verstappen do týmové vysílačky Red Bullu.

Sergio Pérez svou nehodu vysvětlil studenými pneumatikami.

Myslím, že se neudělalo správné rozhodnutí ohledně pneumatik, strategie kolem nich. Hlavně u poslední sady, nebyl v nich dostatek tepla. Téměř jsem se vyboural už v první zatáčce. Asi jsme to měli udělat jinak,“ řekl Mexičan. „V Portier jsem ale byl blízko mému prvnímu času. Od začátku kvalifikace jsem měl v té zatáčce problémy, takže jsem i předvídal, že to nebude snadné, jenže když jsem se dotkl plynového pedálu, zadní pneumatiky vůbec nelepily. Bojoval jsem s tím, ale potom zadek stejně ustřelil.

V Monaku je opravdu lepší zajistit si co nejlepší kvalifikační čas co nejdříve. Loni poslední pokusy soupeřům znemožnil Charles Leclerc, jenž měl pak startovat z pole position (kdyby mu náraz nepoškodil převodovku). V paměti zůstává i parkmanévr Michaela Schumachera z roku 2006 nebo Rosbergovo podezřelé zaváhání v Mirabeau v roce 2014. Častěji se ale kvalifikace na městské trati předčasně ukončí kvůli někomu, kdo prostě už je na dobré pozici, nemá důvod se úmyslně vybourat, ale ani důvod bát se ještě více zariskovat.

Pérez riskoval na studených pneumatikách. Foto: Red Bull

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Red Bull