Novinky

  • 26.09.2022 Bad Colton Herta byl informován, že na superlicenci nemá dostatek bodů.

  • 20.09.2022 Good Bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya slaví 47. narozeniny

  • 17.09.2022 Good Alonso věří, že pokoří hranici 400 velkých cen F1.

Facebook Instagram

Huffův návrat na nejvyšší stupeň i možný konec Ehrlacherových nadějí

Huffův návrat na nejvyšší stupeň i možný konec Ehrlacherových nadějí

WTCR ve Vila Realu

Pátý podnik letošního ročníku FIA WTCR v ulicích portugalského Vila Realu přinesl triumfy Santiaga Urrutii a Roberta Huffa. Zatímco Uruguajec vystoupal na nejvyšší stupeň po prvním závodě víkendu, šampion WTCC z roku 2012 Huff slavil po druhé jízdě. Urrutiovi pomohla k prvenství v úvodní jízdě týmová režie, kvůli které ho musel před sebe pustit jeho parťák Yann Ehrlacher. To naznačuje, že Cyan Racing a Lynk & Co se rozhodly letos zvolit jako svou jedničku pro boj o titul právě Urrutiu, což výrazně snižuje šance Ehrlachera na zisk třetího titulu v řadě. I po závodech ve Vila Realu ale zůstává lídrem šampionátu Mikel Azcona.

K vítězství v prvním závodě víkendu měly Cyan a Lynk & Co velmi dobře nakročeno už před startem. V kvalifikaci totiž vyhrál Urrutia právě před Ehrlacherem. Toto pořadí vydrželo i v úvodních kolech závodu. Zamíchal s ním ovšem takzvaný Joker Lap. Jde o zónu, kterou musí jezdec během závodu jednou projet. Toto pravidlo se používá zejména v rallyekrosových závodech, při podniku ve Vila Realu se s ním ale musejí popsasovat také jezdci WTCR. A právě během Joker Lapu zdolal Ehrlacher Urrutiu díky tomu, že do něj zajel o kolo později.

Francouz ale i přesto neměl šanci na vítězství. Jak se totiž později ukázalo, strategie byla určena již před startem závodu. Ehrlacher tak dostal pokyn pustit Urrutiu zpátky před sebe a v 11. kole k prohození pozic skutečně došlo. Urrutia si tak připsal druhé letošní prvenství a zdá se, že letos to bude právě on, jehož šancím u Cyan Racingu a Lynk & Co podřídí vše. Již v minulých sezonách bylo u stáje zvykem, že po určitém počtu podniků byla zvolena týmová jednička, na kterou se jelo. V posledních dvou sezonách získal díky této strategii Ehrlacher dva tituly. Nyní se ale zdá, že šanci na třetí primát za sebou nedostane. A s tím se pochopitelně nesmiřuje lehce.

"Cílem týmu bylo dojet do cíle na prvních dvou místech, což se povedlo. Nemohu k tomu říci o mnoho více. Doufám ale, že to bylo pro zbytek sezony správné rozhodnutí, které se vyplatí. Ale bolí to," řekl zklamaný Ehrlacher po prvním závodě.

Yann Ehrlacher sice Santiaga Urrutiu během prvního závodu překonal, vyhrát ale nesměl. Foto: FIA WTCR


Za Urrutiou a Ehlracherem skončil v prvním závodě jako třetí Néstor Girolami, který se i během portugalského víkendu musel prát se čtyřicetikilovým kompenzačním závažím na své Hondě Civic.

Až osmým místem zahájil víkend lídr šampionátu Mikel Azcona. Španěl byl navíc po prvním závodě naštvaný na Theda Björka. Švéd si totiž vypomohl při předjetí Azcony nárazem do něj. Později ale nakonec odstoupil po kontaktu s Mehdim Bennanim. Sportovní komisaři navíc dali Azconovi za pravdu a Björka pro druhý závod potrestali ztrátou tří míst na startovním roštu.

"Byl to velmi náročný závod, především proto, že jsem byl terčem pro některé jezdce, kteří se mě snažili dostat z trati. Naším cílem bylo udržet osmé místo, což se nám podařilo, ale kvůli Björkovu jízdnímu stylu jsem dvakrát málem skončil ve zdi. Také jsem kvůli němu jel bokem v místě, kde se nedá předjíždět. Všichni víme jak jezdit, ale toto nebylo čisté ani sportovní. Víme, že on neměl moc co ztratit, ale já ano. Vedu totiž šampionát a tím pádem to není fér," stěžoval si Azcona.

Björk, který je šampionem WTCC z roku 2017, ale se svým španělským soupeřem nesouhlasil: "Pokud chce být mistrem světa, musí přemýšlet o tom, jak závodit proti jezdcům, kteří nemají co ztratit. Na okruhu to vždy býval takový drsný chlapík. Pokud ale chce být šampionem, musí jako šampion přemýšlet," reagoval Švéd na jezdce Hyundai.

Na roštu druhého závodu se nejrychlejší desítka z kvalifikace otočila. To dostalo na pole position Yvana Mullera. Lynk & Co tak mohlo přidat druhé víkendové vítězství. Zpočátku Muller za vítězstvím skutečně směřoval, poté se mu ale nepodařil průjezd Joker Lapem. Kvůli němu nakonec projel cílem až jako čtvrtý.
Yvan Muller se vlastní chybou připravil o první vítězství po téměř dvou letech. Foto: FIA WTCR


"Tassi zajel do Joker Lapu a já se tam tedy rozhodl zajet také. Zablokoval jsem ale přední kola a jel jsem rovně. Tím jsem ztratil spoustu času a přišel jsem kvůli tomu o pódium. Byla to moje chyba a klukům v týmu se omlouvám," sypala si popel na hlavu legenda závodů cestovních vozů, která na vítězství čeká od listopadu 2020.

Kdo si ale s Joker Lapem poradil skvěle, byl Robert Huff. Brit sice do závodu startoval jako čtvrtý a na této pozici figuroval i v úvodu, díky tomu, že zajel do Joker Lapu až jako poslední z vedoucího kvarteta, se ale dostal na první místo. Na něm se poté udržel až do cíle. Druhý skončil Attila Tassi a třetí Mikel Azcona. Vítěz prvního závodu Urrutia tentokrát bral desátou příčku a Ehrlacher osmou.

Během druhého závodu vyjel na trať dvakrát zpomalovací vůz. Poprvé k jeho výjezdu došlo poté, co domácí Tiago Monteiro dostal defekt pneumatiky a namířil si to do zdi. Při tom zkřížil cestu Estebanu Guerrierimu a i pro něj tak závod skončil. Druhá neutralizace přišla v závěru, kdy naboural týmový kolega pozdějšího vítěze Huffa Dániel Nagy a nestačil se mu vyhnout Nathanaël Berthon. Za zpomalovacím vozem už byl poté závod dojet.
Robert Huff se konečně dočkal prvního letošního vítězství. Foto: FIA WTCR


Vila Real se letos vrátil do kalendáře WTCR po tříleté pauze. V předchozích dvou letech se zde nemohlo jet kvůli koronavirové pandemii. Není ale vyloučeno, že letos šampionát do Vila Realu zavítal naposledy.

"Finanční náklady jsou velké a momentálně jsme na to sami. Nedostáváme žádné peníze z evropských fondů, od vlády ani od organizací cestovního ruchu. Ani od portugalského autoklubu se nám nedostává téměř žádné pomoci. Je to největší motoristický podnik v Portugalsku, takže nechápu, jak mohou být tak nečinní a proč nic nedělají. Mezi námi a například mezi Portimaem je velký rozdíl. To totiž má podporu vlády. Nežádám o peníze jako na F1 nebo na MotoGP, ale o něco přiměřeného, co by nám pomohlo posílit bariéry a také zařídit bezpečnější a alternativní trasy," říká starosta Vila Realu Rui Santos.

Další letošní podnik WTCR se koná o víkendu 23.-24. července v italské Vallelunze.

Výsledky prvního závodu: 1. Santiago Urrutia (Uruguay, Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR) 16 kol, 2. Yann Ehrlacher (Francie, Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR) +0,264, 3. Néstor Girolami (Argentina, ALL-INKL.COM Münnich Motorsport, Honda Civic TCR) +5,236.

Výsledky druhého závodu:
1. Robert Huff (Velká Británie, Zengo Motorsport, Cupra Leon Competición TCR) 15 kol, 2. Attila Tassi (Maďarsko, Liqui Moly Team Engstler, Honda Civic TCR) +0,388, 3. Mikel Azcona (Španělsko, BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR) +0,935.

Průběžné pořadí: 1. Azcona 153, 2. Urrutia 137, 3. Ehrlacher 133.

Zdroj: FORMULE.cz, TouringCarTimes, úvodní foto: FIA WTCR