Novinky

  • 04.12.2022 Bad Zemřel bývalý pilot F1 Patrick Tambay, bylo mu 73 let.

  • 02.12.2022 Bad VC Číny F1 se nepojede ani v roce 2023, chybět bude počtvrté za sebou

  • 17.11.2022 Good Nico Hülkenberg se vrací do F1, v sezoně 2023 bude jezdit za Haas

Facebook Instagram

Dvojitá dávka závodění na nejkratší trati v kalendáři

Dvojitá dávka závodění na nejkratší trati v kalendáři

Hy-Vee 250 & 300 – před závody

Po roční přestávce se tento víkend vrátí IndyCar Series na nejkratší okruh, na kterém v posledních letech závodila, ovál Iowa Speedway. Ten měří jen 0,875 míle, tedy v přepočtu 1,4 km. IndyCar na jedné z nejmladších tratí v kalendáři závodila od roku 2007 a to nepřetržitě až do roku 2020. V poslední sezoně na ní odjela hned dva závody a ta samá porce závodění piloty čeká i tento víkend.

Okruh z počátku lákal obrovské masy fanoušků. Ono také v zemědělské Iowě široko daleko moc vyžití pro sportovní fanoušky není. Organizátoři kvůli IndyCar museli vztyčovat nové tribuny. Postupně ale zájem diváků opadal a to i navzdory tomu, že Iowa se z pozice nudného závodu, kdy se moc nepředjíždí, posunula mezi ty nejatraktivnější nabízející těsné souboje.

To je hlavně role Firestonu coby dodavatele pneumatik, který měl v počátcích velké potíže, jak správně upéct směs tak, aby mohly vozy vůbec vybočit ze závodní stopy a nekončily ve zdi. V dalších letech se mu to ale dařilo.

V posledních letech panoval spor mezi majitelem okruhu, kterým je přes dceřinou společnost NASCAR, a IndyCar. Majitelé dráhy chtěli najet na model, že IndyCar si od nich trať na víkend pronajme a závod si uspořádá sama, a to včetně shánění sponzorů, což byl kámen úrazu. Nakonec to pomohl vyřešit Bobby Rahal. Jeho tým začal spolupracovat s řetězcem supermarketů Hy-Vee, který sídlí právě v Des Moines v Iowě. IndyCar se tak po roční přestávce do Iowy vrací.

Nejúspěšnějším pilotem v Iowě je Josef Newgarden. Připsal si tři vítězství a 1150 kol v čele závodu. Vítězství z aktivních jezdců mají na kontě už jen piloti týmu Meyer Shank Racing Hélio Castroneves a Simon Pagenaud. Iowa je tak jednou z mála tratí, kde se neradovali z vítězství Will Power a Scott Dixon. Druhý jmenovaný v neděli získal v Torontu své 52. vítězství a v historických tabulkách se dotáhl na Maria Andrettiho.

V neděli jej čeká malé jubileum, druhý závod v Iowě bude jeho 300. v kariéře v IndyCar. Hélio Castroneves se počtem startů (369) dotáhne na A. J. Foyta.

Jezdce v pátek čeká jediný trénink, dostanou na něj 90 minut. I kvalifikace bude v sobotu pouze jedna. Piloti odjedou dvě letmá kola. O pořadí na roštu nebude rozhodovat jejich součet, jak je tomu v ostatních závodech na oválech vyjma Indy500, ale první letmé kolo určí pořadí na startu sobotního závodu a druhé letmé kolo rozhodne o roštu pro nedělní závod

Iowa Speedway:

Délka okruhu: 0,875 míle (1,4 km)
Délka závodů: So – 250 kol (223,5 mil), Ne – 300 kol (268,2 míle)
Rekord okruhu: Hélio Castroneves (Team Penske) – 0:17,2283 v roce2014
Pole position v roce 2020: Conor Daly (Carlin) – 0:18,3711 & Josef Newgarden (Team Penske) – 18,3559
Vítězové závodů v roce 2020: Simon Pagenaud (Team Penske) & Josef Newgarden (Team Penske)

Časový harmonogram (SELČ):

Pátek 22. 7.
22:30 – 24:00 – Trénink

Sobota 23. 7.
16:30 – 17:45 – Kvalifikace
22:06 – Start závodu hyVeeDeals.com 250

Neděle 24. 7.
21:30 – Start závodu Hy-Vee Salute to Farmers 300

 

Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment