Novinky

  • 20.09.2022 Good Bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya slaví 47. narozeniny

  • 17.09.2022 Good Alonso věří, že pokoří hranici 400 velkých cen F1.

  • 15.09.2022 Good Antonio Giovinazzi se má zúčastnit testu s Alpine.

Facebook Instagram

Alfa Romeo odejde od Sauberu

Alfa Romeo odejde od Sauberu

Rozejdou se na konci příštího roku.

Ve stejný den, kdy Audi oznámilo vstup do F1, oznámilo Alfa Romeo svůj rozchod s týmem Sauber. Všichni fanoušci si dokážou domyslet, jak tyto dvě věci spolu souvisí, pravděpodobně však na sebe nebudou přímo navazovat.

Italská automobilka opustí post titulárního sponzora týmu vlastněného Sauberem po skončení sezony 2023. Audi vyvíjí vlastní pohonnou jednotku, ale pro sezonu 2026 a další a v roce 2024 nejspíš ještě nebude chtít dát týmu své jméno, jelikož bude nadále používat motor někoho jiného.

Alfa Romeo nikdy nemělo v plánu vyvinout vlastní pohonnou jednotku pro F1. Projekt byl postaven na spolupráci se sesterskou automobilkou Ferrari, jejím týmem, její továrnou na motory a jejím juniorským programem. Otec tohoto projektu, Sergio Marchionne, však nečekaně zesnul v roce 2018, Ferrari bylo majiteli vyčleněno z koncernu Fiat Chrysler Automobiles a Alfa Romeo se po fúzi FCA s koncernem PSA stalo jednou z mnoha značek nového koncernu Stellantis. Ani jeden ze současných jezdců týmu není z Ferrari Driver Academy a v Hinwilu se opět pustili do výroby vlastní převodovky.

Tisková zpráva Alfy byla stručná. Pouze oznámila, že partnerství se Sauber Motorsport skončí na konci roku 2023, připomněla, že prodloužení partnerství o rok 2023 již bylo oznámeno, a že partnerství má velmi dobré výsledky na straně výkonů na trati i na straně marketingu.

Alfa a Sauber spojily síly v roce 2018 a i díky tomu se do kokpitu dostal mladý Charles Leclerc. Foto: Sauber

Nikde není psáno, že Alfa Romeo končí ve F1. Logicky vypadá možnost prostě spojit své jméno s Haasem, jediným dalším zákazníkem Ferrari. Vztahy mezi Ferrari a Alfa Romeo ale už nejsou tak sesterské jako v roce 2017, přestože nadále mají částečně stejné majitele. A otázkou je i to, nakolik bude Haas ochoten zatlačit svou americkou identitu do pozadí a vyměnit ji za italskou. Na druhé straně, vůz Haasu z velké části vzniká v Itálii.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Alfa Romeo