Iwasa ukázal nervy ze železa, Boschung se vrátil do čela šampionátu
F2 v Džiddě - sprint
Iwasa vyhrál sprint formule 2 v Džiddě, ačkoli musel téměř po celý závod odolávat náporu svých soupeřů a držet nervy na úzdě. Martins předvedl působivý výkon a po startu z 10. příčky skončil druhý. Na stupně vítězů vystoupal i Daruvala. Pourchaire po školácké chybě zavinil incident a nedojel. Díky tomu se tak stal novým lídrem šampionátu Boschung. Staněk na první body stále čeká.
Na startu sprintu došlo k tradičnímu otočení nejrychlejší desítky z kvalifikace a první místo tím pádem připadlo Crawfordovi. V první řadě mu dělal společnost Boschung. Následovali Maini, Iwasa, Daruvala, Doohan, Pourchaire, Bearman, Vesti, vítěz kvalifikace Martins, Correa, Leclerc, Fittipaldi, Hauger, Maloney, Novalak, Nissany, Hadjar, Verschoor, Cordeel, Staněk a Benavides.
Tři jezdci si do sprintu přinesli penalizaci pěti míst. Vesti tento trest dostal za incident s Verschoorem při hlavním závodě v Bahrajnu a přišel tak o svou původní čtvrtou startovní pozici. Pět míst ztratili i oba jezdci Tridentu Novalak a Staněk, kterým zavařili mechanici. Podle pravidel totiž musí být použité pneumatiky ihned po skončení kvalifikace přivezeny do prostoru parc fermé. To se ale v tomto případě nestalo a mechanici Tridentu na gumách svých jezdců ještě pracovali. Novalak tak přišel o jedenácté místo a Staněk o šestnácté.
Crawford udržel po startu první místo. Nejlepší start ale předvedl Iwasa, který se ze čtvrtého místa dostal až na druhé. Boschung se propadl na třetí příčku a Maini na čtvrtou.
Iwasovi druhé místo nestačilo a ještě během úvodního kola útočil na Crawforda. První pokus Američan ustál. Další útok ze strany Japonce přišel v poslední zatáčce, opět bez úspěchu. Na cílové rovince už ale zvládl využít větrného pytle a stal se novým lídrem závodu.
Druhé kolo nezačalo vůbec dobře pro Maloneyho. Barbadosan se totiž roztočil na výjezdu z úvodní šikany a zhasl mu motor. Jeho monopostu se sice zvládli všichni vyhnout, Maloney už se ale nerozjel. Závod tak pro něj skončil a na trať vyjel zpomalovací vůz.
Za zpomalovacím vozem kroužili jezdci v pořadí Iwasa, Crawford, Boschung, Maini, Daruvala, Bearman, Martins, Doohan, Pourchaire, Vesti, Correa, Leclerc, Nissany, Hauger, Fittipaldi, Novalak, Hadjar, Verschoor, Cordeel, Benavides a Staněk.
Boschung sice ztratil jednu pozici, i tak se ale pro něj závod vyvíjel dobře. Pokud by udržel třetí místo a Pourchaire zůstal za body, posunul by se Švýcar do čela průběžného pořadí.
Na konci čtvrtého z dvaceti kol přišel ke slovu restart. V Džiddě už se mezitím začínalo stmívat.
Iwasa si pohlídal první místo. Boschungovi se ale podařilo využít větrného pytle a v úvodní šikaně se dostal před Crawforda. Švýcar objel amerického nováčka po vnějšku. Boschungův kolega Maini ale nezažil dobrý restart. Inda přeskočili jeho krajan Daruvala i Bearman. Netrvalo navíc dlouho a překonal ho také vítěz kvalifikace Martins.
Boschung měl zálusk na druhé sprintové vítězství. Po předjetí Crawforda se totiž byl Švýcar schopen držet Iwasy v rozestupu menším než jedna sekunda. Crawford už se musel bránit i Daruvalovi s Bearmanem. Ti ale současně bojovali mezi sebou.
V nájezdu do sedmého kola se Daruvala dokázal posunout před Crawforda na třetí místo. Vzápětí ale vyjel další zpomalovací vůz. Pourchaire totiž nezvládl útok na svého kolegu Martinse a sestřelil Bearmana, který jel před nimi. Jak pro Pourchaireho, tak pro Bearmana závod skončil.
Jelikož trosky po kolizi Pourchaireho a Bearmana byly v první zatáčce, projíždělo startovní pole se zpomalovacím vozem boxovou uličkou. Vedl Iwasa před Boschungem a Daruvalou. V bodované osmičce se nacházeli také Crawford, Martins, Maini, Doohan a Vesti. Za nimi jezdili Leclerc, Hauger, Correa, Nissany, Fittipaldi, Hadjar, Novalak, Verschoor, Staněk, Cordeel a Benavides.
Druhý restart přišel na konci devátého kola. Iwasa si opět situaci pohlídal a zůstal první. Dopředu šel Martins, který zdolal Crawforda a sebral mu tak čtvrtou příčku. Vítěz kvalifikace tak byl najednou v boji o stupně vítězů.
O pár okamžiků později propad Crawforda pokračoval. Zuby si na něj totiž brousil i Maini. Dvojice jela několik zatáček bok po boku, nakonec ale Crawford indickému jezdci podlehl.
V poslední zatáčce se ale Crawford pokusil situaci zvrátit a před Mainiho se na chvíli skutečně dostal zpátky. Na rovince mu ale Maini manévr vrátil a dopředu se navíc posunul i Doohan.
Iwasa stále vedl, Boschung mu ovšem nedával vydechnout. Ztrácel méně než půl sekundy a bylo jasné, že jakmile bude jezdcům dovoleno využívat systému DRS, bude mít japonský jezdec velké problémy.
Nakonec to ale bylo trochu jinak. V poslední zatáčce 11. kola totiž zdolal Boschunga Daruvala. Švýcar se ale nevzdal a v úvodní šikaně se dostal zpět před Daurvalu. Za nimi už byl Martins. O vítězství tak bojovali čtyři jezdci – Iwasa, Boschung, Daruvala a Martins.
Daruvala měl ale důvod k obavám. Byl totiž vyšetřován za možné porušení pravidel startovní procedury.
Daruvala sice čelil hrozbě trestu, v úvodu 13. kola se ale vrátil zpět na druhé místo. Na cílové rovince využil systému DRS a v úvodní šikaně se vrátil zpět před Boschunga.
Krátce po předjetí Boschunga si Daruvala mohl oddechnout. Sportovní komisaři totiž rozhodli, že se Daruvala žádného prohřešku nedopustil a tím pádem ho netrestali.
Ve 14. kole byl Boschung odsunut ze stupňů vítězů. Tentokrát ho totiž v úvodní šikaně předjel Martins.
Zatímco Boschung začínal ztrácet dech, Iwasa, Daruvala a Martins bojovali o vítězství. Daruvala si v úvodní šikaně vyšlápl na Iwasu. Při svém pokusu si zkrátil šikanu a na chvíli se do čela skutečně dostal. Pozici ale musel přepustit a vzápětí už se bránil Martinsovi.
Vedoucí skupina se mezitím opět rozrostla, dokonce na pět členů. K vedoucí trojici se totiž čtyři kola před koncem přitáhli Boschung a Maini.
Daruvala zaútočil v nájezdu do 17. kola na Iwasu. Lídr ale pilota MP Motorsportu poslal ven z trati, čehož využil Martins a dostal se na druhou příčku.
V nájezdu do předposledního kola nebyl Martins natolik blízko, aby se pokusil sesadit Iwasu z prvního místa. Francouz pouze naznačil útok. Blízko stále zůstávali i Daruvala, Boschung a Maini.
Předjet Iwasu se Martinsovi nepodařilo ani o kolo později. Tentokrát to sice zkusil z vnějšku, Iwasa si ale situaci znovu pohlídal.
Ve zbytku posledního kola si Iwasa zvládl vytvořit před Martinsem mírný náskok a na cestě za druhým vítězstvím ve formuli 2 už ho nikdo nezastavil. Martins se nakonec musel spokojit se druhým místem, což ale vzhledem ke startu z 10. příčky lze považovat za slušný výsledek. Daruvala skončil třetí. Čtvrtý Boschung se stal novým lídrem průběžného pořadí. Crawford nakonec spadl až na devátou příčku a tak nebodoval. S nulou odešel i sedmnáctý Staněk.
| p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Ajumu Iwasa |
DAMS | Mecachrome | 42'21,514 | 20 | 10 |
| 2. | Victor Martins |
ART Grand Prix | Mecachrome | 42'22,214 | 20 | 8+3 |
| 3. | Jehan Daruvala |
MP Motorsport | Mecachrome | 42'22,700 | 20 | 6 |
| 4. | Ralph Boschung |
Campos | Mecachrome | 42'23,493 | 20 | 5 |
| 5. | Kush Maini |
Campos | Mecachrome | 42'24,058 | 20 | 4 |
| 6. | Frederik Vesti |
Prema | Mecachrome | 42'24,454 | 20 | 3 |
| 7. | Jack Doohan |
Virtuosi | Mecachrome | 42'24,894 | 20 | 2 |
| 8. | Dennis Hauger |
MP Motorsport | Mecachrome | 42'26,069 | 20 | 1 |
| 9. | Jak Crawford |
Hitech | Mecachrome | 42'26,092 | 20 | 0 |
| 10. | Roy Nissany |
PHM Racing by Charouz | Mecachrome | 42'27,926 | 20 | 0 |
| 11. | Arthur Leclerc |
DAMS | Mecachrome | 42'28,400 | 20 | 0 |
| 12. | Isack Hadjar |
Hitech | Mecachrome | 42'29,156 | 20 | 0 |
| 13. | Enzo Fittipaldi |
Carlin | Mecachrome | 42'29,872 | 20 | 0 |
| 14. | Juan Manuel Correa |
Van Amersfoort Racing | Mecachrome | 42'34,641 | 20 | 0 |
| 15. | Clément Novalak |
Trident | Mecachrome | 42'35,257 | 20 | 0 |
| 16. | Richard Verschoor |
Van Amersfoort Racing | Mecachrome | 42'35,292 | 20 | 0 |
| 17. | Roman Staněk |
Trident | Mecachrome | 42'35,774 | 20 | 0 |
| 18. | Brad Benavides |
PHM Racing by Charouz | Mecachrome | 42'42,014 | 20 | 0 |
| 19. | Amaury Cordeel |
Virtuosi | Mecachrome | 42'56,932 | 20 | 0 |
| DNF | Oliver Bearman |
Prema | Mecachrome | - | 6 | 0 |
| DNF | Théo Pourchaire |
ART Grand Prix | Mecachrome | - | 6 | 0 |
| DNF | Zane Maloney |
Carlin | Mecachrome | - | 1 | 0 |
Pořadí šampionátu F2 - 2023
| p. | Jezdec | ∑ | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Ralph Boschung | 33 | 10 | 18 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
| 2. | Théo Pourchaire | 32 | 7 | 25 | - | |||||||||||||||||||||||||
| 3. | Ayumu Iwasa | 19 | 5 | 4 | 10 | |||||||||||||||||||||||||
| 4. | Kush Maini | 18 | 2 | 12 | 4 | |||||||||||||||||||||||||
| 5. | Victor Martins | 17 | 6 | - | 11 | |||||||||||||||||||||||||
| 6. | Zane Maloney | 15 | - | 15 | - | |||||||||||||||||||||||||
| 7. | Richard Verschoor | 11 | - | 11 | - | |||||||||||||||||||||||||
| 8. | Dennis Hauger | 9 | 8 | - | 1 | |||||||||||||||||||||||||
| 9. | Jehan Daruvala | 9 | 3 | - | 6 | |||||||||||||||||||||||||
| 10. | Arthur Leclerc | 8 | - | 8 | - | |||||||||||||||||||||||||
| 11. | Isack Hadjar | 6 | - | 6 | - | |||||||||||||||||||||||||
| 12. | Enzo Fittipaldi | 3 | 1 | 2 | - | |||||||||||||||||||||||||
| 13. | Frederik Vesti | 3 | - | - | 3 | |||||||||||||||||||||||||
| 14. | Jack Doohan | 2 | - | - | 2 | |||||||||||||||||||||||||
| 15. | Juan Manuel Correa | 1 | - | 1 | - | |||||||||||||||||||||||||
| 16. | Oliver Bearman | - | - | - | - | |||||||||||||||||||||||||
| 17. | Jak Crawford | - | - | - | - | |||||||||||||||||||||||||
| 18. | Amaury Cordeel | - | - | - | - | |||||||||||||||||||||||||
| 19. | Roy Nissany | - | - | - | - | |||||||||||||||||||||||||
| 20. | Brad Benavides | - | - | - | - | |||||||||||||||||||||||||
| 21. | Roman Staněk | - | - | - | - | |||||||||||||||||||||||||
| 22. | Clément Novalak | - | - | - | - | |||||||||||||||||||||||||
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: DAMS

Vozy týmu McLaren byly vyloučeny z VC Las Vegas
Ve druhém tréninku v Las Vegas byl nejrychlejší Lando Norris z McLarenu

18.03. 2023



Ajumu Iwasa
Victor Martins
Jehan Daruvala
Ralph Boschung
Frederik Vesti
Jack Doohan
Dennis Hauger
Jak Crawford
Roy Nissany
Arthur Leclerc
Enzo Fittipaldi
Richard Verschoor
Roman Staněk
Amaury Cordeel
Oliver Bearman
Zane Maloney






