Iwasa ukázal nervy ze železa, Boschung se vrátil do čela šampionátu
F2 v Džiddě - sprint
Iwasa vyhrál sprint formule 2 v Džiddě, ačkoli musel téměř po celý závod odolávat náporu svých soupeřů a držet nervy na úzdě. Martins předvedl působivý výkon a po startu z 10. příčky skončil druhý. Na stupně vítězů vystoupal i Daruvala. Pourchaire po školácké chybě zavinil incident a nedojel. Díky tomu se tak stal novým lídrem šampionátu Boschung. Staněk na první body stále čeká.
Na startu sprintu došlo k tradičnímu otočení nejrychlejší desítky z kvalifikace a první místo tím pádem připadlo Crawfordovi. V první řadě mu dělal společnost Boschung. Následovali Maini, Iwasa, Daruvala, Doohan, Pourchaire, Bearman, Vesti, vítěz kvalifikace Martins, Correa, Leclerc, Fittipaldi, Hauger, Maloney, Novalak, Nissany, Hadjar, Verschoor, Cordeel, Staněk a Benavides.
Tři jezdci si do sprintu přinesli penalizaci pěti míst. Vesti tento trest dostal za incident s Verschoorem při hlavním závodě v Bahrajnu a přišel tak o svou původní čtvrtou startovní pozici. Pět míst ztratili i oba jezdci Tridentu Novalak a Staněk, kterým zavařili mechanici. Podle pravidel totiž musí být použité pneumatiky ihned po skončení kvalifikace přivezeny do prostoru parc fermé. To se ale v tomto případě nestalo a mechanici Tridentu na gumách svých jezdců ještě pracovali. Novalak tak přišel o jedenácté místo a Staněk o šestnácté.
Crawford udržel po startu první místo. Nejlepší start ale předvedl Iwasa, který se ze čtvrtého místa dostal až na druhé. Boschung se propadl na třetí příčku a Maini na čtvrtou.
Iwasovi druhé místo nestačilo a ještě během úvodního kola útočil na Crawforda. První pokus Američan ustál. Další útok ze strany Japonce přišel v poslední zatáčce, opět bez úspěchu. Na cílové rovince už ale zvládl využít větrného pytle a stal se novým lídrem závodu.
Druhé kolo nezačalo vůbec dobře pro Maloneyho. Barbadosan se totiž roztočil na výjezdu z úvodní šikany a zhasl mu motor. Jeho monopostu se sice zvládli všichni vyhnout, Maloney už se ale nerozjel. Závod tak pro něj skončil a na trať vyjel zpomalovací vůz.
Za zpomalovacím vozem kroužili jezdci v pořadí Iwasa, Crawford, Boschung, Maini, Daruvala, Bearman, Martins, Doohan, Pourchaire, Vesti, Correa, Leclerc, Nissany, Hauger, Fittipaldi, Novalak, Hadjar, Verschoor, Cordeel, Benavides a Staněk.
Boschung sice ztratil jednu pozici, i tak se ale pro něj závod vyvíjel dobře. Pokud by udržel třetí místo a Pourchaire zůstal za body, posunul by se Švýcar do čela průběžného pořadí.
Na konci čtvrtého z dvaceti kol přišel ke slovu restart. V Džiddě už se mezitím začínalo stmívat.
Iwasa si pohlídal první místo. Boschungovi se ale podařilo využít větrného pytle a v úvodní šikaně se dostal před Crawforda. Švýcar objel amerického nováčka po vnějšku. Boschungův kolega Maini ale nezažil dobrý restart. Inda přeskočili jeho krajan Daruvala i Bearman. Netrvalo navíc dlouho a překonal ho také vítěz kvalifikace Martins.
Boschung měl zálusk na druhé sprintové vítězství. Po předjetí Crawforda se totiž byl Švýcar schopen držet Iwasy v rozestupu menším než jedna sekunda. Crawford už se musel bránit i Daruvalovi s Bearmanem. Ti ale současně bojovali mezi sebou.
V nájezdu do sedmého kola se Daruvala dokázal posunout před Crawforda na třetí místo. Vzápětí ale vyjel další zpomalovací vůz. Pourchaire totiž nezvládl útok na svého kolegu Martinse a sestřelil Bearmana, který jel před nimi. Jak pro Pourchaireho, tak pro Bearmana závod skončil.
Jelikož trosky po kolizi Pourchaireho a Bearmana byly v první zatáčce, projíždělo startovní pole se zpomalovacím vozem boxovou uličkou. Vedl Iwasa před Boschungem a Daruvalou. V bodované osmičce se nacházeli také Crawford, Martins, Maini, Doohan a Vesti. Za nimi jezdili Leclerc, Hauger, Correa, Nissany, Fittipaldi, Hadjar, Novalak, Verschoor, Staněk, Cordeel a Benavides.
Druhý restart přišel na konci devátého kola. Iwasa si opět situaci pohlídal a zůstal první. Dopředu šel Martins, který zdolal Crawforda a sebral mu tak čtvrtou příčku. Vítěz kvalifikace tak byl najednou v boji o stupně vítězů.
O pár okamžiků později propad Crawforda pokračoval. Zuby si na něj totiž brousil i Maini. Dvojice jela několik zatáček bok po boku, nakonec ale Crawford indickému jezdci podlehl.
V poslední zatáčce se ale Crawford pokusil situaci zvrátit a před Mainiho se na chvíli skutečně dostal zpátky. Na rovince mu ale Maini manévr vrátil a dopředu se navíc posunul i Doohan.
Iwasa stále vedl, Boschung mu ovšem nedával vydechnout. Ztrácel méně než půl sekundy a bylo jasné, že jakmile bude jezdcům dovoleno využívat systému DRS, bude mít japonský jezdec velké problémy.
Nakonec to ale bylo trochu jinak. V poslední zatáčce 11. kola totiž zdolal Boschunga Daruvala. Švýcar se ale nevzdal a v úvodní šikaně se dostal zpět před Daurvalu. Za nimi už byl Martins. O vítězství tak bojovali čtyři jezdci – Iwasa, Boschung, Daruvala a Martins.
Daruvala měl ale důvod k obavám. Byl totiž vyšetřován za možné porušení pravidel startovní procedury.
Daruvala sice čelil hrozbě trestu, v úvodu 13. kola se ale vrátil zpět na druhé místo. Na cílové rovince využil systému DRS a v úvodní šikaně se vrátil zpět před Boschunga.
Krátce po předjetí Boschunga si Daruvala mohl oddechnout. Sportovní komisaři totiž rozhodli, že se Daruvala žádného prohřešku nedopustil a tím pádem ho netrestali.
Ve 14. kole byl Boschung odsunut ze stupňů vítězů. Tentokrát ho totiž v úvodní šikaně předjel Martins.
Zatímco Boschung začínal ztrácet dech, Iwasa, Daruvala a Martins bojovali o vítězství. Daruvala si v úvodní šikaně vyšlápl na Iwasu. Při svém pokusu si zkrátil šikanu a na chvíli se do čela skutečně dostal. Pozici ale musel přepustit a vzápětí už se bránil Martinsovi.
Vedoucí skupina se mezitím opět rozrostla, dokonce na pět členů. K vedoucí trojici se totiž čtyři kola před koncem přitáhli Boschung a Maini.
Daruvala zaútočil v nájezdu do 17. kola na Iwasu. Lídr ale pilota MP Motorsportu poslal ven z trati, čehož využil Martins a dostal se na druhou příčku.
V nájezdu do předposledního kola nebyl Martins natolik blízko, aby se pokusil sesadit Iwasu z prvního místa. Francouz pouze naznačil útok. Blízko stále zůstávali i Daruvala, Boschung a Maini.
Předjet Iwasu se Martinsovi nepodařilo ani o kolo později. Tentokrát to sice zkusil z vnějšku, Iwasa si ale situaci znovu pohlídal.
Ve zbytku posledního kola si Iwasa zvládl vytvořit před Martinsem mírný náskok a na cestě za druhým vítězstvím ve formuli 2 už ho nikdo nezastavil. Martins se nakonec musel spokojit se druhým místem, což ale vzhledem ke startu z 10. příčky lze považovat za slušný výsledek. Daruvala skončil třetí. Čtvrtý Boschung se stal novým lídrem průběžného pořadí. Crawford nakonec spadl až na devátou příčku a tak nebodoval. S nulou odešel i sedmnáctý Staněk.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Ajumu Iwasa | DAMS | Mecachrome | 42'21,514 | 20 | 10 |
2. | Victor Martins | ART Grand Prix | Mecachrome | 42'22,214 | 20 | 8+3 |
3. | Jehan Daruvala | MP Motorsport | Mecachrome | 42'22,700 | 20 | 6 |
4. | Ralph Boschung | Campos | Mecachrome | 42'23,493 | 20 | 5 |
5. | Kush Maini | Campos | Mecachrome | 42'24,058 | 20 | 4 |
6. | Frederik Vesti | Prema | Mecachrome | 42'24,454 | 20 | 3 |
7. | Jack Doohan | Virtuosi | Mecachrome | 42'24,894 | 20 | 2 |
8. | Dennis Hauger | MP Motorsport | Mecachrome | 42'26,069 | 20 | 1 |
9. | Jak Crawford | Hitech | Mecachrome | 42'26,092 | 20 | 0 |
10. | Roy Nissany | PHM Racing by Charouz | Mecachrome | 42'27,926 | 20 | 0 |
11. | Arthur Leclerc | DAMS | Mecachrome | 42'28,400 | 20 | 0 |
12. | Isack Hadjar | Hitech | Mecachrome | 42'29,156 | 20 | 0 |
13. | Enzo Fittipaldi | Carlin | Mecachrome | 42'29,872 | 20 | 0 |
14. | Juan Manuel Correa | Van Amersfoort Racing | Mecachrome | 42'34,641 | 20 | 0 |
15. | Clément Novalak | Trident | Mecachrome | 42'35,257 | 20 | 0 |
16. | Richard Verschoor | Van Amersfoort Racing | Mecachrome | 42'35,292 | 20 | 0 |
17. | Roman Staněk | Trident | Mecachrome | 42'35,774 | 20 | 0 |
18. | Brad Benavides | PHM Racing by Charouz | Mecachrome | 42'42,014 | 20 | 0 |
19. | Amaury Cordeel | Virtuosi | Mecachrome | 42'56,932 | 20 | 0 |
DNF | Oliver Bearman | Prema | Mecachrome | - | 6 | 0 |
DNF | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | - | 6 | 0 |
DNF | Zane Maloney | Carlin | Mecachrome | - | 1 | 0 |
Pořadí šampionátu F2 - 2023
p. | Jezdec | ∑ | ||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Ralph Boschung | 33 | 10 | 18 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
2. | Théo Pourchaire | 32 | 7 | 25 | - | |||||||||||||||||||||||||
3. | Ayumu Iwasa | 19 | 5 | 4 | 10 | |||||||||||||||||||||||||
4. | Kush Maini | 18 | 2 | 12 | 4 | |||||||||||||||||||||||||
5. | Victor Martins | 17 | 6 | - | 11 | |||||||||||||||||||||||||
6. | Zane Maloney | 15 | - | 15 | - | |||||||||||||||||||||||||
7. | Richard Verschoor | 11 | - | 11 | - | |||||||||||||||||||||||||
8. | Dennis Hauger | 9 | 8 | - | 1 | |||||||||||||||||||||||||
9. | Jehan Daruvala | 9 | 3 | - | 6 | |||||||||||||||||||||||||
10. | Arthur Leclerc | 8 | - | 8 | - | |||||||||||||||||||||||||
11. | Isack Hadjar | 6 | - | 6 | - | |||||||||||||||||||||||||
12. | Enzo Fittipaldi | 3 | 1 | 2 | - | |||||||||||||||||||||||||
13. | Frederik Vesti | 3 | - | - | 3 | |||||||||||||||||||||||||
14. | Jack Doohan | 2 | - | - | 2 | |||||||||||||||||||||||||
15. | Juan Manuel Correa | 1 | - | 1 | - | |||||||||||||||||||||||||
16. | Oliver Bearman | - | - | - | - | |||||||||||||||||||||||||
17. | Jak Crawford | - | - | - | - | |||||||||||||||||||||||||
18. | Amaury Cordeel | - | - | - | - | |||||||||||||||||||||||||
19. | Roy Nissany | - | - | - | - | |||||||||||||||||||||||||
20. | Brad Benavides | - | - | - | - | |||||||||||||||||||||||||
21. | Roman Staněk | - | - | - | - | |||||||||||||||||||||||||
22. | Clément Novalak | - | - | - | - |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: DAMS