Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Rossi v Alpinu skončil

Rossi v Alpinu skončil

Szafnauer se prý o své místo nebojí.

Poté, co Laurent Rossi spustil restrukturalizaci v automobilce Alpine, v rámci které se vzdal přímého dohledu nad týmem F1, byl sám v rámci restrukturalizace přesunut na jiné místo a jeho křeslo ředitele automobilky obsadil Philippe Krief. Krief má vzdělání v technickém oboru a po dostudování pracoval nejprve u Michelinu a poté udělal kariéru ve Fiatu. Zastával nejvyšší manažerské pozice v technických odděleních automobilek Ferrari, Maserati a Alfa Romeo. V únoru letošního roku přijal místo viceprezidenta inženýrství a produktové výkonnosti francouzské automobilky. Ředitel mateřského koncernu Renault, Luca de Meo, Rossiho přeřadil na speciální projekty, kde už nebude mít vliv na stáj F1. Poděkoval mu za nastavení jasné a ambiciózní strategie pro automobilku, která je prý ve výborné pozici pro dosažení dlouhodobých cílů.

V hierarchii Alpinu je pod Kriefem (generální ředitel automobilky) Bruno Famin (viceprezident Alpine Motorsports) a pod ním Otmar Szafnauer (šéf týmu Alpine). Szafnauer se přitom s důvěrou obrací přímo na generálního ředitele celého koncernu Renault. Věří, že dostane čas na odčinění současných nelichotivých výsledků. Tovární tým je momentálně na šestém místě Poháru konstruktérů, s velkou bodovou i rychlostní ztrátou na McLaren. Za ním jsou už pouze malé týmy Williams, Haas, Alfa Romeo a AlphaTauri.

Je pravdou, že Rossi mě najal, ale stejně je pravdou, že mě najal Luca de Meo. Nakonec to byl on, kdo mě přesvědčil přidat se k jeho projektu. Stanovili jsme plán na 100 závodů a dosud z nich ubylo, myslím, jen o něco více než třicet, takže zbývá ještě více než šedesát. To jsou tři roky, než bychom měli začít vítězit. Luca je člověk, který si stojí za svým slovem. Dal mi 100 závodů a občas musíme udělat půlkrok vzad, abychom mohli udělat dva kroky vpřed,“ řekl Szafnauer.

Pokud se zemětřesení v Alpinu nezastaví, může z křesla vyhodit Otmara Szafnauera a následně i Pierra Gaslyho z kokpitu. Foto: Alpine

Szafnauer je mimo jiné kritizován za letošní jezdeckou dvojici. Když na začátku loňského roku přišel do Alpinu, zdědil velezkušeného a marketingově velmi přitažlivého Fernanda Alonsa, Estebana Ocona v nejlepších letech a testovacím jezdcem byl mladý šampion F2, Oscar Piastri, do kterého Alpine hodně investoval. Alonso však odešel do Aston Martinu a na začátku letošního roku měl šest pódiových umístění, díky kterým je nyní Aston v Poháru na třetím místě. Piastri zdrhl do McLarenu a v obou posledních velkých cenách byl blízko svému prvnímu pódiu. Szafnauer zaplácl díru Pierrem Gaslym, jenž dosud nasbíral pouze polovinu bodů Estebana Ocona.

Szafnauer tento víkend na schůzi Komise F1 požádá FIA o dorovnání výkonu pohonných jednotek. Domnívá se, že vozy Alpinu mají k dispozici menší výkon než konkurenti s motory Mercedesu, Ferrari a Hondy. Jelikož je vývoj současné generace pohonných jednotek zmrazen až do roku 2025, všechny by měly mít přibližně stejný výkon, avšak výrobcům se často podaří menší výkonnostní zisky vedle vylepšování spolehlivosti, na což platí výjimka. Szafnauera podpořil Christian Horner, šéf týmu Red Bull, který používá pohonné jednotky Honda, kterých vývoj už ale japonská automobilka zcela ukončila.

Zdroj: Alpine, Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Alpine