Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Mercedesu se blíží okamžik pravdy

Mercedesu se blíží okamžik pravdy

Jak týmy reagují na neúspěšný vstup do sezony 2023?

Blíží se první evropský závod sezony. Přesněji, blíží se první tři, během tří nejbližších víkendů budeme mít možnost sledovat závody v Imole, v Monte Carlu a v Barceloně. V Imole to bude šestý závod sezony, tudíž se letošní šampionát přehoupne do své druhé čtvrtiny. Týmy reagují na úspěchy a neúspěchy svých nových vozů a největší pozornost na sebe tento týden nejspíše strhne Mercedes. Ten zahazuje svůj dosavadní koncept vozu a je připravený otestovat několik novinek najednou. Konkrétně mluví o zásadních změnách podlahy, zavěšení předních kol a bočnic.

Honíme se za přítlakem, zároveň chceme co nejlepší mechanickou platformu,“ řekl Toto Wolff. „Máme připravenou novou karoserii, novou podlahu a nové přední zavěšení. Bude to velký zákrok, velká operace. Ale za 15 let ve F1 jsem ani jednou nebyl svědkem toho, že někdo objevil kouzelnou hůlku a ze dne na den byl o polovinu sekundy rychlejší. Nevěřím, že my teď budeme výjimkou z pravidla.

Tým Alpine, který také na začátku roku dostal studenou sprchu, hledá dlouhodobá řešení, odsouhlasil velké investice. Alpine je sice továrním týmem, ale není tajemstvím, že Francouzi mu nikdy nezajistili rozpočet, jaký mělo Ferrari, Mercedes nebo Red Bull. Nyní, pod rozpočtovým stropem, se snad snáze odkládají peníze na dlouhodobé investice. Konkrétněji na získání kvalitních lidí z konkurenčních týmů a nový jezdecký simulátor. Současný simulátor se do Enstone dostal před 10 lety, když stáj ještě patřila investiční skupině Genii a byl zakoupený od McLarenu, kterému již v té době nevyhovoval. Jedná se tedy o zhruba 20 let starý simulátor, který bude nahrazen novým, nejmodernějším, ale až v průběhu roku 2025.

Díky perfektním simulačním nástrojům jsou týmy schopny vykročit do víkendu s nastavením blízkým optimu pro konkrétní okruh a podmínky na trati. S dobrou simulací můžete udělat velkou část práce dříve, než vůz poprvé vyjede z garáže,“ vysvětlil Otmar Szafnauer, pod kterým se kýve židle. "Co se týče lidských zdrojů, Red Bull má nyní kolem 50 aerodynamiků, my máme 38 a chtěli bychom mít 45, přičemž otevíráme sedm nebo osm seniorských pozic."

Pokud chce Alpine světlé zítřky, musí investovat. Foto: Alpine

Aerodynamické oddělení posiluje i nový šéf Scuderie Ferrari, Frédéric Vasseur. A do nemalé míry to budou lidé přímo z týmu Red Bull, který se ukázal být dominantní silou sezony 2023. Smlouvy jsou již podepsány a víme i o tom, že se vyjednává dohoda o jejich dřívějším uvolnění Red Bullem výměnou za dřívější uvolnění Laurenta Mekiese do sesterského AlphaTauri. Šéf Red Bullu, Christian Horner, nicméně ozřejmil, že sice přichází o zaměstnance, kteří dostali od Ferrari lákavé nabídky, avšak nejedná se o lidi ze seniorských pozic, tedy ani o žádná známá jména.

Zda bude výměna zajatců za Mekiese? V první řadě, nemáme zajatce. A co se týče odchodů do Ferrari, nevím o nikom ze seniorské ani střední úrovně. Jednotlivci, kteří byli některými médii jmenováni v souvislosti s Ferrari, za mnou přišli s tím, že jsou to pouze drby,“ řekl Horner.

Podle italského La Gazzetta dello Sport měl Vasseur usilovat o technického ředitele Red Bullu, Pierra Wachého a Enrica Balba, šéfa aerodynamiky.

K této trojici týmů závidící Red Bullu a Aston Martinu je třeba připočítat McLaren, který již změnil manažerskou strukturu, těší se na spuštění nového větrného tunelu a první balík nových dílů měl již v Ázerbájdžánu.

Zdroj:  Motorsport, RaceFans, La Gazzetta dello Sport, úvodní foto: Mercedes