Novinky

  • 04.12.2024 Good Do prvního tréninku nastoupí za Ferrari Arthur a Charles Leclercovi

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

Facebook Instagram

Horner a Wolff jsou jako dva dinosauři

Horner a Wolff jsou jako dva dinosauři

Kam se poděli Dennis, Todt a Briatore?

V srpnu se toho ve světě F1 moc neděje, jelikož nejen jezdci si užívají letní dovolené, ideálně někde, kde nejsou jejich tváře až tak známé. Obyčejně se řeší alespoň přestupový kolotoč, avšak letos z prvních šesti týmů Poháru konstruktérů nemá na příští sezonu smlouvu se dvěma jezdci pouze Mercedes, který má jedno volné místo, avšak vyjednává pouze s Lewisem Hamiltonem. Proto jsme rádi, že pár zajímavostí k různým tématům nabídl Christian Horner. Je všeobecně známo, že si s Totem Wolffem moc nerozumí, ale v rozhovoru pro podcast ESPN šéf Red Bullu prozradil, že jedna věc je spojuje.

Někdy, když se podívám po místnosti, chybí mi některé osobnosti,“ řekl Horner. „Teď je to docela jiné. Když jsem přišel do sportu (tehdy jako nejmladší šéf týmu v historii, pozn. red.), byli tady Ron Dennis, Flavio Briatore, Eddie Jordan, Jean Todt a všemu šéfoval Bernie Ecclestone a byl tady i Max Mosley a samozřejmě Frank Williams.

Když se teď ohlédnu kolem sebe, ale možná jen stárnu, ale zdá se mi, že kolem sebe vidím spoustu manažerů a že častěji na své místo přišli z technického prostředí než z podnikatelského. Já a Toto jsme jako dinosauři, ačkoli kdyby se hledělo pouze na věk, stále jsem v mladší polovině. Dynamika a definice toho, co znamená být šéfem týmu, se za ta léta podstatným způsobem změnila."

Wolff se začal kolem F1 motat v roce 2009 a Mercedesu začal šéfovat až v průběhu roku 2014, zatímco Horner je šéfem týmu Red Bull od jeho vzniku v roce 2005. Mezi „dinosaury“ se ještě počítá Franz Tost z AlphaTauri, ten však už ví, že tohle je jeho poslední sezona. Na třetí místo tak postoupí Günter Steiner šéfující týmu Haas od jeho založení v roce 2016. V prosinci loňského roku se Otmar Szafnauer smál, že je po devíti měsících u Alpinu pátým nejdéle sloužícím šéfem týmu. Po půl roce jím již není.

Ikonické podání rukou před posledním závodem sezony 2021. Pak nastalo peklo jako za starých dobrých časů Rona Dennise a Jeana Todta. Foto: Mercedes

Vcelku podstatnou zprávou je, že Red Bull zeštíhlí svůj juniorský program. Není to velkým překvapením. Red Bull Junior Team byl silný, když téměř neměl seriózní konkurenty. Max Verstappen nikdy nebyl v juniorských sériích podporován Red Bullem, ten si ho začal „vychovávat“ až ve F1 a všechny úspěchy v juniorkách si nárokuje jezdcův otec. Sergio Pérez nikdy nebyl juniorem Red Bullu. K Júkimu Cunodovi se Red Bull dostal skrze Hondu a donedávna byl jeho kolegou Nyck de Vries, odchovanec McLarenu. Pouze dva závody před začátkem letní přestávky De Vriese nahradil Daniel Ricciardo, což je jeden pravý odchovanec juniorky Red Bullu v jednom ze čtyř kokpitů.

Děje se to tak nějak ve vlnách. Měli jsme Sebastiana Vettela, dostali jsme Maxe Verstappena, přišli Daniel Ricciardo a Carlos Sainz, Pierre Gasly a Alex Albon. Letos máme hodně jezdců ve F2. Myslím, že příští rok bychom to měli oříznout a asi se více soustředit na nižší seriály. Ne každý rok se objeví někdo jako Max nebo Sebastian, ale když se objeví, tak chcete, abyste ho objevili vy.

Program pro mladé jezdce má pod palcem přímo Helmut Marko, šéf motorsportu Red Bullu. Je známý tím, že je na jezdce tvrdý a také že jim kdykoli bez výčitek ukáže dveře. Na seznamu nepříjemně překvapených uprostřed sezony jsou s De Vriesem i Pierre Gasly a Daniil Kvjat.

Sleduje každý závod, každou kvalifikaci i tréninky F2 a F3, je to až posedlost. K mladým jezdcům je tvrdý, jenže pokud s ním nedokážou přežít, určitě by nepřežili ve F1. Vždy je přímý, díky čemuž je noční můrou našich komunikačních manažerů a vy (novináři) víte, že když vám dá rozhovor, tak budete mít materiál na titulní stranu. Ale takový on je. Říká, co si myslí.

Zdroj: ESPN, úvodní foto: Red Bull