Sainz naplňuje domácí fanoušky nadějí

VC Itálie – 3. trénink
Italští fanoušci mohou vstupovat do kvalifikace s velkými očekávání. Sainz totiž dokázal zajet nejrychlejší čas i v závěrečném volném tréninku. Španěl porazil jen těsně Verstappena. Pérez trávil závěr tréninku v boxech kvůli blíže nespecifikovaným technickým problémům.
I závěrečnou hodinu tréninkových jízd ovlivnila skutečnost, že je Velká cena Itálie závodním víkendem s alternativní alokací pneumatik. Ta znamená, že každý pilot dostává pro víkend pouze 11 sad místo 13. Kromě toho je striktně dané, jakou sadu a kdy musí jezdci použít v kvalifikaci. Zatímco pro první část je předepsána tvrdá směs, pro druhou střední sada a pro závěrečnou měkké pneumatiky. Z toho důvodu se tak týmy ve třetím tréninku nesoustředily pouze na jízdy na nejměkčí směsi. Tu pochopitelně vyzkoušely přední týmy, pomalejší stáje se ale musely soustředit i na ostatní sady.
Trénink nakonec skončil jen těsným rozestupem mezi Verstappenem a Sainzem. Zatímco v prvním tréninku byl ovšem rychlejší Nizozemec o 46 tisícin sekundy, tentokrát měl navrch Španěl, a to o 86 tisícin sekundy. Do nejlepší trojice se vešel i Hamilton. Pilot Mercedesu už ale na první místo ztrácel 541 tisícin sekundy.

Pokračovalo trápení u Péreze. Zatímco druhý trénink skončil pro Mexičana předčasně kvůli nehodě v závěru, tentokrát ho zastavily blíže nespecifikované technické problémy. I proto se pilot Red Bullu neumístil na lepším než desátém místě.
Stroll si konečně pořádně zajezdil. Kanaďan totiž v pátek nejprve chyběl v úvodním volném tréninku, kdy pustil do kokpitu rezervního jezdce Aston Martinu Drugoviche. Ve druhém tréninku pak nemohl zajet ani jedno měřené kolo, neboť ho předtím zastavily problémy s palivovým systémem. Před začátkem sobotního programu byli u Aston Martinu nuceni vyměnit u Strolla motor. Ve třetím tréninku se kanadský závodník umístil na 11. pozici.
Trénink se obešel bez vážnějších incidentů. Došlo ovšem k drobné kolizi mezi Sainzem a Piastrim, kterou nyní sportovní komisaři vyšetřují.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:20,912 | 23 | |
2. | ![]() |
![]() |
Red Bull | 1:20,998 | + 0.086 | 23 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:21,453 | + 0.541 | 23 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:21,486 | + 0.574 | 23 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:21,711 | + 0.799 | 24 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:21,730 | + 0.818 | 25 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:21,884 | + 0.972 | 21 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:21,985 | + 1.073 | 27 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:22,054 | + 1.142 | 18 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull | 1:22,192 | + 1.280 | 16 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:22,245 | + 1.333 | 31 |
12. | ![]() |
![]() |
Red Bull | 1:22,296 | + 1.384 | 29 |
13. | ![]() |
![]() |
Red Bull | 1:22,297 | + 1.385 | 28 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:22,302 | + 1.390 | 17 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:22,380 | + 1.468 | 23 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:22,511 | + 1.599 | 30 |
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:22,515 | + 1.603 | 24 |
18. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:22,739 | + 1.827 | 20 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:22,742 | + 1.830 | 30 |
20. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:22,852 | + 1.940 | 22 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Scuderia Ferrari