Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Di Grassi a Mahindra se rozcházejí

Di Grassi a Mahindra se rozcházejí

Nad Brazilcovou budoucností visí otazník

Lucas di Grassi už v příští sezoně formule E nebude závodit za Mahindru. Šampion ze sezony 2016/2017 a indická stáj totiž oznámili, že jejich spolupráce po jediné společné sezoně končí.

„Rád bych všem členům týmu vyjádřil vděk za zkušenosti, které jsme spolu během uplynulého okruhu mohli sdílet. Toto rozhodnutí ale bude přínosem pro obě strany. Naše pohledy a vize se totiž začaly rozcházet. Přeji týmu a celé společnosti co nejsvětlejší budoucnost,“ vysvětlil 39letý Brazilec svůj odchod.

Di Grassi se letos k Mahindře připojil po odchodu ze stáje Venturi. Spolupráce s indickou značkou se ale nakonec jako úspěšná neukázala. Začala ovšem slibně – Di Grassi při úvodním podniku sezony v Mexico City vybojoval pole position a do cíle poté dojel jako třetí. Ve zbytku sezony se ale stejně jako celý tým Mahindra trápil. Na stupně vítězů už se znovu nepodíval a bodovaný výsledek dokázal vybojovat již jen v dalších dvou případech. V konečném pořadí šampionátu obsadil 15. místo.

Šéf Mahindry Frederic Bertrand se ke konci spolupráce vyjádřil podobně jako jezdec: „Obě strany nyní cítí, že je správný čas na to, aby se do budoucna poohlédli po jiných možnostech. Navždy zůstane součástí stáje Mahindra Racing a do jeho dalšího snažení mu přejeme jen to nejlepší,“ uvedl.

Lucas di Grassi usedal do kokpitu Mahindry jen jednu sezonu. Foto: Mahindra Racing



Bertrand současně ocenil Di Grassiho přínos pro tým: „Jménem celé stáje bych mu rád upřímně poděkoval za to, co pro tým v průběhu uplynulé sezony udělal. Když se k nám před začátkem éry vozů Gen3 připojil, sehrál cennou a důležitou roli,“ říká.

Budoucnost ve hvězdách



Zdali bude Di Grassi po odchodu z Mahindry ve formuli E pokračovat, zatím není jasné. Taková možnost ale rozhodně není nepravděpodobná. Spekulace ho totiž spojují s týmem ABT Cupra, který je zákaznickou stájí indického výrobce.

Pokud by se Di Grassi s Abt Cuprou skutečně dohodl, šlo by v podstatě o návrat. Právě s týmem Abt totiž zažil v období 2014-2021 své nejúspěšnější období ve formuli E a pravděpodobně také v celé kariéře. Tehdy ovšem stáj v seriálu působila ve spolupráci s Audi. Kromě titulu šampiona v ročníku 2016/2017 se Di Grassi stal v barvách tohoto týmu také dvakrát vicemistrem (2015/2016, 2017/2018). S Abtem si rovněž připsal na konto 12 ze svých celkových 13 triumfů.

Je jasné, že minimálně jednoho nového jezdce bude Abt Cupra potřebovat. Stáj totiž opustil Robin Frijns, který se rozhodl pro návrat k Envisionu. Budoucnost jeho letošního týmového kolegy Nica Müllera zatím potvrzena nebyla. Kromě Di Grassiho ale může u Abt Cupry zakotvit například i Edoardo Mortara, který nedávno oznámil svůj odchod od Maserati.

Di Grassi patří mezi největší osobnosti formule E, a to nejen kvůli zmíněnému titulu šampiona. Rodák ze Sao Paula je totiž jedním z jezdců, kteří v elektrickém seriálu působí už od jeho vzniku v roce 2014. Tehdy dokonce vyhrál hned první závod v čínském Pekingu. Se 115 starty na kontě drží rekord v počtu odjetých závodů. V počtu vítězství se dělí o první místo se Sébastienem Buemim.

Je otázkou, zdali bude Di Grassi ve formuli E pokračovat. Foto: Mahindra Racing



Mahindra zatím svou jezdeckou sestavu neodtajnila. Mezi kandidáty na zisk sedačky můžeme zařadit například Roberta Merhiho, který s týmem dokončil loňskou sezonu poté, co nahradil Olivera Rowlanda. Kromě Španěla je ale třeba počítat také s dosavadním rezervním jezdcem Jehanem Daruvalou. Spekulace mluví také o bývalém jezdci F1 a současně šampionovi formule E ze sezony 2020/2021 Nycku de Vriesovi, Edoardu Mortarovi nebo dokonce o Adrienu Tambayovi.

Kromě Mahindry a Abt Cupry dosud nemají jasno o sestavě ani u Maserati, DS Penske a Porsche. Nejspíše ale nebude dlouho trvat a i tyto tajenky budou rozluštěny. Od 23. října se totiž ve Valencii uskuteční předsezonní testy.

Zdroj: Motorsport, The-Race, FORMULE.cz, úvodní foto: Mahindra Racing