Power vítězí po startu z 22. místa. Na konci velká nehoda

Hy-Vee Indycar Race Weekend – 2. závod
Nečekaným vítězem závodu IndyCar Series na oválu v Iowě se v neděli odpoledne stal Will Power. Australan udělal ve svém druhém kvalifikačním kole, které pořadí na startu nedělního závodu určovalo, chybu, takže do závodu vyrazil až z 22. místa. Rozhodující moment přišel při prvních zastávkách v boxech. Power už byl poslední, kdo měl k mechanikům zamířit, když zavlály žluté vlajky. Díky tomu se posunul do čela a jediným soupeřem mu byl Álex Palou. Závěr závodu zastínila vážná nehoda čtyř vozů, při které se vznesl z dráhy a několikrát ve vzduchu otočil vůz pilotovaný Stingem Rayem Robbem. Pilot byl po nehodě otřesen a z preventivních důvodů převezen do nemocnice.
Zatímco sobotní start poznamenala nehoda, v neděli se obešlo vše bez problémů. Opět předvedl dobrý start Josef Newgarden a získal čtyři pozice. Pět pozic získali shodně Grosjean a Newgarden. Pak se ale pořadí ustálilo. První zajímavý moment tak přišel až v 87. kole, když k mechanikům zamířil Conor Daly, který v neděli vystřídal zraněného Jacka Harveyho. Kvůli problémům s hadicí, která pumpuje stlačený vzduch a zvedá auto. Daly tak při zastávce ztratil několik kol.
Lídr závodu McLaughlin zastavil v 96. kole. O čtyři kola déle vydržel na trati Palou, který před zastávkami jezdil na druhém místě. V tu chvíli vyjížděl z boxů Canapino, dostal hodiny a zůstal stát na místě. Na tom vydělali Palou a Power, který byl posledním, kdo ještě nezamířil k mechanikům.
Přestože mu na palubní desce svítila výstražná kontrolka indikující nedostatek paliva, Power vydržel až do chvíle, kdy IndyCar znovu otevřela boxy. Do vedení se vrátil Palou, Power byl ale záhy druhý. Další pořadí bylo McLaughlin, Dixon, Herta, O‘Ward, Rahal, Rossi, Rosenqvist a Newgarden.
Restart přišel ve 114. kole. Pole jezdců ještě dělilo několik pilotů, kteří byli o kolo zpátky. Mezi nimi byl i Lundgaard, který se rozhodl vybojovat si zpět pozici ve stejném kole jako lídr závodu, předjel nejprve Powera a pak i Paloua. Ve 150. kole se povedlo to samé také Ericssonovi, který před tím ztrácel dvě kola.
Velkou bojovnost opět předvedl Ferrucci. Pěkný souboj sváděli zejména Ferrucci, Newgarden, Rahal a Kirkwood.
Ve 188. kole začaly poslední zastávky v boxech. Kvůli potížím se zavěšením odstavil vůz v boxech Rosenqvist. McLaughlin stavěl v 197, kole, Dixon v 203. kole, pak o dvě kola později zastavil Palou a v dalším kole zamířil k mechanikům také Power. Tým předvedl výborný výkon, Powera odbavil za 5,8 sekundy a Australan se vrátil před svým rivalem na prvním místě.
Palou se sice na Powera dotáhl, ale nenašel na něj recept. Power 40 kol před koncem dojel chvost pole, na kterém byl Siegel, ale ten zajížděl obdobné časy jako piloti na čele. Závěr už tak žádné drama nepřinesl, ostatně nikdo k tomu neměl ani příliš motivaci. Palou se spokojil s druhým místem, čímž minimalizoval zmenšení svého náskoku v čele šampionátu. Třetího McLaughlina navíc od vedoucí dvojice dělili dva jezdci, kteří byli o kolo zpět.
Konec závodu ovšem poznamenala těžká nehoda. Rossimu došlo v posledním kole palivo. Za ním jedoucí Robb nestihl zareagovat a do zpomalujícího vozu narazil. Po kontaktu levého předního kola s Rossiho pravým zadním se jeho monopost vznesl na dráhu a nad ní se několikrát otočil, než dopadl podlahou vzhůru. Za nimi se karambolu snažili vyhnout Carpenter a Kirkwood, kteří ztratili kontrolu nad svými vozy a narazili do sebe a do Rossiho. Přičemž Carpenter skončil nakonec na voze Kylea Kirkwooda.
Carpenter, Kirkwood a Rossi vyvázli bez zranění. Robb byl viditelně otřesen a záchranáři jej položili na nosítka. Po převozu do zdravotnického centra rozhodla šéflékařka IndyCar o převozu do nemocnice, vzhledem k velké vzdálenosti musel být Robb převezen letecky. Podle IndyCar je ale při vědomí a bez zranění a jedná se jen o preventivní opatření.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:26:38,7472 | 250 | 50+1 |
2. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 0,3915 | 250 | 40+3 |
3. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 2,3651 | 250 | 35+2 |
4. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 2,5326 | 250 | 32 |
5. | ![]() |
Andretti Global | Honda | + 4,4363 | 250 | 30 |
6. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | + 4,6789 | 250 | 28 |
7. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 4,8592 | 250 | 26 |
8. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 18,0556 | 250 | 24 |
9. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 18,7648 | 250 | 22 |
10. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | + 20,4808 | 250 | 20 |
11. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | + 20,8311 | 250 | 19 |
12. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 25,0235 | 250 | 18+1 |
13. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | + 28,1296 | 250 | 17 |
14. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | - 1 kolo | 249 | 16 |
15. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | - 1 kolo | 249 | 15 |
16. | ![]() |
Andretti Global | Honda | - 1 kolo | 249 | 14 |
17. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 1 kolo | 249 | 13 |
18. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | - 1 kolo | 249 | 12 |
19. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | - 1 kolo | 249 | 11 |
20. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 1 kolo | 249 | 10 |
21. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | - 2 kola | 248 | 9 |
22. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | - 2 kola | 248 | 8 |
23. | ![]() |
Andretti Global | Honda | - 2 kola | 248 | 7 |
24. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | - 2 kola | 248 | 6 |
25. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | Porucha | 221 | 5 |
26. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | Porucha | 184 | 5 |
27. | ![]() |
Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | Porucha | 140 | 5 |
Sestřih nejlepších momentů závodu:
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment