Palou se v druhý den vyšvihl na čelo

109th Indianapolis 500 – 2. trénink
První čtyřka ve stejném složení, ale v jiném pořadí. Tak ve zkratce dopadl úterní druhý trénink na 109. ročník závodu 500 mil v Indianapolisu. I ve středu dlouho tabulce vévodil Will Power, ale v závěru se před něj dostal Álex Palou. Úřadující šampion využil draftu velké skupiny vozů a zajel kolo průměrnou rychlostí 227,546 mil/h.
Vítězství v Indy500, respektive vítězství na jakémkoliv oválu, je posledním, co osmadvacetiletému Španělovi chybí do sbírky, která skýtá tři tituly v pěti sezonách v americké sérii, ke kterým má letos našlápnuto, aby přidal čtvrtý.
Úspěch v Indianapolisu mu ale nechtějí dopřát hlavně soupeři od týmu Penske – Will Power je v sezoně, kdy mu končí smlouva a moc potřebuje nějaký velký úspěch, protože právě po Indy500 se tým Penske tradičně rozhoduje, jakou cestou se vydá dál. Josef Newgarden by zase rád dosáhl něčeho, co se ještě nikomu nepovedlo, vyhrál Indy500 třikrát v řadě.
V první desítce obou tréninků pak najdeme jezdce, který může dosáhnout absolutního rekordu. Brazilec Hélio Castroneves, který před pár dny oslavil padesátiny, může přidat pátý triumf ve slavném závodě.
Do středečního programu opět zasáhl déšť. Dopoledne odsunul plán jiného brazilského veterána Tonyho Kanaana, aby absolvoval tzv. refresher test, tedy prokázal, že zvládá vůz řídit na oválu v různých postupně stupňujících se rychlostech. Kanaan se připravuje coby náhradník za pilota NASCAR Kylea Larsona, který chce odjet Indy500 i závod NASCAR v Charlotte na 600 mil v jeden den. Kanaan by zaskočil, kdyby start Indy500 musel být odložen kvůli dešti.
Ten způsobil odklad středečního tréninku o hodinu a dvě přerušení v délce 54 a 15 minut. Kanaan má další pokus naplánovaný na čtvrteční ráno. To se očekává, že se piloti více začnou zaměřovat na přípravu vozů na kvalifikaci, tedy hledat chvíle, kdy na dráze nebudou jiné vozy a jezdit s nižším přítlakem. Tedy kromě těch, kteří byli ve středu nespokojení se svým výsledkem, a hlavně rychlostí a chováním vozu v provozu. Stěžovali se třeba Ed Carpenter, který zajel nejpomalejší čas, či Pato O’Ward. U nich se dá očekávat, že ještě část tréninku věnují ladění vozů na závod.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:39,5524 | 99 | |
2. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:39,8965 | + 0.345 | 85 |
3. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:39,9033 | + 0.351 | 46 |
4. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:39,9836 | + 0.432 | 86 |
5. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 00:40,0122 | + 0.460 | 86 |
6. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:40,0680 | + 0.516 | 21 |
7. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:40,1054 | + 0.553 | 76 |
8. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:40,1096 | + 0.558 | 114 |
9. | ![]() |
Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:40,1139 | + 0.562 | 65 |
10. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:40,1464 | + 0.594 | 82 |
11. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:40,1492 | + 0.597 | 83 |
12. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:40,1608 | + 0.609 | 102 |
13. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:40,1813 | + 0.629 | 107 |
14. | ![]() |
Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:40,2222 | + 0.670 | 54 |
15. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:40,2535 | + 0.702 | 87 |
16. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:40,2603 | + 0.708 | 92 |
17. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:40,2615 | + 0.710 | 81 |
18. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:40,2636 | + 0.712 | 92 |
19. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:40,3345 | + 0.783 | 61 |
20. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:40,3405 | + 0.789 | 88 |
21. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:40,3522 | + 0.800 | 79 |
22. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:40,3532 | + 0.801 | 65 |
23. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:40,3649 | + 0.813 | 112 |
24. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:40,3744 | + 0.822 | 42 |
25. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:40,3838 | + 0.832 | 95 |
26. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:40,4399 | + 0.888 | 63 |
27. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:40,4538 | + 0.902 | 62 |
28. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 00:40,4794 | + 0.927 | 93 |
29. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:40,4815 | + 0.930 | 89 |
30. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:40,4933 | + 0.941 | 82 |
31. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 00:40,6104 | + 1.058 | 55 |
32. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 00:40,6470 | + 1.095 | 47 |
33. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:40,8042 | + 1.252 | 26 |
34. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:40,8207 | + 1.269 | 38 |
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment