Proč jsem pomalý?

Cunoda je po pátku bezradný.
Už je to nějaký čas, co Júki Cunoda nahradil Liama Lawsona v pozici týmového kolegy Maxe Verstappena a dostal za úkol pomáhat v boji o Pohár konstruktérů. Přesněji Lawson odjel za Red Bull první dva závody sezony a Cunoda už sedm. A přesně tolik bodů zatím přivezl svému současnému týmu. Sedm. Z toho tři za sprint v Miami, ve velkých cenách byl pouze dvakrát desátý a jednou devátý.
A v Barceloně to včera nevypadalo nadějně. Může to ještě skončit všelijak, ale po pátku byl Cunoda rozčarovaný. Jeho nejrychlejší kola stačila na deváté místo v tabulce prvního tréninku, ale co je důležitější, odpoledne byl až třináctý.
„Vůbec netuším, proč jsem pomalý,“ přiznal Japonec v pátek večer. "Je to komplikované. Ale popravdě, ve srovnání s jinými pátky, dnes šlo všechno velmi hladce. Myslím, že jsem dosáhl progresu mezi FP1 a FP2. Nebylo to špatné, ale evidentně nejsem na sto procentech. Nejsem spokojen s takovými rozdíly. Ale ani nedokážu říct, co bylo dnes mým limitem. Snad něco nalezneme. Kdybych někde měl zřejmou chybu, bylo by to lehké.“
Rozdíl, o kterém Cunoda mluvil, byla ztráta šesti desetin sekundy na Maxe Verstappena při simulaci kvalifikačního kola, ale velký rozdíl byl viditelný i v jejich tempu v delších stintech. Šéfové Red Bullu při jeho přestupu krátce po zahájení sezony prohlásili, že do konce roku už určitě nedojde k další výměně jezdců. S každým dalším závodem se ale může 25letý závodník dostávat pod větší a větší tlak, protože mu hrozí, že po skončení sezony 2025 zůstane naprosto bez místa. Jeho podporovatel Honda se rozloučí s týmy Red Bull a Racing Bulls a spojí síly s týmem Aston Martin, nicméně ten už má Fernanda Alonsa a Lance Strolla.
Cunoda měl dobrý pocit, než uviděl srovnání časů s Verstappenem. Foto: Red Bull
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull