Norris nachází rychlost, Piastri měl defekt

VC Kanady – 3. trénink
U McLarenu se po pátečním trápení blýská na lepší zbytek Velké ceny Kanady. Ve třetím tréninku byl nejrychlejší Norris před Leclercem a Russellem. Piastriho potkal defekt pneumatiky po kontaktu se zdí šampionů, Hülkenberg měl ve stejném místě hodiny.
V úvodních minutách třetího tréninku se akce rozjížděla tradičně pomalu. Mezi těmi, kteří se ovšem rozhodli vyjet na trať dříve, byl mimo jiné Leclerc. Pilot Ferrari měl co dohánět. V pátečním prvním tréninku havaroval už po 15 minutách a druhou tréninkovou hodinu poté musel vynechat kvůli výměně šasi.
Po polovině tréninku kraloval výsledkové listině Russell. Pilota Mercedesu ale nakonec z první pozice sesadil 15 minut před koncem Norris. Jezdec McLarenu nakonec vyhrál trénink s časem 1:11,799 a po protrápeném pátku dal svému týmu před kvalifikací vzpruhu. Na druhé pozici se nakonec umístil se ztrátou 78 tisícin Leclerc, přičemž Russell skončil až třetí.
Závodníky potrápila pověstná zeď šampionů. O tu se nejprve otřel lídr šampionátu Piastri, což odnesl defektem pneumatiky. Zanedlouho se na tomto místě roztočil Hülkenberg a rovněž políbil zeď. Němec byl sice schopen pokračovat v jízdě, kvůli velkému množství úlomku na dráze ale byly vyvěšeny červené vlajky. Později měl kontakt se zdí také Bearman, ten ale unikl vážnějším poškozením. V potížích se během tréninku ocitl také Hadjar, který se roztočil na výjezdu ze druhé zatáčky.
U Red Bullu nemůže být před kvalifikací velký důvod k optimismu. Verstappen skončil ve třetím tréninku pátý, Cunoda dokonce až jako poslední. Japonec odjel nejméně kol ze všech – 14. Velkou část tréninku totiž strávil v boxech, kde se pracovalo na jeho brzdách.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,799 | 24 | |
2. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,877 | + 0.078 | 29 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,950 | + 0.151 | 20 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,050 | + 0.251 | 26 |
5. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:12,072 | + 0.273 | 20 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,247 | + 0.448 | 21 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,348 | + 0.549 | 21 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,519 | + 0.720 | 18 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,519 | + 0.720 | 22 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,573 | + 0.774 | 22 |
11. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:12,651 | + 0.852 | 22 |
12. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:12,684 | + 0.885 | 27 |
13. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:12,791 | + 0.992 | 27 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,794 | + 0.995 | 28 |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,825 | + 1.026 | 27 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,827 | + 1.028 | 22 |
17. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:13,060 | + 1.261 | 27 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,072 | + 1.273 | 19 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,172 | + 1.373 | 22 |
20. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,573 | + 1.774 | 14 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren