Russell zůstává první

VC Rakouska – 1. trénink
Velká cena Rakouska začala tak, jako Velká cena Kanady skončila. Nejrychlejším jezdcem úvodního tréninku se stal Russell před Verstappenem a Piastrim. Lídr F2 Dunne, který dostal šanci místo Norrise, zapůsobil čtvrtým nejrychlejším časem a malou ztrátou na Piastriho. U Hamiltona se objevily problémy s převodovkou.
Jezdci Mercedesu začali slibně už v prvních minutách. Po úvodní třetině tréninku totiž kraloval Russell s časem 1:06,139 před parťákem Antonellim (1:06,342). Třetí místo patřilo Verstappenovi (1:06,489). Pilot Red Bullu ale nebyl spokojen s chováním přední části svého vozu, což potvrdil mimo jiné probrzděním a výletem z dráhy v první zatáčce.
V úvodních minutách se jezdilo převážně na tvrdších sadách pneumatik. Russell s Antonellim dosáhli svých maxim na tvrdé směsi, Verstappen na střední. Poté se sice nakrátko dostal do čela Sainz, vzápětí se ale před něj vrátil Russell, který už tou dobou jezdil na měkké směsi. Na tu přezouvalo stále více pilotů a pořadí se tak hodně míchalo. V závěrečných 10 minutách už se situace ustálila. Většina pilotům se totiž věnovala jízdám na dlouhou vzdálenost.
Vítězem tréninku se nakonec stal Russell, který porazil Verstappena o pouhých 65 tisícin. Na třetí pozici skončil vedoucí muž šampionátu Piastri. Velmi pozitivní dojem zanechal Dunne. Lídr F2 dostal šanci v kokpitu McLarenu místo Norrise. V úvodní polovině se sice věnoval sběru dat a na dráze jsme ho viděli převážně s takzvanými „aerodynamickými zahrádkami“, v závěru se ale blýskl čtvrtým časem. Na Piastriho mu chybělo jenom 69 tisícin.
Pro Verstappena je tento víkend odlišný než všechny předchozí, které u Red Bullu zažil. Jeho závodní inženýr Gianpiero Lambiase totiž v Rakousku z osobních důvodů chybí a zaskakuje za něj Simon Rennie.
U Ferrari rovněž dali šanci nováčkovi. Leclerca vystřídal Beganović, který skončil osmnáctý. Hamiltonův trénink poznamenaly potíže s převodovkou. Nakonec se sedminásobný mistr světa umístil jako devátý. Italská stáj tento víkend nastupuje s novou podlahou a difuzorem.
V tréninku jsme byli svědky řady probrzdění a výletů mimo trať. O jediné větší drama se postaral Alonso, který se roztočil v závěrečných dvou zatáčkách. Bariérám se ale vyhnul. V závěru spadlo pár kapek deště, do průběhu tréninku ale nijak vážně nepromluvily.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:05,542 | 34 | |
2. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:05,607 | + 0.065 | 30 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:05,697 | + 0.155 | 33 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:05,766 | + 0.224 | 29 |
5. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:05,780 | + 0.238 | 34 |
6. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:05,874 | + 0.332 | 35 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:05,946 | + 0.404 | 35 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:06,017 | + 0.475 | 33 |
9. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:06,099 | + 0.557 | 20 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:06,110 | + 0.568 | 33 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:06,130 | + 0.588 | 35 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:06,140 | + 0.598 | 32 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:06,160 | + 0.618 | 32 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:06,170 | + 0.628 | 32 |
15. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:06,189 | + 0.647 | 34 |
16. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:06,246 | + 0.704 | 34 |
17. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:06,262 | + 0.720 | 30 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:06,369 | + 0.827 | 32 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:06,510 | + 0.968 | 32 |
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:06,738 | + 1.196 | 30 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes