Russell nejrychlejší i na střední sadě

VC Kanady – 2. trénink
Druhý trénink patřil v Montrealu Russellovi. Pilotovi Mercedesu stačil k vítězství i čas zajetý na střední sadě, což znamená, že týmy mají o čem přemýšlet ohledně kvalifikační strategie. Stroll jezdil jenom šest minut, Leclerc nenastoupil vůbec.
Russell kraloval už od prvních minut. V té době ovšem nazul na rozdíl od většiny pole měkkou sadu. Díky tomu vedl po první polovině tréninku s časem 1:12,602. Za ním se nacházel Verstappen, u pilota Red Bullu ale bylo ke spokojenosti daleko. Stěžoval si totiž, že jeho monopost je nervóznější než kdy dříve. Nelíbilo se mu zejména poskakování zadní části.
Russell ovšem zůstal na prvním místě i poté, co přezul na střední směs. V závěrečné půlhodině se totiž zlepšil na 1:12,123. To naznačuje, že by střední sada opět mohla být pro někoho v kvalifikaci lepší volbou než měkká směs specifikace C6.
Druhý Norris nakonec ztratil na Russella 28 tisícin sekundy. Třetí skončil se ztrátou 288 tisícin Antonelli. Piastri se umístil jako šestý, Verstappen dokonce až jako devátý.
Jen šest minut jezdil domácí Stroll. Poté pilot Aston Martinu špatně odhadl výjezd ze sedmé zatáčky, otřel se o zeď na levé straně a ulomil si levé přední kolo. Chvíli sice s monopostem jel, brzy ho ale odstavil v únikové zóně.
Leclerc nevyjel po nehodě v prvním tréninku vůbec. U pilota Ferrari totiž došlo k výměně šasi. Pravidla F1 ovšem říkají, že jezdec nemůže nastoupit se dvěma různými šasi během jednoho dne.
Colapinto zopakoval chybu z úvodního tréninku a roztočil se na výjezdu ze druhé zatáčky. Nebezpečná situace nastala v okamžiku, kdy se Argentinec snažil otočit. V protisměru se proti němu totiž vynořil kolega Gasly, který tou dobou vyjížděl z boxové uličky. Vše se obešlo bez incidentu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,123 | 32 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,151 | + 0.028 | 31 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,411 | + 0.288 | 32 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,445 | + 0.322 | 36 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,458 | + 0.335 | 30 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,562 | + 0.439 | 31 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,631 | + 0.508 | 36 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,653 | + 0.530 | 33 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:12,666 | + 0.543 | 30 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:12,751 | + 0.628 | 29 |
11. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:12,799 | + 0.676 | 30 |
12. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:12,874 | + 0.751 | 33 |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,896 | + 0.773 | 31 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,914 | + 0.791 | 32 |
15. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:12,939 | + 0.816 | 34 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,080 | + 0.957 | 35 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,175 | + 1.052 | 32 |
18. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:13,898 | + 1.775 | 32 |
19. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 2 | ||
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 0 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari