Piastri získal nejlepší pozici pro sprint

VC Belgie – sprintová kvalifikace
Z prvního místa půjde do sobotního sprintu Piastri. Australan se sice původně strachoval o postup ze druhé části, v té poslední ale doslova rozprášil Verstappena i týmového kolegu Norrise. Propadákem skončilo vystoupení Hamitona a obou pilotů Mercedesu.
Už v první 12 minut dlouhé části, kde museli jezdci povinně nasadit střední sadu, byl Piastri nejrychlejší. V té druhé (rovněž se jelo na střední sadě) se ale Australan pořádně zapotil. Při prvním pokusu totiž střihnul průjezd zatáčkou Raidillon a kolo mu tak bylo smazáno. Nakonec se sice zachránil, do rozhodující fáze ale postoupil z posledního 10. místa.
Ve třetí části už dostalo startovní pole k dispozici měkkou sadu. A z té museli vymačkat maximum ihned. Jezdci totiž vyčkávali a vsadili pouze na jedno rychlé kolo. A nejlépe ho zvládl Piastri. Vedoucí muž šampionátu zajel čas 1:40,510 a o 477 tisícin zdolal druhého Verstappena. Třetí Norris, kterému se nepovedl první sektor, zaostal dokonce o 618 tisícin sekundy.
Spokojenost nemůže panovat u Ferrari ani Mercedesu. Leclerc sice zajel čtvrtý čas, Hamiltonovi ale v závěru první části kvalifikace ustřelila zadní část monopostu při nájezdu do závěrečné šikany Bus Stop. Výsledkem byly hodiny a až 18. pozice pro sedminásobného šampiona.
Mercedes dokonce neměl v nejlepší desítce ani jedno auto. Russell skončil patnáctý a Antonelli obsadil dokonce poslední 20. místo. Ital se během první části roztočil a vylétl ven z dráhy v zatáčce Stavelot. Poté se sice ještě pokusil o zlepšení, úspěšný však nebyl. Existovalo podezření na poškozenou podlahu.
Příjemně překvapil Haas. Ocon si vyjel pro sprint pátou příčku, Bearman skončil sedmý. Do nejlepší desítky se dostal mimo jiné Bortoleto, který obsadil desátou pozici.
Nevýraznou kvalifikaci zažil už tradičně Cunoda. Japonec skončil dvanáctý a nepostoupil z prostřední části.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:41,769 | 1:42,128 | 1:40,510 | 11 |
2. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:42,043 | 1:41,583 | 1:40,987 | 9 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:42,068 | 1:41,412 | 1:41,128 | 12 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:42,763 | 1:41,786 | 1:41,278 | 12 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:42,822 | 1:41,801 | 1:41,565 | 12 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:42,776 | 1:42,051 | 1:41,761 | 11 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:43,024 | 1:42,019 | 1:41,857 | 12 |
8. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:43,171 | 1:41,949 | 1:41,959 | 12 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:42,711 | 1:42,088 | 1:41,971 | 11 |
10. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:42,806 | 1:41,901 | 1:42,176 | 12 |
11. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:42,897 | 1:42,169 | 9 | |
12. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:42,912 | 1:42,184 | 9 | |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:42,650 | 1:42,330 | 8 | |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:42,427 | 1:42,453 | 7 | |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:42,736 | 1:42,832 | 8 | |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:43,212 | 6 | ||
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:43,217 | 6 | ||
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:43,408 | 6 | ||
19. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:43,587 | 6 | ||
20. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:45,394 | 6 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren