Piastri udeřil po hodinovém čekání

VC Belgie – závod
Piastri vede šampionát o 16 bodů. Při Velké ceně Belgie se dostal před Norrise při první možné příležitosti a pak už jen kontroloval závod. Norris se musel spokojit se druhou pozicí, Leclerc udržel za sebou Verstappena a dojel třetí. Hamilton si alespoň částečně spravil chuť po frustrujícím víkendu.
Obavy se potvrdily a do Spa-Francorchamps v neděli opravdu dorazil déšť. Pršet začalo zhruba 20 minut před startem a pole vyjelo do zaváděcího kola na přechodných pneumatikách. Během něj ale byla startovní procedura odvolána. Jezdci si stěžovali na špatnou viditelnost. Poté se čekalo více než hodinu, než se znovu začalo jezdit.
Tou dobou už v Belgii přestalo pršet a trať postupně osychala. Jezdci odkroužili za zpomalovacím vozem čtyři kola a když se v pátém začalo po letém startu závodit, pocítil Norris stejně jako o den dříve Piastri, jakou nevýhodou může být ve Spa-Francorchamps pole position. Na rovince Kemmel totiž Piastri využil větrného pytle a dostal se do vedení, které už poté nepustil.
V 11. kole přišlo první přezouvání na suché gumy a o kolo později se odebral k mechanikům i Piastri. McLaren se rozhodl, že se nebude snažit o dvojitou zastávku a Norrise proto nechal na dráze o kolo déle. To se pro Brita ukázala jako nevýhoda. Rozestup mezi jezdci McLarenu po zastávkách narostl na devět sekund. Piastri nazul tak jako většina střední sadu. Norris se pokoušel svého parťáka přelstít jinou cestou. Obul tvrdou směs a doufal, že v závěru zužitkuje její delší životnosti.
Po většinu závodu se rozestup mezi Piastrim a Norrisem držel kolem osmi sekund. Norris sice v závěru zabral a přiblížil se k Piastrimu na pět vteřin, to ale bylo vše. Australan si dojel pro šesté letošní vítězství a Norris musel skousnout porážku.
Leclercovo třetí místo se sice ocitlo pod tlakem Verstappena jak těsně před zastávkami v boxech, také poté v závěru závodu, pilot Ferrari ale nedal čtyřnásobnému šampionovi šanci. Díky tomu mohl vystoupat na stupně vítězů.
Hamilton se sice celý víkend trápil, v neděli ho ale uzavřel v rámci možností důstojně. Nejprve se pilot Ferrari stejně jako Sainz, Antonelli a Alonso rozhodl pro start z boxů, který mu umožnil změnit nastavení, vzhledem k tomu, že byl závod odstartován za zpomalovacím vozem, ale nakonec nikdo z nich z boxové uličky nezačínal. Sedminásobný šampion se poté zvládl prodírat polem vzhůru a následně se jako první odhodlal přezout na suché gumy. To mu vyneslo v cíli sedmé místo.
Cunoda sice zajel v sobotu svou nejlepší kvalifikaci s Red Bullem, rakouská stáj ho ale při přezouvání na suché gumy obětovala podobně jako McLaren Norrise a kvůli tomu Japonec přišel o bodovaný výsledek. Skončil až jedenáctý.
Na Antonelliho se štěstí neusmálo ani v neděli. Italský nováček to sice zkusil na dvě zastávky, do cíle ale dojel až jako šestnáctý. Jeho kolega Russell skončil pátý.
Na body se opět dostal i Sauber, tentokrát díky devátému Bortoletovi. Hrdina ze Silverstone Hülkenberg obsadil 14. příčku.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 44 | 25 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 3,415 | 44 | 18 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 20,185 | 44 | 15 |
4. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 21,731 | 44 | 12 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 34,863 | 44 | 10 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 39,926 | 44 | 8 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 40,679 | 44 | 6 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 52,033 | 44 | 4 |
9. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 56,434 | 44 | 2 |
10. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:12,714 | 44 | 1 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,145 | 44 | 0 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,628 | 44 | 0 |
13. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:15,395 | 44 | 0 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:19,831 | 44 | 0 |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:26,063 | 44 | 0 |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:26,721 | 44 | 0 |
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:27,924 | 44 | 0 |
18. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:32,024 | 44 | 0 |
19. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:35,250 | 44 | 0 |
20. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1 kolo | 43 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Piastri 266, 2. Norris 250, 3. Verstappen 185, 4. Russell 157, 5. Leclerc 139, 6. Hamilton 109, 7. Antonelli 63, 8. Albon 54, 9. Hülkenberg 37, 10. Ocon 27, 11. Hadjar 22, 12. Gasly 20, 13. Stroll 20, 14. Lawson 16, 15. Alonso 16, 16. Sainz 16, 17. Cunoda 10, 8. Bearman 8, 19. Bortoleto 6.
Průběžné pořadí Poháru konstruktérů: 1. McLaren 516, 2. Ferrari 248, 3. Mercedes 220, 4. Red Bull 192, 5. Williams 70, 6. Sauber 43, 7. Racing Bulls 41, 8. Aston Martin 36, 9. Haas 35, 10. Alpine 20.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren