McLareny nejrychlejší, Alonso chyběl

VC Maďarska - 1. trénink
První volný trénink na Hungaroringu ovládl Lando Norris, který si připsal nejrychlejší čas a potvrdil tím formu McLarenu. Druhé místo obsadil jeho týmový kolega Oscar Piastri a třetí skončil Charles Leclerc. Na trati chyběl Fernando Alonso, který kvůli silným bolestem zad.
Na trati chyběl Fernando Alonso, jenž kvůli silným bolestem zad do tréninku vůbec nenastoupil. Jeho místo dočasně zaujal Felipe Drugovich. Zda se dvojnásobný mistr světa zapojí do dalších částí víkendu, zatím není jasné, ale podle zákulisních zpráv nevypadá jeho stav příznivě.
Do akce se naopak dostal Paul Aron, který za Sauber absolvoval svůj druhý nováčkovský trénink v rámci sezónní kvóty. Estonský jezdec už letos testoval na Silverstonu a páteční jízda na Hungaroringu znamená, že Sauber má nováčkovské povinnosti splněny.
Trénink se odehrával na výrazně modernizovaném Hungaroringu, který letos prošel rozsáhlou rekonstrukcí. Vedle nových tribun se změnila i cílová rovinka, boxová ulička a celé zázemí pro týmy. Většina pilotů proto zamířila na trať co nejdříve, aby se s upravenou konfigurací detailně seznámila.
Technické problémy postihly monopost Pierra Gaslyho, který na chvíli ztratil výkon, ale po zásahu mechaniků se ukázalo, že se nejednalo o nic vážného a mohl pokračovat. Menší štěstí měl naopak Paul Aron, který musel svůj vůz kvůli závadě odstavit přímo na trati, což si vyžádalo nasazení virtuálního safety caru a předčasný konec jeho jízdy.
Po dvaceti minutách vedl pořadí Norris před Piastrim a Leclercem. V průběhu tréninku se na čele na chvíli objevil i Leclerc, za nímž figurovali Norris a Albon. Několik jezdců si stěžovalo na problémy s brzdami – Carlos Sainz to sdělil rádiem svému inženýrovi, podobné potíže hlásili také Norris, Drugovich a Hamilton. Liam Lawson se pak jen těsně vyhnul kontaktu se svým týmovým kolegou Isackem Hadjarem.
Padesát minut po startu se pořadí ustálilo na Norrise, Piastrim, Leclercovi, Hadjarovi a Hamiltonovi. George Russell měl výrazné problémy s nedotáčivostí svého Mercedesu a v rádiové komunikaci přiznal, že vůz sotva zatáčí.
Trénink tak nejlépe zakončil Lando Norris, který potvrdil sílu McLarenu hned v úvodu závodního víkendu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,052 | 26 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,071 | + 0.019 | 30 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,269 | + 0.217 | 28 |
4. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,681 | + 0.629 | 31 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,734 | + 0.682 | 28 |
6. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,878 | + 0.826 | 26 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,880 | + 0.828 | 26 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,925 | + 0.873 | 26 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,940 | + 0.888 | 25 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,958 | + 0.906 | 25 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,984 | + 0.932 | 28 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:17,004 | + 0.952 | 26 |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:17,123 | + 1.071 | 27 |
14. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:17,184 | + 1.132 | 29 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,195 | + 1.143 | 31 |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,269 | + 1.217 | 26 |
17. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:17,393 | + 1.341 | 27 |
18. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:17,464 | + 1.412 | 29 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:17,652 | + 1.600 | 17 |
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:19,788 | + 3.736 | 9 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren