Norris opět nejrychlejší, Verstappena čeká vyšetřování

VC Maďarska - 2. trénink
Páteční program na Hungaroringu uzavřel druhý volný trénink formule 1, který znovu ovládl Lando Norris. McLaren tak podtrhl svou dominanci, když se na druhém místě opět umístil Oscar Piastri. Třetí čas patřil Charlesi Leclercovi. Max Verstappen bude po tréninku čelit vyšetřování za incident na trati.
Do druhé jízdy už zasáhli všichni stálí jezdci. Fernando Alonso se vrátil za volant Aston Martinu poté, co vynechal první trénink kvůli bolestem zad. Do vozu se vrátil také Nico Hülkenberg, který ráno přenechal své místo juniorovi. Esteban Ocon se krátce po začátku tréninku ocitl v kačírku ve 12. zatáčce a musel zamířit do boxů na kontrolu poškození podlahy.
V úvodu udávali tempo optě jezdci McLarenu spolu s Leclercem za Ferrari. Norris i Piastri vypadali velmi jistě a Leclerc se k nim bez problémů držel. Větší potíže měl Verstappen, který si stěžoval na špatnou přilnavost a přirovnal jízdu k „ledové ploše“. Júki Cunoda si na nepříjemný balanc stěžoval přímo do vysílačky a dlouho se hledal i na časech.
Verstappen navíc čelí šetření komisařů poté, co během jízdy z jeho vozu odletěl předmět, který podle dostupných záběrů připomínal látkový ručník. Ten zůstal na trati a a mohl ohrozit ostatní. Incidentem se nyní zabývají sportovní komisaři.
Mimo trať se ocitl i Lando Norris, když vyjel v poslední zatáčce. Nešlo však o nic vážného a pokračoval bez újmy. Napětí ale přinesla situace mezi oběma jezdci McLarenu. Norris právě opouštěl boxy ve chvíli, kdy Piastri najížděl do první zatáčky. Oba se ocitli nebezpečně blízko možné kolize.
Carlos Sainz obdržel od svého inženýra urgentní pokyn k návratu do boxů. Zpráva byla několikrát zopakována, protože Španěl zřejmě přestal slyšet týmovou komunikaci. Inženýr upozornil na výpadek telemetrie a varoval, že jízda v takovém stavu může být nebezpečná. Sainz následně potvrdil, že nikoho neslyší, ale komunikace se naštěstí opět obnovila.
McLaren si tak udržel silnou pozici i ve druhém tréninku a znovu naznačil, že na technické trati v Maďarsku může mít reálné ambice na přední pozice.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,624 | 27 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,915 | + 0.291 | 30 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,023 | + 0.399 | 28 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,119 | + 0.495 | 28 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,233 | + 0.609 | 25 |
6. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,329 | + 0.705 | 28 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,417 | + 0.793 | 27 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,427 | + 0.803 | 30 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,485 | + 0.861 | 30 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,520 | + 0.896 | 26 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,567 | + 0.943 | 27 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,680 | + 1.056 | 31 |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,704 | + 1.080 | 29 |
14. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,791 | + 1.167 | 25 |
15. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,812 | + 1.188 | 29 |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,874 | + 1.250 | 32 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,946 | + 1.322 | 29 |
18. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,021 | + 1.397 | 30 |
19. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:17,043 | + 1.419 | 25 |
20. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:17,159 | + 1.535 | 29 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren