Norris opět nejrychlejší, Verstappena čeká vyšetřování
VC Maďarska - 2. trénink
Páteční program na Hungaroringu uzavřel druhý volný trénink formule 1, který znovu ovládl Lando Norris. McLaren tak podtrhl svou dominanci, když se na druhém místě opět umístil Oscar Piastri. Třetí čas patřil Charlesi Leclercovi. Max Verstappen bude po tréninku čelit vyšetřování za incident na trati.
Do druhé jízdy už zasáhli všichni stálí jezdci. Fernando Alonso se vrátil za volant Aston Martinu poté, co vynechal první trénink kvůli bolestem zad. Do vozu se vrátil také Nico Hülkenberg, který ráno přenechal své místo juniorovi. Esteban Ocon se krátce po začátku tréninku ocitl v kačírku ve 12. zatáčce a musel zamířit do boxů na kontrolu poškození podlahy.
V úvodu udávali tempo optě jezdci McLarenu spolu s Leclercem za Ferrari. Norris i Piastri vypadali velmi jistě a Leclerc se k nim bez problémů držel. Větší potíže měl Verstappen, který si stěžoval na špatnou přilnavost a přirovnal jízdu k „ledové ploše“. Júki Cunoda si na nepříjemný balanc stěžoval přímo do vysílačky a dlouho se hledal i na časech.
Verstappen navíc čelí šetření komisařů poté, co během jízdy z jeho vozu odletěl předmět, který podle dostupných záběrů připomínal látkový ručník. Ten zůstal na trati a a mohl ohrozit ostatní. Incidentem se nyní zabývají sportovní komisaři.
Mimo trať se ocitl i Lando Norris, když vyjel v poslední zatáčce. Nešlo však o nic vážného a pokračoval bez újmy. Napětí ale přinesla situace mezi oběma jezdci McLarenu. Norris právě opouštěl boxy ve chvíli, kdy Piastri najížděl do první zatáčky. Oba se ocitli nebezpečně blízko možné kolize.
Carlos Sainz obdržel od svého inženýra urgentní pokyn k návratu do boxů. Zpráva byla několikrát zopakována, protože Španěl zřejmě přestal slyšet týmovou komunikaci. Inženýr upozornil na výpadek telemetrie a varoval, že jízda v takovém stavu může být nebezpečná. Sainz následně potvrdil, že nikoho neslyší, ale komunikace se naštěstí opět obnovila.
McLaren si tak udržel silnou pozici i ve druhém tréninku a znovu naznačil, že na technické trati v Maďarsku může mít reálné ambice na přední pozice.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lando Norris |
McLaren |
Mercedes | 1:15,624 | 27 | |
| 2. | Oscar Piastri |
McLaren |
Mercedes | 1:15,915 | + 0.291 | 30 |
| 3. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:16,023 | + 0.399 | 28 |
| 4. | Lance Stroll |
Aston Martin |
Mercedes | 1:16,119 | + 0.495 | 28 |
| 5. | Fernando Alonso |
Aston Martin |
Mercedes | 1:16,233 | + 0.609 | 25 |
| 6. | Lewis Hamilton |
Ferrari |
Ferrari | 1:16,329 | + 0.705 | 28 |
| 7. | George Russell |
Mercedes |
Mercedes | 1:16,417 | + 0.793 | 27 |
| 8. | Isack Hadjar |
RB |
Red Bull PT | 1:16,427 | + 0.803 | 30 |
| 9. | Juki Cunoda |
RB |
Red Bull PT | 1:16,485 | + 0.861 | 30 |
| 10. | Kimi Antonelli |
Mercedes |
Mercedes | 1:16,520 | + 0.896 | 26 |
| 11. | Oliver Bearman |
Haas |
Ferrari | 1:16,567 | + 0.943 | 27 |
| 12. | Nico Hülkenberg |
Sauber |
Ferrari | 1:16,680 | + 1.056 | 31 |
| 13. | Esteban Ocon |
Haas |
Ferrari | 1:16,704 | + 1.080 | 29 |
| 14. | Max Verstappen |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:16,791 | + 1.167 | 25 |
| 15. | Liam Lawson |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:16,812 | + 1.188 | 29 |
| 16. | Carlos Sainz |
Williams |
Mercedes | 1:16,874 | + 1.250 | 32 |
| 17. | Gabriel Bortoleto |
Sauber |
Ferrari | 1:16,946 | + 1.322 | 29 |
| 18. | Alexander Albon |
Williams |
Mercedes | 1:17,021 | + 1.397 | 30 |
| 19. | Pierre Gasly |
Alpine |
Renault | 1:17,043 | + 1.419 | 25 |
| 20. | Franco Colapinto |
Alpine |
Renault | 1:17,159 | + 1.535 | 29 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

01.08. 2025
Lando Norris
McLaren
Oscar Piastri
Charles Leclerc
Ferrari
Lance Stroll
Aston Martin
Fernando Alonso
Mercedes
Isack Hadjar
RB
Juki Cunoda
Kimi Antonelli
Haas
Nico Hülkenberg
Sauber
Max Verstappen
Red Bull
Liam Lawson
Williams
Gabriel Bortoleto
Alexander Albon
Alpine
Franco Colapinto