Strategii si Verstappen vymyslel sám

Na titul nemyslí, chce vyhrávat závody.
Stejně jako v Monze, i v Baku si Max Verstappen v neděli suverénně dojel pro vítězství. A stejně jako v Monze jeho přínos k dominantnímu vítězství přesáhl hranice kokpitu. V Monze si prosadil nastavení vozu na extrémně nízký přítlak, v Ázerbájdžánu promluvil do strategie využití pneumatik. Jako jediný z čela startoval na tvrdých pneumatikách. Pokud by nezvládl start, nebo případný restart v prvních kolech po startu, byl by ve velké nevýhodě, ale to ho neodradilo.
„Nebylo to zdarma. Nebylo to zdarma na startu. Nebylo to zdarma ani v jiných částech závodu. Pokud by kupříkladu v desátém kole vyjel safety-car, restart na tvrdých pneumatikách by nebyl vůbec příjemný. Ale on měl velmi jasnou představu o tom, jak využije rychlosti vozu a ztratí se ostatním z dohledu na tvrdých pneumatikách. A přesně to udělal,“ řekl Laurent Mekies.
Po dvou dominantních vítězstvích se přirozeně začíná uvažovat o tom, že by ve zbývajících sedmi velkých cenách a třech sprintech dokázal překonat bodovou propast mezi ním a jezdci McLarenu. Na vedoucího Oscara Piastriho však stále ztrácí 69 bodů.
Nemyslím na to. Zbývá sedm víkendů, jenže 69 bodů je opravdu hodně. Takže osobně na to ani nemyslím. Prostě se připravuji na jeden závod za druhým, jak jsem to dělal celou sezonu. Pokaždé se pokusíme získat maximum bodů a v cíli Abú Zabí uvidíme," řekl Nizozemec.
Mimo světel reflektorů se možná rozhodující průlom povedl Júkimu Cunodovi. Až do cíle, a to mezi tvrdými zdmi městského okruhu, za sebou udržel dotírajícího Landa Norrise. Ale hlavně dojel na šestém místě a k dosavadním 12 bodům si připsal 8 dalších. Není to skvělé pro jezdce ve voze Red Bullu, poskočení na momentálně 17. místo v šampionátu není důvodem k oslavě, ale je to Cunodův nejlepší letošní výsledek a v cíli závodu byl necelých 34 sekund po Verstappenovi, téměř bez pomoci safety-caru. A obral Norrise o dva bodíky. Nyní se od toho musí odrazit ještě výše a možná jej ve voze Red Bullu budeme vídat i příští rok.
„Emoce byly vysoko, chtěl jsem ho předjet, hlavou mi létaly hrdinské manévry, ale přinutil jsem se zpomalit,“ řekl japonský jezdec o souboji s Liamem Lawsonem, za kterým odjel do cíle. „Nechtěl jsem udělal agresivní manévr a darovat svou pozici Landovi. Pro Red Bull bylo důležité, abych zůstal před McLarenem. A oba vozy dojely před McLarenem."
Tentokrát měl radost i Cunoda. Foto: Red Bull
Zdroj: Motorsport, F1i, úvodní foto: Red Bull