Novinky

  • 29.09.2025 Good Verstappen na první pokus vyhrál závod GT3 na Nordschleife!

  • 28.09.2025 Good Papež dostal od Elkanna volant F1 použitý Leclercem

  • 25.09.2025 Neutral Romain Grosjean bude v pátek v Mugellu testovat vůz Haas

Facebook Instagram

Proč Hamilton nevrátil pozici?

Proč Hamilton nevrátil pozici?

Bouře v poháru Ferrari?

Charles Leclerc se krátce po skončení Velké ceny Ázerbájdžánu zdál být poněkud frustrovaný, že mu Lewis Hamilton nevrátil darovanou pozici, ačkoli je to tak dobrým zvykem. Monačan jel v závěru závodu na již starších tvrdých pneumatikách a týmový kolega se z boxů vrátil za něj na nových středně tvrdých. Ferrari udělalo racionální výměnu pozic, neboť Brit měl šanci zaútočit na Landa Norrise, který Leclerca předjel, ale uvízl za pomalejšími jezdci. Sedminásobný šampion však nikoho z DRS vláčku nepředjel a ani nevrátil pozici.

Existují pravidla, o kterých všichni víme a dnes možná nebyla respektována," řekl Leclerc. „Bylo to o osmé a deváté místo, takže to nikoho moc nezajímá. Samozřejmě, pokud by to bylo o atraktivnější pozice, co věřím, že jednou bude, tak to snad proběhne správně. Ale tohle by nemělo být hlavní téma. Naneštěstí jsme byli po celý víkend opravdu pomalí, a na to bychom se měli soustředit.

Očividně jsem byl rychlejší, ale Charles byl tak dobrý a pustil mě,“ řekl Hamilton. „Ale zprávu jsem obdržel opravdu pozdě a byl jsem zaměřen na vůz přede mnou, ačkoli jsem už měl pouze 0.001% šanci předjet. Na rovince jsem dal nohu z plynu, dokonce i přibrzdil, ale nevyšlo to asi tak o 0.4 sekundy. Prostě jsem to špatně odhadl, takže se Charlesovi omluvím. Už se to nestane. Ale bylo to o osmém a devátém místě, takže...

Leclerc se cítil zrazen, ale o těch pár bodů nejde. Foto: Ferrari

Frédéric Vasseur později upřesnil Hamiltonovu obhajobu v tom, že špatně odhadl, kde přesně na dlouhé rovince se nachází cílová čára, kterou jezdci během závodu neřeší. Důvodem, proč byl Hamilton rychlejší, nebyla pouze strategie, ale také menší problémy s rekuperačním systémem Leclercovy pohonné jednotky.

Charles měl problém s motorem. Nebylo to půl sekundy na kolo, ale bylo to dost na to, aby mohl být za jiným vozem třeba týden, a přesto neměl šanci předjet. Tím pádem jezdec neztrácí pouze ty dvě desetiny na kolo kvůli motoru, ale i další desetiny, o které ho obírá pomalejší vůz před ním."

Ferrari po slabém výsledku v Baku kleslo na třetí místo Poháru konstruktérů. Za Mercedes, který měl George Russella na stupních vítězů a Kimiho Antonelliho na čtvrtém místě.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari